Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klarinet v polaritě žánrových pestrostí a technologických proměn 20. století
Pařík, Jan ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent) ; Teml, Jiří (oponent)
Klarinet v polaritě žánrových pestrostí a technologických proměn 20. stoletíKlarinet v polaritě žánrových pestrostí a technologických proměn 20. století
Sharon Kam
Lahodná, Jana ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent) ; Herman, František (oponent)
V diplomové práci je pojednání o osobnosti Sharon Kam, jedné z nejvýznamnějších a nejuznávanějších světových hráček na klarinet. Stručně a přehledně jsou popsány její začátky a hlavní milníky jejího života a profesního vývoje. Je podán přehled všech jejích vydaných nahrávek i současný nabídnutelný repertoár. Formou rozhovoru jsou prezentovány její názory na klarinetovou hru, přístupy k nacvičování nových skladeb i její další reakce na položené otázky. Zvláštnosti interpretace Sharon Kam jsou demonstrovány na rozboru Fantazijních kusů op. 73 Roberta Schumanna a její pojetí a názor na tuto skladbu jsou porovnány s provedením významného francouzského klarinetisty a pedagoga, Michela Arrignona. Práce je doplněna popisem dechových cvičení, které i v nácviku Sharon Kam hrají významnou roli. Při popisu inspiračního významu zmíněné umělkyně na můj vývoj jsou její názory konfrontovány s mými.
Carl Nielsen - Klarinetový koncert z pohledu interpreta
Venyš, Irvin ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
Magisterská práce s názvem Carl Nielsen - Koncert pro klarinet z pohledu interpreta, se zabývá jak už název napovídá interpretačními problémy, které mohou vyvstat při studiu Koncertu pro klarinet a orchestr Op. 57 Carl Nielsena. Toto, jak technicky, tak výrazově náročné dílo jsem s přestávkami studoval po dobu delší než ? li dva roky. Vzhledem k času strávenému nejen praktickým, ale i teoretickým studiem jsem měl možnost nástrahy skladby postupně odhalit, následně důkladně řešit a posléze výsledky ověřit v koncertní praxi. V kapitole ?Původ koncertu? poukazuji nejen na okolnosti vzniku koncertu, ale zároveň na hudební vlivy pod kterými byl koncert komponován.
R. Wagner: Siegfried a Soumrak bohů - klarinetový a orchestrální part
Pařík, Jan ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent) ; Koutník, Štěpán (oponent)
Ve své diplomové magisterské práci se zabývám popisem klarinetovývh partů oper Siegfried a Soumrak bohů od Richarda Wagnera. Jednotlivé party není jednoduché popsat. Měl jsem však možnost se s těmito party blíže seznámit a zahrát si tyto díly teatrologie. Chci však poukázat na leitmotivy hrané klarinety a problematiku a obtížnost techto partů, délku, intonaci a výraz. Ne všechny pasáže a leitmotivy jsou obtížné a proto jen jejich část je použita jako ukázka v textu. Kompletní tabulka je uvedena jako součást přílohy. Práce je rozdělena do několika kapitol - dle jednání jednotlivých oper. Více jich je v partu prvního klarinetu a v souhře prvního a druhého klarinetu. Proto rozbor některých těchto motivů je zaměřen více na druhé jednání v Siegfriedovi a první jednání v Soumraku bohů.
Výrazné ženské osobnosti ve vývoji klarinetové hry
Pelikánová, Milena ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent) ; Koutník, Štěpán (oponent)
V dnešní době je již cela normální vidět ženy v mužských povoláních různých oborů, mezi něž bezesporu patří i hudba. Blíže specifikováno hru na dechové nástroje jako je flétna, hoboj, klarinet, fagot, trubka, lesní roh, ale dnes i trombon a tuba, jsme si dříve nedávali vůbec do souvislostí se ženou. Dnes je tomu jinak. Nejen vývoj těchto nástrojů, ale i vývoj ve společnosti dává ženám vyniknout v těchto disciplínách.
Sólová a komorní klarientová tvorba Františka Vincence Kramáře
Mach, Jan ; Mareš, Vlastimil (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Spilka, Vít (oponent)
Názvy kapitol: Životopis, Koncerty, Koncertní symfonie, Komorní tvorba, Osobní pohled na klarinetovou tvorbu F. V. Kramáře.
