Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 144 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohybová edukace u jedinců s diabetes mellitus 2.typu
Ludvíčková, Dana ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Pohybová edukace pacientů s diabetes mellitus 2. typu Cíle: Cílem práce je zhodnotit efekt pohybové edukace zaměřené na nordic walking u kompenzovaných pacientů s DM 2. typu léčených v diabetologické ambulanci Všeobecné fakultní nemocnice v Praze (MUDr. Tomáš Vařeka). Metody: K výzkumu bylo lékařem vybráno 8 pacientů diabetologické ambulance. Pacienti absolvovali vyšetření u lékaře zahrnující měření antropometrických parametrů (hmotnost, výška, obvod pasu) a odběr krve k posouzení biochemických parametrů (glykémie, glykovaný hemoglobin). K posouzení fyzické zdatnosti byl zvolen dvouminutový step test. Probandi vyplnili Dotazník kvality života SF36 a Mezinárodní dotazník pohybové aktivity IPAQ. Výsledky: Jednorázová pohybová edukace pacientů s T2DM nezvýší množství pohybové aktivity u všech jedinců. Pohybová aktivita jedinců s diabetes mellitus je spíše nízká stejně jako adherence k pohybu. Pohybová intervence zaměřená na nordic walking může přinést zlepšení antropometrických i biochemických parametrů u pacientů s diabetes mellitus 2. typu. Nižší kvalita života z pohledu fyzického a psychického stavu pacientů s diabetes mellitus 2. typu se u našich probandů nepotvrdila. Klíčová slova: nordic walking, pohybová aktivita, kompenzace diabetu, nefarmakologická léčba diabetu 2. typu, glykovaný...
Zkušenosti a znalosti učitelů základních škol o nemoci diabetes mellitus
Pošustová, Kristýna ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Zkušenosti a znalosti učitelů základních škol o nemoci diabetes mellitus Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit zkušenosti a znalosti učitelů vybraných základních škol o nemoci diabetes mellitus. Výzkumná studie se zaměřila na znalosti z oblasti příčin, příznaků a první pomoci při akutních komplikacích. Metody: Pro získání empirických dat jsem použila metodu anonymního anketního šetření v rozsahu 30 uzavřených otázek rozdělených do 2 částí. První část obsahovala 14 zjišťovacích otázek a zabývala se zkušenostmi učitelů s diabetem. Druhá část se skládala z 16 testových otázek a zkoumala znalosti učitelů o nemoci diabetes mellitus. Výzkumnou studii jsem realizovala u 55 učitelů 2 základních škol v Písku. Anketní šetření probíhalo vždy jednorázově v rámci školní porady. Výsledky: Na základě anketního šetření jsem zjistila, že více než polovina respondentů se během své pedagogické praxe již setkala s diabetickým žákem. Pouze někteří respondenti však museli poskytovat první pomoc při akutních komplikacích nemoci diabetes mellitus. Nejčastěji respondenti chybovali v odpovědích na testové otázky zabývající se příznaky a první pomocí při akutních komplikacích. Více než třetina učitelů vyučujících předmět tělesná výchova nezná obecná doporučení pro práci s diabetickým žákem v hodinách...
Znalost první pomoci u osobních asistentů
Zdychyncová, Dorota ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Znalost první pomoci u osobních asistentů Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit znalost první pomoci ve vybraných situacích u osobních asistentů Metody: Pro zjištění znalosti první pomoci u osobních asistentů bylo využito anonymní anketní šetření. Baterie otázek vznikla na podkladě otázek bakalářské práce studentky Barbory Studené a na podkladě získaných informací z center či organizací poskytující osobní asistenci. Pro sběr dat byl využit portál Survio.com. Anketní šetření proběhlo internetovou distribucí. Cílovou skupinou byli osobní asistenti, kteří působí nebo působili v sektoru sociálních služeb. Výzkumu se celkem zúčastnilo 54 respondentů. Data byla zpracována do grafů a následně vyhodnocena. Výsledky: Z celkového počtu 54 (100%) se 46 (85 %) respondentů dostalo nad 13-ti bodovou hranici v anketě zaměřené na jejich znalosti ohledně první pomoci. Z výsledků můžeme také předpokládat, že délka působení a praktická zkušenost v rámci osobní asistence má vliv na subjektivní hodnocení týkající se sebedůvěry v poskytnutí první pomoci. Klíčová slova: laická první pomoc, služby osobní asistence, civilní onemocnění, osoby se specifickými potřebami
