Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Parametrický výpočtový model zásobníku nepotravinářských sypkých hmot
Červený, Vojtěch ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Maňas, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického výpočtového modelu zásobníku sypkých hmot. V práci je zahrnuto seznámení s problematikou sypkých materiálů, teorie výpočtu tlakových poměrů v zásobníku, představení navržené konstrukce, vytvoření parametrického geometrického modelu v CAD systému a výpočtového modelu v MKP systému. Práce také obsahuje stručné představení použitých softwarů a princip práce s vytvořenými modely.
Experimental investigation and numerical modelling of top of rail products
Kvarda, Daniel ; prof.Roger Lewis (oponent) ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with experimental and numerical study of top or rail products. These products are used to reduce wear, noise and improve energy efficiency of wheel and rail contact. In the last two decades, extensive experimental research has been conducted on the use of top of rail products. However, very little research has focused on the fundamental mechanisms of these products, especially causes of low adhesion. Application of mathematical models to this field was also not yet examined. The aim of this thesis is to explain the frictional behaviour and low adhesion conditions of the top of rail products with the use of a mathematical model. The model assumes both friction arising from solid asperity interaction and separation by a fluid film. The validation of this model was carried out on an experimental tribometer with the ability to measure film thickness to validate the accurate prediction of surface separation. A commercial tribometer was used to investigate the influence of individual components in oil-based top of rail product on the coefficient of adhesion. A set of rheological tests in combination with the model showed that the solid particles had very little effect in increasing adhesion after application. Subsequently, different types of top of rail products were tested using a high pressure torsion device. The boundary friction of these substances was evaluated by the model. The positive frictional characteristics that these products should provide are found to be a result of sliding friction changing the composition of the interfacial layer. In addition, the low coefficient of friction due to overapplication occurred at the same amount applied for all tested substances. This thesis presents original research expanding on the knowledge of top of rail products.
Konstrukce zařízení pro testování odolnosti materiálu proti zadření
Burk, Filip ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tření mezi materiály lze částečně eliminovat mazáním mezi povrchy. Pro zvolení správného oleje pro mazání je třeba mít potřebné testovací prostředky, díky nimž by se vyhodnocení mohlo provést. Jedním z nich je čtyřkuličkový tester, jenž na Ústavu konstruování VUT chybí. Cílem bakalářské práce je konstrukční návrh úpravy existujícího tribometru R-MAT 3 pro čtyřkuličkovou konfiguraci. Rešeršní část obsahuje popis přípravy, měření a vyhodnocení čtyřkuličkového testu a zhodnocení konvenčních testerů. Byl proveden návrh uchycení kuliček, pohonu a přenosu kroutícího momentu na vřeteno tribometru. Dále bylo navrhnuto měření a zaznamenávání třecího momentu, přítlačné síly a teploty při testu. Výsledkem je konfigurace připravená na realizaci. Rešeršní část obsahuje popis přípravy, měření a vyhodnocení čtyřkuličkového testu a zhodnocení konvenčních testerů.
Konstrukční úprava rámu traťového tribometru
Matějček, Ondřej ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou rámu traťového tribometru. Nejprve byla provedena rešerše traťových tribometrů měřící součinitel adheze na reálné trati. Dále byl analyzován současný stav tribometru, který má být modifikován. Na základě analýzy rešerše a tribometru byly stanoveny parametry, které by měl nový rám splňovat. Následuje několik koncepčních variant rámu a uchycujícího mechanismu. Z těchto řešení byla vybrána nejvhodnější varianta, která byla zpracována do finální podoby. Výstupem práce je návrh rámu traťového tribometru s přichycujícím mechanismem. Bakalářská práce obsahuje kompletní výkresovou dokumentaci.
