Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
SPEECH EVENT IN THE FRAMEWORK OF COMMUNICATIVE TEACHING : THE ROLE OF GESTURES
Vanišová, Veronika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
4 Anotace Ce mémoire traite de six composantes de l'événement de parole, telles que définies par Roman Jakobson. Celles-ci sont introduites comme éléments de base du processus pédagogique en même temps, et elles sont redéfinies dans le cadre de l'enseignement communicatif, en se rapportant surtout à l'enseignement du français langue étrangère. A part de donner les caractéristiques idéales de ces composantes-là, on prête attention particulièrement à la position des gestes dans l'évenement de parole : leur rôle dans l'enseignement communicatif et les possibilités d'enseigner le langage des gestes d'une manière efficace. This thesis deals with the six components of the speech event as defined by Roman Jakobson. These are introduced as the basic elements of the pedagogical process at the same time and they are re-defined within the frame of the communicative language teaching classroom, referring mainly to teaching French as a foreign language. Apart from outlining the ideal caracteristics of these components, the attention is paid particularly to the position of gestures in the speech event : their role in the communicative language teaching and possibilities to teach them effectively. Tato diplomová práce pojednává o šesti komponentách ečové události. Vycházíme z komunikativního schématu, které definoval...
Využití aktivizujících metod ve výuce francouzského jazyka
Kulhánková, Anna ; Müllerová, Eva (oponent) ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce jsou aktivizující metody ve výuce francouzského jazyka. Tato práce popisuje problematiku aktivizujících výukových metod v kontextu ostatních metod výuky. Je zde uvedena definice vyučovací metody, klasifikace vyučovacích metod a charakteristika každé aktivizující metody. V praktické části této práce jsou uvedeny konkrétní formy aktivizujících vyučovacích metod vhodných pro výuku francouzského jazyka.
Alternativní metody a jejich využití ve výuce francouzštiny
Palečková, Jana ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce sleduje téma alternativních metod a konkrétních možností jejich využití při běžné výuce francouzského jazyka na českých školách za účelem zvýšení efektivity vyučovacího procesu a zároveň zahrnuje praktické ověření funkčnosti těchto metod v přímém školním prostředí a v návaznosti na zpětnou vazbu od studentů. Alternativní metody vycházejí z moderních přístupů k výchově a vzdělávání, při kterých je žákova osobnost chápána jako individualita s vlastními potřebami a je na ni nahlíženo komplexně. Výuka s využitím alternativních metod podporuje u žáků vývoj kreativního myšlení, spontánního vyjadřování v cílovém jazyce, představivosti a emotivní rovnováhy. Celkově tedy tyto metody přispívají k harmonii žákovy osobnosti, čímž napomáhají k zefektivnění jazykové výuky. Pro tuto práci byly vybrány čtyři konkrétní metody: sugestopedie, metoda TPR, práce s videem a práce s písní.
Otázka motivace při výuce francouzského jazyka
Hlaváčková, Alice ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
rámci své diplomové práce j s em se pokusila proniknout do problematiky motivace a jejího využití ve vyučovacím procesu, zejména při výuce francouzského jazyka. Jelikož je toto téma nejlépe uchopeno v psychologii, vycházela jsem zvláště ze studie Isabelly Pavelkové Motivace žáků učení - perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Vybrané informace jsem pak doplnila o poznatky z oboru didaktiky cizích jazyků, jež jsem čerpala především z publikace Josefa Hendricha Didaktika cizích jazyků. Poněvadž se jedná o značně náročnou, složitou a rozsáhlou problematiku, postupovala j s em poměrně detailně od příčin motivace až jejímu protipólu - demotivaci. Cílem předkládané práce je přehledně jednotlivé procesy objasnit. Proto jsem se především zaměřila na teoretická východiska motivace žáků učení - zdroje motivace, tvořené vnitřními a vnějšími potřebami. Z hlediska motivace školní jsou přitom nejdůležitější tři skupiny potřeb: poznávací, neboť spouštějí a udržují v chodu učební činnosti, sociální, protože učební činnosti jsou uskutečňovány zejména v sociálním kontextu (školní třída) a výkonové, jelikož jsou na žáky prostřednictvím úkolových situací kladeny určité požadavky. Na základě těchto potřeb jsem následně rozdělila žáky do tří kategorií podle typu motivačního zaměření.
Předškolní výuka cizích jazyků: její klady a zápory
Holubová, Magda ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na situaci výuky cizích jazyků v mateřských školkách v nedávné minulosti a současnosti. Původně jsem svou diplomovou práci začala psát s tím úmyslem, že se zamyslím nad tím, jaké jsou klady předškolní výuky cizích jazyků. Začala jsem svou diplomovou práci psát s tím, že vím přesně, že pokud se začne v předškolním věku, může to být dítěti jedině ku prospěchu a přínáší to samá pozitiva. Zjistila jsem však, že tomu tak vždy nebývá a během svého psaní a zkoumání přicházela na to, že mediálně utvořený názor je třeba pečlivě prozkoumat, než si na něj udělá člověk svůj vlastní názor.
Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka
Janatová, Kateřina ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Ve své diplomové práci Možnosti a meze využití hry ve výuce francouzského jazyka se zabývám tématem hry z různých pohledů. Svou práci jsem rozdělila na dvě hlavní části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se nejprve zaměřila na různé definice her, kterých existuje velké množství, poté jsem čerpala poznatky z odborné literatury a z internetu. Neodpustila jsem si ani malé ohlednutí do historie vývoje hry, kde jsem nemohla opomenout Jana Amose Komenského coby velkého pedagogického myslitele a průkopníka hry ve vyučování. Za "francouzskou stranu" jsem si zvolila Célestina Freineta a v neposlední řadě jsem se zmínila o Jeanu Piagetovi a jeho ženevských výzkumech stádia myšlení a myšlenkových operací v souvislosti se hrou. Autorů, kteří se věnovali a věnují této problematice jerjekonečně mnoho. Vzhledem k tomu, že jsem nechtěla, aby se má práce soustředila pouze na teorii, zvolila jsem opravdu jen pouze velmi letmé zastavení v historii. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Francouzské kraje a jejich specifika: Kraj Centre
Maxová, Sylvie ; Machleidtová, Silva (oponent) ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je celistvost i osobitost kraje Centre-Val de Loiře. Nabízí se otázka proč právě tento kraj? Důvodů je hned několik. Jednak autorka měla možnost kraj osobně navštívit, což jí umožnilo poznat atmosféru zdejšího života. Návštěva památek a zajímavých míst posílila také její zájem dozvědět se více o zdejší oblasti. Další odpověď se nabízí téměř sama. Při pohledu na mapu Francie je patrné, že tento kraj se nachází v samém srdci Francie, obklopen slavnými sousedy jako jsou Ile de France, Normandie, Pays de la Loiře nebo Burgundsko. Tato poloha sama vybízí k tomu, aby se zde mísily různé tradice a zvyky. Jedná se tady o naprosto ojedinělou možnost získat jakousi miniaturu Francie v celé její rozmanitosti a kráse. Bez zajímavosti nebylo ani to, že údolí Loiry bylo dlouhou dobu sídlem francouzských králů, kteří zde vybudovali mnoho nádherných zámků. V tomto období se zdejší kraj stává opravdovým centrem Francie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Školní vzdělávací program - francouzský jazyk ve 3. třídě ZŠ
Kadlecová, Táňa ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit část Školního vzdělávacího programu (dále ŠVP) Základní školy Sv. Voršily v Praze, konkrétně charakteristiku předmětu francouzský jazyk a výstupy po 3. třídě, prvním roce výuky tohoto cizího jazyka. Na této škole učím pátým rokem, znám tedy názorovou, hodnotovou i metodickou orientaci školy, přestože odpovídající část ŠVP ještě nemá výslednou podobu. V mých učitelských začátcích jsem předpokládala, že se žáci v tomto věku nejfektivněji učí podobnými metodami, jakými si osvojují svůj mateřský jazyk francouzský mluvící děti v mateřských školách - tedy přímou metodou. Již v první třetí třídě, kterou jsem učila (fotka č. 1), jsem se setkala s dětmi, které dokázaly vyjádřit, jaký způsob učení jim vyhovuje, a díky tomu jsem mohla informace zprostředkované především pedagogickou fakultou a odbornou literaturou lépe porovnávat se školní realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Role of Clarity in French Language Instruction
Kalhousová, Martina ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Kolmanová, Jana (oponent)
Názornost patří neodmyslitelně k vyučování. Nesmí chybět ani při hodinách cizího jazyka. Ve své diplomové práci nazvané ROLE NÁZORNOSTI VE VÝUCE francouzského jazyka jsem se snažila obsáhnout teoretická i praktická východiska tohoto didaktického postupu a uvést konkrétní příklady z praxe. Pod pojmem metoda rozumíme nejen soustavný postup, který vede k cíli - v našem případě didaktickému cíli, ale také učebnici, jako pomůcku ke studiu. Metodologie je potom rozbor metod v jejich účelnosti, zásadách, procesech a postupech. Metodologie výuky cizích jazyků je disciplína, která se opírá o lingvistiku, psychologii, pedagogiku a sociologii. Názornost, nebo princip názornosti je založen na smyslovém vnímání učících se. Pedagog předkládá žákům předměty, obrázky a tak podobně, které je možné vnímat zrakem, sluchem, čichem, hmatem, nebo i chutí. Tento princip tedy napomáhá k lepšímu zapamatování např. slovíček, gramatiky, dialogů, či charakteristik dané země. Přitom se vyučovací proces stává zábavným, vyniká aktivitou a účel hodiny je snadněji dosažitelný. Během staletích se používalo mnoho vyučovacích metod. Je přirozené, že největší rozkvět byl až na přelomu 19. a 20. století a hlavně ve 20. století, kdy každá metoda napomáhala řešit aktuální potřeby učících se. Dříve než uvedu ty nejznámější a nejvíce používané, ze...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.