Užívání tabákových výrobků studenty UK FTVS
Pekárková, Hana ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název bakalářské práce : "Užívání tabákových výrobků studenty UK FTVS". Cíl: Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, kolik procent studentů UK FTVS používá tabákové výrobky. Dílčím cílem bylo prozkoumat, který z tabákových výrobků používali studenti nejvíce, proč s kouřením začali a zda již zkusili, nebo chtěli s kouřením či užíváním jiných tabákových výrobků přestat. Zda si byli kuřáci i občasní kuřáci vědomi rizik s užíváním tabákových výrobků spojených. Metody: Průzkum probíhal formou ankety, které se mohli účastnit pouze studenti UK FTVS. Anketa byla anonymní a byla zveřejněna na stránkách Facebooku, které jsou navštěvovány studenty výše zmíněné fakulty. Výsledky: Výsledky byly zpracovány pomocí grafů. Dotazník vyplnilo dohromady 213 studentů a z toho je 70% nekuřáků, 20,2% občasných kuřáků a 9,9% kuřáků. Nejčastěji užívaným tabákovým výrobkem mezi studenty UK FTVS je klasická cigareta, dále potom nikotinové sáčky. Klíčová slova: škodlivé látky v cigaretách, historie tabáku, nikotin
Teoretické znalosti první pomoci u žáků se sluchovým postižením vzdělávaných různými komunikačními přístupy
Přibylová, Eliška ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
N e : Te e ick znalosti pomoci u k se ch i e d a ch i k ika i . C e: C e di ce je porovnat e e e ick ch a kaj c ch se k pomoci u k k l pro ch i e v i i na e a j c k ika ve ce. C e d je porovnat, zda i bjek i h d ce a pomoci a schopnosti pomoc poskytnout souviset s e e ick i znalostmi pomoci k . Metody: Pro ji a k byla i a baterie b ah j c 14 ek. Byla d a ve ech k ad ch k ch pro ch i e k . C skupinou byli ci 9. a 10. d. V k mu se celkem a i 18 e de ze 3 k ad ch k (X, Y a Z). Ve k ch X a Y bylo ve d ch h d po 5 c ch a b k a bi i g b komunikace jako h a d ac metodu, anketa jim byla e e a do ak h jazyka. Ve k e Z bylo k 8 a byli d i metodou. Data byla e ede a do e ek ick formy a graficky ac a v programu Numbers. V edk : ci d a ve k e efe j c k ika d h i v ce k h d ce a pr pomoci o 12% e ch edk , e ci d i bi i g be . Nebyla nalezena souvislost mezi bjek i h d ce a a znalostmi a i. K slova: e a , i e , komunikace, d
Vzdělávání pedagogů základních a středních škol v první pomoci a jejich hodnocení této problematiky
Zíková, Kateřina ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vzdělávání pedagogů základních a středních škol první pomoci a jejich hodnocené této problematiky Cíle: Cílem práce jak pedagogové základních a středních škol hodnotí obs a formu vzdělávání v oblasti první pomoci Dílčím cílem bylo zjistit, jak hodnotí své schopnosti poskytnout první pomoc a správně situacích, ohrožujících zdraví žáků Jedná se o kva itativní výzkum. Byla použita empirická metoda dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 34 pedagogů základních a středních škol v České Ke sběru odpovědí byla sestavena testová baterie 24 otázek a její distribuce byla realizována prostřednictvím Výsledky: Výsledky studie naznačily, že pedagogové základních a středních škol považují vzdělávání v problematice první pomoci důležité, preferují ale vzdělávání takovém rozsahu, který ve své pedagogické praxi mohou využít Většina pedagogů, kteří pracují v prostředí se zvýšeným rizikem úrazu, hodnotí postoj školy této problematice jako nedostačující a ocenili by lepší podmínky pro osvojení postupů při poskytování první pomoci aopak pedagogové, kteří vyučují pouze teoretické předměty hodnotili své schopnosti v poskytování první pomoci jako stačující Pedagogové, kteří se se situacemi, ohrožující zdraví žáků příliš nesetkávají, by dle svého názoru ve většině příkladů, uvedených v testové baterii nevěděli, jak...