Tuhost valivých ložisek
Krišpín, Jakub ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Košťál, David (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá tuhostí modelové konfigurace hřídele uložené letmo ve dvou jednořadých radiálních kuličkových ložiscích. V úvodu se práce věnuje valivým ložiskům a parametrům ovlivňující jejich tuhost. Poté je navržena modelová sestava a proveden výpočet její tuhosti v softwaru MESYS. Dále je na této sestavě provedeno experimentální měření tuhosti, která se zjišťuje měřením deformace hřídele při daném zatížení. Hodnoty jsou vzájemně porovnány a jsou určena citlivá místa ve výpočtu. Výsledky práce vedou zejména k určení velikosti vlivu jednotlivých parametrů na změnu tuhosti a ověření funkčnosti softwaru MESYS.
Parametrický výpočtový model zásobníku nepotravinářských sypkých hmot
Červený, Vojtěch ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Maňas, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením parametrického výpočtového modelu zásobníku sypkých hmot. V práci je zahrnuto seznámení s problematikou sypkých materiálů, teorie výpočtu tlakových poměrů v zásobníku, představení navržené konstrukce, vytvoření parametrického geometrického modelu v CAD systému a výpočtového modelu v MKP systému. Práce také obsahuje stručné představení použitých softwarů a princip práce s vytvořenými modely.
Vývoj maziva pro temeno kolejnice
Skurka, Šimon ; Polach, Pavel (oponent) ; Kvarda, Daniel (vedoucí práce)
Modifikace tření v kontaktu kola a kolejnice představuje cestu k dosažení ekologicky šetrné přepravy osob a materiálu. Cílem diplomové práce je vyvinout mazivo pro temeno kolejnice, které by navozovalo vhodné třecí podmínky a zajišťovalo dostatečnou adhezi pro rozjezd či brzdění vozidla. Experimentální část práce probíhala na tribometru v konfiguraci ball-on-disc. Nejprve byly měřeny jednotlivé složky maziva. Poté byly zkoumány jejich vícesložkové kompozice a tři nejlepší byly následně porovnány s komerčními produkty. Navržená maziva prokázala dobrou schopnost řízení adheze, redukce opotřebení a také odolnost vůči přemazání. V závěru práce je diskutován proces verifikace, kterým musí mazivo projít před jeho nasazením na reálné trati.
Návrh tvaru kapoty závodního vozidla na základě analýzy proudění
Šnajdr, Petr ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Michalec, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá snižováním aerodynamického odporu pneumobilu. Shrnuje poznání v oblasti aerodynamiky vozidel a principu CFD simulací. Podstatou práce je návrh tvaru kapoty pro závodní pneumobilu Typhoon, vyvíjeného na FSI VUT, pro co nejnižší odpor vzduchu. K pozorování a analyzování vlivu tvaru kapoty na aerodynamické vlastnosti je využíváno CFD simulací. Navržené tvarové řešení kapoty významně přispívá ke snížení aerodynamického odporu oproti stávající kapotě. Díky tomu jsou zlepšeny výkonnostní parametry vozidla od maximální rychlosti až po dojezdovou vzdálenost. Získané poznatky můžou také pomoci při dalším vývoji pneumobilů a při zlepšování nastavení výpočetního modelu popsaném v práci.
Koncepční návrh zařízení pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy na trolejová vedení
Rohánek, Tomáš ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problémem námrazy na trakčním vedení. V práci jsou zevrubně popsány a zhodnoceny relevantní patenty a existující komerčně dostupné systémy pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy. Na základě toho jsou navrženy dva koncepty nových zařízení určených pro montáž na vozidla městské hromadné dopravy. Oproti existujícím řešením dochází ke zlepšení provozních parametrů a také může dojít k doplnění nabídky na trhu. Oba koncepty jsou následně kriticky zhodnoceny.
Analýza kontaminantů v kontaktu kola a kolejnice
Straka, Tomáš ; Galas, Radovan (oponent) ; Kvarda, Daniel (vedoucí práce)
Kontakt kola a kolejnice je výrazně ovlivněn tzv. třetím tělesem – kontaminanty. Cílem této bakalářské práce je analyzovat kontaminanty v kontaktu a vytvořit tak stručný přehled. V úvodu práce je charakterizován kontakt kola a kolejnice. Dále jsou popsány nejdůležitější kontaminanty vyskytující se v kontaktu. Tato práce může sloužit jako úvod do problematiky kontaminace kontaktu kola a kolejnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.