Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Jak děti zvládají střídavou péči?
Müllerová, Žofie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
(česky): Cílem této práce jezjistit, jak střídavá péče ovlivňuje životy dětí. Teoretická část je členěna do šesti kapitol. V první z nich se zaměřuji na problematiku rozvodů. Na jejím začátku sleduji historii rozvodovosti na našem území včetně statistik rozvodovosti ze současné doby a popisem toho, jak rozvodové řízení probíhá a jakým způsobem se rozhoduje o porozvodové péči o děti. Dále píši o tom, jak děti zvládají rozvod, jakým způsobem se to může projevovat na jejich chování i v dospělém životě. V této souvislosti zmiňuji některé instituce a organizace, kde mohou rodiče i děti hledat pomoc v období okolo rozvodu. Ve čtvrté kapitole píši o tom, jaké existují druhy porozvodové péče a porovnávám jejich výhody a nevýhody. Poté zkoumám, jak se na střídavou péči dívají média, laická veřejnost a profesionálové. Teoretickou část uzavírá kapitola o specifických situacích, kdy může soud rozhodnout o střídavé péči. Následuje kvalitativní výzkum, kde střídavou péči hodnotí profesionálové, jako jsou učitelé, vychovatelé, asistenti pedagogů, sociální pracovníci, pracovníci poraden a psychologové.
Vysvědčení formou slovního hodnocení a jeho výpovědní hodnota
Müllerová, Šimona ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce se zabývá tématem slovního hodnocení ve škole. Cílem této práce je analyzovat, jakou výpovědní hodnotu a má vysvědčení formou slovního hodnocení pro žáka, rodiče i učitele.V teoretické části pojednává o obecných teoriích školního hodnocení a jeho vlivu na žákovu úspěšnost a motivaci k dalšímu studiu, dále pak konkrétně o vysvědčení formou slovního hodnocení. Na základě dostupné literatury srovnává oba způsoby hodnocení ve školy, tedy známky i slovní hodnocení. V části empirické stanovuje několik hlavních kriterií pro analýzu konkrétních vysvědčení formou slovního hodnocení, na základě kterých je proveden rozbor 26 autentických dokumentů. Jedná se o dokumenty z let 1994-2008, kromě sledování vývoje jednotlivých žáků je tedy kladen důraz i na rozdíl mezi podmínkami, ve kterých vysvědčení vznikala vzhledem ke změnám, které v tomto časovém období nastaly. Práce dále obsahuje diskusi nad tématy, jež se v dané problematice objevují a to na základě dlouhodobého pozorování výzkumného vzorku, či rozhovorů s rodiči, dětmi a učiteli.
Jak děti zvládají střídavou péči?
Müllerová, Žofie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
(česky): Cílem této práce jezjistit, jak střídavá péče ovlivňuje životy dětí. Teoretická část je členěna do šesti kapitol. V první z nich se zaměřuji na problematiku rozvodů. Na jejím začátku sleduji historii rozvodovosti na našem území včetně statistik rozvodovosti ze současné doby a popisem toho, jak rozvodové řízení probíhá a jakým způsobem se rozhoduje o porozvodové péči o děti. Dále píši o tom, jak děti zvládají rozvod, jakým způsobem se to může projevovat na jejich chování i v dospělém životě. V této souvislosti zmiňuji některé instituce a organizace, kde mohou rodiče i děti hledat pomoc v období okolo rozvodu. Ve čtvrté kapitole píši o tom, jaké existují druhy porozvodové péče a porovnávám jejich výhody a nevýhody. Poté zkoumám, jak se na střídavou péči dívají média, laická veřejnost a profesionálové. Teoretickou část uzavírá kapitola o specifických situacích, kdy může soud rozhodnout o střídavé péči. Následuje kvalitativní výzkum, kde střídavou péči hodnotí profesionálové, jako jsou učitelé, vychovatelé, asistenti pedagogů, sociální pracovníci, pracovníci poraden a psychologové.
