Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv složení modifikátorů tření na trakci v kontaktu kola a kolejnice
Kvarda, Daniel ; Hartl, Martin (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Modifikátory tření představují nový efektivní způsob řízení adheze v kontaktu kola a kolejnice. Cílem této diplomové práce je experimentální studium vlivu složek vodního modifikátoru tření na adhezi. Měření adhezního chování různých složení modifikátoru tření je realizováno na laboratorním zařízení vytvářejícím bodový kontakt pomocí kuličky a disku. Úvodní část experimentů popisuje vliv samostatných složek na adhezi. Následně jsou testovány kombinace různých složení modifikátoru tření. Závěrem jsou vybrané kompozice využity pro testy opotřebení. Získané výsledky ukazují, že efektivita modifikátorů tření je výrazně ovlivněna vypařením základního média.
Stacionární jednotky pro mazání hlavy kolejnice
Málek, Jan ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tématem stacionárních zařízení pro mazání hlavy kolejnice v oblasti drážní dopravy. Obsahem práce je také pohovoření o kontaktu kola a kolejnice, popis principu funkce těchto zařízení a rozbor několika zařízení této kategorie. V úvodu práce jsou vysvětleny některé pojmy z oblasti kontaktu kola a kolejnice jako typy a části kolejnic, adheze, skluz, trakční křivka. Práce se pak zabývá popisem systémů pro mazání temene hlavy kolejnice i systémy mazání pojížděné hrany hlavy kolejnice. V práci lze nalézt zařízení od nejvýznamnějších výrobců v tomto segmentu jako SKF-Lincoln, Whitmore, Loram a dalších. V práci je také zmíněn aktuální stav používání těchto zařízení v České republice. Závěr práce je pak věnován zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých popisovaných zařízení.
Látky pro modifikaci tření v kontaktu kola a kolejnice
Pláněk, Miloslav ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Aplikací látek pro modifikaci tření lze redukovat problémové aspekty kontaktu kola a kolejnice. Podstatou této bakalářské práce je zpracovat přehled látek pro modifikaci tření aplikujících se mezi běhoun kola a temeno hlavy kolejnice, se zaměřením na ty látky, které se aplikují za účelem snížení nadměrného opotřebení a hlukové emise. V práci se čtenář nejdříve seznámí se základními pojmy kontaktu kola a kolejnice, podstatou řízení adheze a rozdělením látek pro modifikaci tření. Práce se dále věnuje pouze látkám poskytujícím střední hodnotu tření. Těmito látkami jsou TOR modifikátory, TOR maziva a TOR tuhé kompozice. Práce popisuje jejich složení, způsoby aplikace, očekávané přínosy a také mapuje komerčně dostupné produkty na trhu. Výstupem bakalářské práce je zpracování přehledu těchto látek a jejich porovnání na základě teoretických předpokladů, výsledků testů i zkušeností z praxe. Práce také čtenářovi umožní lepší orientaci mezi komerčně dostupnými produkty na trhu, které mohou být špatně označovány samotnými výrobci.
Animace záběru válcových ozubených soukolí
Kvarda, Daniel ; Klapka, Milan (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá záběrovými poměry, geometrickým, kinematickým a silovým působením nastávajícím při záběru válcových ozubených kol s přímými a šikmými zuby. Tuto problematiku objasňují vytvořené animace, které jsou v této práci vysvětleny a popsány. Animace slouží k vzdělávacím účelům.
Tuhost valivých ložisek
Krišpín, Jakub ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tuhostí modelové konfigurace hřídele uložené letmo ve dvou jednořadých radiálních kuličkových ložiscích. V úvodu se práce věnuje valivým ložiskům a parametrům ovlivňující jejich tuhost. Poté je navržena modelová sestava a proveden výpočet její tuhosti v softwaru MESYS. Dále je na této sestavě provedeno experimentální měření tuhosti, která se zjišťuje měřením deformace hřídele při daném zatížení. Hodnoty jsou vzájemně porovnány a jsou určena citlivá místa ve výpočtu. Výsledky práce vedou zejména k určení velikosti vlivu jednotlivých parametrů na změnu tuhosti a ověření funkčnosti softwaru MESYS.
