Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití canisterapie u dětí se syndromem hyperaktivity
Skálová, Martina ; Horázná, Marie (oponent) ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce)
Název práce: Využití canisterapie u dětí se syndromem hyperaktivity Cíl práce: Zjistit, zda jsou děti s hyperaktivitou schopné se zklidnit, pracovat a relaxovat v průběhu canisterapeutické lekce a po jak dlouhou dobu. Dílčím cílem bylo také zjistit, zda dojde během lekce ke změně jejich emočního ladění. Metoda: Výzkum byl založen na strukturovaném pozorovant tří dětí se syndromem hyperaktivity. Snížení motorického neklidu v průběhu canisterapeutické lekce mělo prokázat pozitivní vliv použité terapie. Sledování jsme prováděli opakovaně, abychom ověřili, zda má terapie dlouhodobé účinky. K vyhodnocení pozorovatelé využívali pětistupňovou škálu. Pro výzkum byly v kasuistikách dětí použity osobní dokumenty z pedagogicko - psychologického vyšetření. Výsledky: Potvrzují předpoklad, že se během canisterapie prodlouží čas, po který se děti s hyperaktivitou dokáží soustředit na zadanou práci. Canisterapii lze využít jako podpůrnou léčebnou metodu u dětí se syndromem hyperaktivity. Klíčová slova: canisterapie, animoterapie, zoonózv. hvoeraktivita. ADHD. polohování.... ... . .. . ...... . ....
Srovnání koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických
Zahrada, Lukáš ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název práce: Srovnání koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických. Confrontation coordinating ability gipsy and no gipsy pupils on primary schools practical. Cíle práce: Cílem práce bylo srovnat úroveň vybraných koordinačních schopností žáků romského a neromského původu na základních školách praktických a vyhodnotit, zda je rozdíl věcně významný. The aim work was compare choice coordinating ability gipsy and no gipsy pupils on primary school practical and evaluate ifthe diference is objectively significant. Metoda: Pomocí vybraných motorických testů (nerytmické bubnování, výdrž ve stoji jednonož na zemi-oči zavřené, přeskoky přes švihadlo, skok na cíl, sestava s tyčí, skok daleký vzad) zjistit úroveň vybraných koordinačních schopností žáků základních škol praktických ve věku 13-15 let. By the help ofchoice motory tests (rhytmless drumbeat, tenacity in stem one legged undeďoot eyes closed, jumps over skipping rope, jump on aim, arrangement with rod, long jump astem) find out level choice coordinating ability pupils primary school practicall3-15 years old. Výsledky: Ve výsledcích výzkumného šetření vybraných motorických testů mezi romskými a neromskými skupinami žáků, není většinou rozdíl věcně významného výkonu větší než 0,5. In results experimental...
Pohybové aktivity žáků ve třídě s rehabilitačním vzdělávacím programem základní školy speciální
Bicanová, Michaela ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název práce: Pohybové aktivity žákU ve třídě s rehabilitačním vzdělávacím programem základní školy speciální Cil práce: Analýzou odborné literatury a realizací výuky rehabilitační tělesné výchovy specifikovat možnosti uplatnění pohybových aktivit a metody Snoezelen pro rozvoj žáků s těžkou a hlubokou mentální retardací v rehabilitační třídě Základní školy a Mateřské školy speciální Rakovník. Zhodnotit vhodnost metody Snoezelen pro žáky rehabilitační třídy. Pohybové aktivity zařadit do jejich vizualizovaného denního rozvrhu tak, aby se staly pravidelnou součástí týdenního strukturovaného programu. U žáků s těžkou mentální retardací pravidelným vedením tělesné výchovy pozitivně ovlivnit úbytek hmotnosti. Vytvořit videozáznam na DVD nosiči se cvičením pro domácí prostředí pro vybrané žáky rehabilitační třídy. Metody: Využití kazuistiky u šesti žáků rehabilitační třídy základní školy speciální. K ověření vhodnosti metody Snoezelen a nově sestavené rehabilitační tělesné výchovy bylo použito přímého zúčastněného pozorování. Pro stanovení odchylky od ideální hmotnosti byl použit Body Mass Index. Pro zjištění participace žáků v mimoškolních pohybových aktivitách bylo použito ankety a polostrukturovaného rozhovoru s rodiči vybraných žáků. Výsledky: Práce poukazuje na vhodnost metody Snoezelen pro pět žáků z...
Pohled do budoucnosti tělesné výchovy jako předmětu vyučovaného na základních školách
Dostál, Marek ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Lejčarová, Alena (oponent)
Název Pohled do budoucnosti tělesné yýchovv jako předmětu yyučovaného na základních školách Cíle práce: Cílem této práce je vytvořit prognózu vývoje školní tělesné výchovy na základních školách v období 2005-2010. Metoda: Do výzkumu bylo zahrnuto 87 respondentů. Ti vyučují tělesnou výchovu na 2. stupni základních škol jihomoravského kraje. Jako nástroj sběru dat byl vytvořen dotazník, který byl rozeslán elektronickou poštou na všechny uvedené školy. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že tělesná výchova bude i nadále směřovat k upevňování zdraví a vytváření kladného vztahu k pohybu. Materiální podmínky a kvalita vzdělání pedagogů budou nejdůležitějšími činiteli ovlivňujícími školní tělesnou výchovu. Klíčová slova: tělesná výchova, rámcové vzdělávací programy, zdraví, pohyb, sport 2
Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku
Patloka, Ivo ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Lejčarová, Alena (oponent)
Název: Terapeutické přístupy v psychopedii - využití snoozelenu ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku. Title: Therapeutic approach to assisting developmentally disabled children - snoozelen method used in specil school for multiple handicapped students in Blansko. Cíle práce: Cílem této práce je jednak rozpracování terminologického aparátu cílových skupin na základě studia analýz literárních a elektronických zdrojů, dále pak proniknutí do běžného života osob s mentální retardací a seznámení se s novými terapeutickými přístupy spojenými se stimulací základních vjemů jedince a multisenzoriálním působením na tyto osoby. Zda -li jim tyto metody umožňují vyzkoušet něco nového, poznat možnosti relaxace, uvolnění či sch1ení pocitů s blízkou osobou. Metoda: Metody této práce byly realizovány ve Speciální škole pro žáky s více vadami v Blansku a jsou vedeny metodologicky na základě pozorování a rozhovoru. K tomuto účelu byli vybráni tři klienti s různým stupněm mentální retardace na základě jejich dokumentace, konzultace s pracovníky a mé zkušenosti s nimi. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků lze potvrdit, že nové terapeutické metody mají pozitivní vliv v oblasti stimulace základních vjemů a multisenzoriálruno působení na psychomotorický rozvoj jedince s mentální retardací. Dále...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.