Rizika a obtíže spojené se samoživitelstvím
Müllerová, Žofie ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
(česky) Cílem této práce je zmapovat situaci samoživitelek a do určité míry i situaci jejich dětí v České republice. V teoretické části se zaměřuji na rodinu, její funkce a vývoj v historii s důrazem na postavení žen ve společnosti, neboť toto vše bezprostředně souvisí se vznikem a rozšířením samoživitelství. Následně budu popisovat, co samoživitelství znamená, s čím se samoživitelky musí potýkat, jak se jim žije u nás a v několika vybraných evropských zemích s rozdílnou sociální politikou. V úvodních kapitolách vyplývá, že samoživitelky musí řešit řadu problémů, s nimiž se samy nejsou schopny vypořádat, proto jsem z několika internetových zdrojů sestavila přehled institucí a služeb, jejichž pomoci mohou využít. Vzhledem k tomu, že jedním z dílčích cílů mého výzkumu bylo zjistit, jak tráví čas děti matek samoživitelek, zařadila jsem do teoretické části kapitolu, v níž se zabývám volnočasovými aktivitami pro děti školního věku. V poslední části práce se nachází výstupy z kvalitativního výzkumu, který jsem dělala v rámci této práce. Ve výzkumu jsem se soustředila na to, jak vnímají svou situaci matky samoživitelky a jak jejich děti tráví volný čas.
Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež
Müllerová, Šimona ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
NÁZEV: Vliv projektů financovaných z Evropské unie na kvalitu aktivit neziskového sektoru pro děti a mládež AUTOR: Bc. Šimona Müllerová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Věra Poláčková CSc. KONZULTANT: Mgr.Karolína Pávková ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá problematikou realizace projektů financovaných z Evropského sociálního fondu. Skrze kvalitativní výzkum zkoumá vliv těchto projektů na kvalitu aktivit neziskových organizací pro děti a mládež. V rámci expertního šetření je předložen náhled na danou problematiku z úhlu pohledu tří expertů. V rámci případových studií předkládá popis pěti neziskových organizací z Prahy i regionů ČR, které realizují nebo realizovaly projekty zaměřené na děti a mládež za přispění ESF. Analýza informací získaných od expertů a z neziskových organizací pak přináší možnost konstatovat několik hlavních fenoménu spojených s projekty. Hlavním pozitivním vlivem je možnost věnovat se širokému spektru aktivit pro děti a mládež. Problém však nastává po ukončení projektu a po zastavení dotací z EU, kdy bude těžké zajistit udržitelnost aktivit pro děti a mládež v celé jejich šíři. KLÍČOVÁ SLOVA: Neziskové organizace Evropský sociální fond Projekty Děti a mládež
Vysvědčení formou slovního hodnocení a jeho výpovědní hodnota
Müllerová, Šimona ; Kasíková, Hana (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Práce se zabývá tématem slovního hodnocení ve škole. Cílem této práce je analyzovat, jakou výpovědní hodnotu a má vysvědčení formou slovního hodnocení pro žáka, rodiče i učitele.V teoretické části pojednává o obecných teoriích školního hodnocení a jeho vlivu na žákovu úspěšnost a motivaci k dalšímu studiu, dále pak konkrétně o vysvědčení formou slovního hodnocení. Na základě dostupné literatury srovnává oba způsoby hodnocení ve školy, tedy známky i slovní hodnocení. V části empirické stanovuje několik hlavních kriterií pro analýzu konkrétních vysvědčení formou slovního hodnocení, na základě kterých je proveden rozbor 26 autentických dokumentů. Jedná se o dokumenty z let 1994-2008, kromě sledování vývoje jednotlivých žáků je tedy kladen důraz i na rozdíl mezi podmínkami, ve kterých vysvědčení vznikala vzhledem ke změnám, které v tomto časovém období nastaly. Práce dále obsahuje diskusi nad tématy, jež se v dané problematice objevují a to na základě dlouhodobého pozorování výzkumného vzorku, či rozhovorů s rodiči, dětmi a učiteli.
Výroba drůbežích masných výrobků
Műllerová, Šárka
Výroba drůbežích masných výrobků v dnešní době stoupá vlivem zvýšené poptávky spotřebitelů, kteří drůbeží maso často upřednostňují před ostatními druhy masa. Je to způsobeno jeho cenou, lehkou stravitelností a dále také např. menším obsahem cholesterolu. Existuje široký sortiment drůbežích masných výrobků, díky kterému se také zvedala poptávka po drůbežích masných výrobcích. Dnes se sortiment drůbežích masných výrobků vyrovnává sortimentu masných výrobků z velkých jatečných zvířat. Najdeme zde vše od klobás, párků, tlačenek, špekáčků, uzeného drůbežího masa až po sušené drůbeží maso, koncentráty z drůbežího masa, drůbeží polotovary a mnohé další. Také výrobní postupy drůbežích masných výrobků se podstatně neliší od postupů, které se používají při výrobě z masa velkých jatečných zvířat. Výrobky označené jako drůbeží musí obsahovat minimálně 50 % drůbežího masa ze všech druhů použitého masa.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.