Signální psi a jejich využití u osob s diabetes mellitus
Zemanova, Monika ; Heller, Jan (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá signálními psy pro diabetiky, kteří ovlivňují kompenzaci diabetes mellitus I. a II. typu. Na základě ankety porovnává rozdíly v informovanosti mezi Českou republikou a USA. Součástí diplomové práce je i krátká anketa pro poslance České republiky na dané téma. Cílem práce je rozšířit informace o problematice signálních psů pro osoby s diabetes mellitus v České republice. Porovnat informovanost v dané problematice mezi Českou republikou a USA. Porovnat četnost vlastnictví signálních psů pro diabetiky v České republice a USA. Metody pro získání údajů byla anketa k dané problematice. Otázky ankety směřovaly k osobám s diagnózou diabetes mellitus v České republice a USA. Druhá anonymní anketa byla vytvořena pro poslance České republiky a jejich povědomí o této problematice. Strukturované rozhovory s diabetiky byly provedeny pouze pro doplnění mých informací a pro ucelení mého názoru na dané téma, měly tedy spíše podpůrný charakter. Klíčová slova signální psi, diabetes mellitus, asistenční psi, kompenzační pomůcka
První pomoc v mateřské škole
Kašová, Michaela ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: První pomoc v mateřské škole Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit úroveň znalostí z oblasti první pomoci učitelek v mateřské škole a bylo zde porovnáváno, o kolik se jejich znalosti zlepší, pokud absolvují kurz první pomoci. Metody: V naší práci jsme použili metodu anonymní anketní šetření. Anketní šetření se skládalo ze dvou částí, z částí zjišťovací, která obsahovala 12 otázek a z části testové, která obsahovala 20 otázek. Výzkumný soubor tvořilo 23 respondentů, učitelek, v průměrném věku 37 let. Anketní šetření proběhlo ve spolupráci s Mateřskou školou Vodňany a získaná data byla zobrazena pomocí grafů. Výsledky: Na základě anketního šetření bylo zjištěno, že učitelky v MŠ mají zkušenosti s poskytováním první pomoci v MŠ. Nejčastěji se setkávají s drobnými oděrkami, odřeninami, úrazy hlavy a bolestí břicha. Nejméně chybovaly při odpovídání na otázky týkající se úrazových a život ohrožujících stavů. Po absolvování kurzu/ školení první pomoci, se jejich chyby v odpovědích snížily průměrně o 2 chyby na učitelku. Klíčová slova: předškolní věk, učitel, úrazové, neúrazové a život ohrožující stavy, statistika úrazů
Změny v kvalitě života u osob absolvujících organizovaný redukční program
Štefánková, Gabriela ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Mahrová, Andrea (oponent)
Název: Změna v kvalitě života u osob absolvujících organizovaný redukční program. Cíle: Cílem práce je zjistit případné změny v kvalitě života po absolvování 3měsíčního redukčního kurzu, který zahrnuje blok aerobního cvičení a kruhového tréninku a blok skupinové práce pod vedením lektora. Metody: Data budou sbírána formou dotazníku SF36. V první fázi projektu vyplní účastníce kurzu dotazník, který jim bude podán ještě před startem redukčního programu. Ve druhé části projektu účastníce vyplní ten stejný dotazník po absolvování kurzu. Následně budu tyto výsledky analyzovat a vyhodnotím úspěšnost programu. Metoda - dotazníkové šetření. Výsledky: Po absolvování tříměsíčního redukčního programu došlo k pozitivním změnám v oblasti kvality života. Účinnost vlivu tříměsíčního redukčního programu, vidíme především ve zlepšení psychické stránky jedince. Nedostatek této studie shledávám v malém souboru probandů, tudíž výsledky nelze zobecňovat. Klíčová slova: Obezita, pohybová aktivita, BMI, redukce hmotnosti, metody léčby obezity
Udržení pozitivních efektů cvičebního programu pro seniorky v odstupu několika měsíců
Smutná, Kateřina ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Udržení pozitivních efektů cvičebního programu pro seniorky v odstupu několika měsíců. Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, zda úroveň pohybové aktivity u seniorek přetrvává i po skončení organizovaného pohybového programu v rámci studie EXODYA. Dalším cílem je zjistit přínos dvou cvičebních programů během jednoho roku ve vybraných oblastech. Posledním cílem je zjistit, zda bude mít tříměsíční pohybový program pozitivní dopad na fyzický a psychický stav seniorek. Metody: Jedná se o empiricko-teoretickou práci. Smíšeného kvalitativně-kvantitativního výzkumu se zúčastnily 3 soubory. U výzkumného souboru I. (N=7) byla měřena svalová síla, flexibilita, úroveň depresivních příznaků a stav krátkodobé paměti před a po absolvování organizovaného tříměsíčního pohybového programu. Měření výzkumného souboru II. (N=4) probíhalo v průběhu celého roku (2018) v rámci dvou pohybových programů a bylo rozšířeno o měření kardiorespirační zdatnosti a tělesné hmotnosti. Výzkumný soubor III. (N=31) tvořily absolventky studie EXODYA, které se zúčastnily anketního šetření vlastní konstrukce dotazující se úroveň pohybové aktivity v současné době. Výsledky: Během tříměsíčního cvičebního programu byly zaznamenány pozitivní výsledky. Průměrné hodnoty jednotlivých měření se dle očekávání zlepšily nebo zůstaly neměnné....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 144 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.