Proměny českých klarinetových škol
Pelikánová, Milena ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na české klarinetové školy, jejich odlišnosti a proměny. Každá kapitola obsahuje stručný životopis autora a rozbor jednotlivých částí škol. Porovnávány jsou zde školy: Stanislav Krtička - Velká dvojdílná škola pro normální a francouzský systém, Lidová a praktická škola pro klarinet; Jiří Kratochvíl: Škola hry na klarinet; Bedřich Zákostelecký ? Škola hry na klarinet I.,II., díl; Antonín Doležal ? Elementární škola hry na klarinet.
Důležité aspekty klarinetové hry
Vašek, Petr ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
Ve své práci se zabývám převážně současnou hudbou v kontextu s neustálým vývojem techniky ve hře na klarinet. Hlavním cílem této práce bylo seznámení se všemi možnými technikami hry a jejich nácvikem. Dalším důležitým aspektem práce bylo poukázat na pozici klarinetu v soudobé hudbě a na jeho přínos u současných skladatelů. Na současnou hudbu je v textu také brán zřetel v kontextu světových mezinárodních soutěží typu ARD Mnichov, mezinárodní hudební soutěž v Markneukirchen nebo Pražské jaro, kde je většinou podmínkou nacvičení nejtěžších moderních skladeb od autorů jakými jsou například Luciano Berio, Karel Husa, Karlheinz Stockhausen, Tiberiu Olah či Edison Denisov. V textu jsou zmíněny dosud známé techniky a způsoby moderní hry na klarinet (mikrointervaly, multifonika, glissando, frulato, smorzato, slap tón, cirkulované dýchání), které se v dnešní hudbě často objevují. Na druhou stranu, dalším cílem bylo neopomenout techniky základní (rozsah, dynamika, legato, dýchání, barva zvuku,staccato) a zaměřit tak pozornost na neustálý technický vývoj, který je jistě nejen v klarinetové hře patrný. Tato práce by neměla sloužit jako metodická pomůcka, ale jako určité zasvěcení do současné hudby ve hře na klarinet 21. století.
Leonard Bernstein a jeho přínos do klarinetové literatury v 21. století
Slováček, Felix ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Herman, František (oponent) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
V mé práci s názvem "Leonard Bernstein a jeho přínos do klarinetové literatury 21. století" se nejprve věnuji životu L.B. Pokouším se zdůraznit hlavní událostí jeho hudební kariéry. V další kapitole shrnuji Bernsteinovo skladatelské dílo. Zvláště se věnuji skladbám, v kterých autor využil klarinet jako sólový nástroj. Sonátou pro klarinet a klavír se poté zabývám v následujících dvou částech. Zároveň se zabývám Bernsteinovým dílem v kontextu dnešního hudebního života, neboť jeho skladby jsou do dnes oblíbené a hrané. Týká se to i Sonáty pro klarinet a klavír, která je běžnou součástí repertoáru dnešních klarinetistů.
Igor Stravinskij - komorní tvorba s klarinetem
Vaňková, Simona ; Hlaváč, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Vlastimil (oponent)
Tato bakalářská práce je koncipována jako praktický přehled komorních skladeb Igora Stravinského, v nichž je použit klarinet. Obsahuje stručný přehled života, tvorby a jednotlivých tvůrčích proměn skladatele, jeho estetická hlediska i umělecké názory. Hlavní částí je přehled konkrétních komorních skladeb s klarinetem rozdělených podle Stravinského tvůrčích etap. Každá skladba je doplněna krátkým rozborem a zhodnocením významu v celkovém kontextu tvorby. Pro praktické využití je práce doplněna seznamem některých hudebních nakladatelství, ve kterých byla tato komorní díla vydána. Byla bych ráda, kdyby má práce přispěla k častějšímu provozování skladeb Igora Stravinského nejen klarinetisty, i když těm především je určena, ale všemi, kteří se komorní hudbě aktivně věnují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mareš, Viktor
3 Mareš, Vladislav
4 Mareš, Václav
4 Mareš, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.