Parametrický výpočtový model zásobníku nepotravinářských sypkých hmot
Červený, Vojtěch ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Maňas, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického výpočtového modelu zásobníku sypkých hmot. V práci je zahrnuto seznámení s problematikou sypkých materiálů, teorie výpočtu tlakových poměrů v zásobníku, představení navržené konstrukce, vytvoření parametrického geometrického modelu v CAD systému a výpočtového modelu v MKP systému. Práce také obsahuje stručné představení použitých softwarů a princip práce s vytvořenými modely.
Experimental investigation and numerical modelling of top of rail products
Kvarda, Daniel ; prof.Roger Lewis (oponent) ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with experimental and numerical study of top or rail products. These products are used to reduce wear, noise and improve energy efficiency of wheel and rail contact. In the last two decades, extensive experimental research has been conducted on the use of top of rail products. However, very little research has focused on the fundamental mechanisms of these products, especially causes of low adhesion. Application of mathematical models to this field was also not yet examined. The aim of this thesis is to explain the frictional behaviour and low adhesion conditions of the top of rail products with the use of a mathematical model. The model assumes both friction arising from solid asperity interaction and separation by a fluid film. The validation of this model was carried out on an experimental tribometer with the ability to measure film thickness to validate the accurate prediction of surface separation. A commercial tribometer was used to investigate the influence of individual components in oil-based top of rail product on the coefficient of adhesion. A set of rheological tests in combination with the model showed that the solid particles had very little effect in increasing adhesion after application. Subsequently, different types of top of rail products were tested using a high pressure torsion device. The boundary friction of these substances was evaluated by the model. The positive frictional characteristics that these products should provide are found to be a result of sliding friction changing the composition of the interfacial layer. In addition, the low coefficient of friction due to overapplication occurred at the same amount applied for all tested substances. This thesis presents original research expanding on the knowledge of top of rail products.
Konstrukce zařízení pro testování odolnosti materiálu proti zadření
Burk, Filip ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tření mezi materiály lze částečně eliminovat mazáním mezi povrchy. Pro zvolení správného oleje pro mazání je třeba mít potřebné testovací prostředky, díky nimž by se vyhodnocení mohlo provést. Jedním z nich je čtyřkuličkový tester, jenž na Ústavu konstruování VUT chybí. Cílem bakalářské práce je konstrukční návrh úpravy existujícího tribometru R-MAT 3 pro čtyřkuličkovou konfiguraci. Rešeršní část obsahuje popis přípravy, měření a vyhodnocení čtyřkuličkového testu a zhodnocení konvenčních testerů. Byl proveden návrh uchycení kuliček, pohonu a přenosu kroutícího momentu na vřeteno tribometru. Dále bylo navrhnuto měření a zaznamenávání třecího momentu, přítlačné síly a teploty při testu. Výsledkem je konfigurace připravená na realizaci. Rešeršní část obsahuje popis přípravy, měření a vyhodnocení čtyřkuličkového testu a zhodnocení konvenčních testerů.
Konstrukční úprava rámu traťového tribometru
Matějček, Ondřej ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou rámu traťového tribometru. Nejprve byla provedena rešerše traťových tribometrů měřící součinitel adheze na reálné trati. Dále byl analyzován současný stav tribometru, který má být modifikován. Na základě analýzy rešerše a tribometru byly stanoveny parametry, které by měl nový rám splňovat. Následuje několik koncepčních variant rámu a uchycujícího mechanismu. Z těchto řešení byla vybrána nejvhodnější varianta, která byla zpracována do finální podoby. Výstupem práce je návrh rámu traťového tribometru s přichycujícím mechanismem. Bakalářská práce obsahuje kompletní výkresovou dokumentaci.
Tuhost valivých ložisek
Krišpín, Jakub ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tuhostí modelové konfigurace hřídele uložené letmo ve dvou jednořadých radiálních kuličkových ložiscích. V úvodu se práce věnuje valivým ložiskům a parametrům ovlivňující jejich tuhost. Poté je navržena modelová sestava a proveden výpočet její tuhosti v softwaru MESYS. Dále je na této sestavě provedeno experimentální měření tuhosti, která se zjišťuje měřením deformace hřídele při daném zatížení. Hodnoty jsou vzájemně porovnány a jsou určena citlivá místa ve výpočtu. Výsledky práce vedou zejména k určení velikosti vlivu jednotlivých parametrů na změnu tuhosti a ověření funkčnosti softwaru MESYS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.