Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 165 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Součinitel tření povrchu vozovky a Skid Resistance Index
Nekulová, Pavla ; Šachlová, Zora (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá souvislostí mezi poklesem součinitele podélného tření v závislosti na měřicí rychlosti a hodnotou makrotextury povrchu MPD. Jsou zde uvedeny výsledky měření součinitele podélného tření a hodnoty makrotextury povrchu MPD z měření na 73 úsecích. Srovnání výsledků z těchto měření bylo provedeno pomocí regresní analýzy, jejíž výsledky posloužily pro stanovení vzorce, který umožňuje přepočet součinitele tření při různých měřicích rychlostech při známé hodnotě součinitele podélného tření při měřicí rychlosti 60 km/h a hodnotě makrotextury povrchu MPD. V práci byly také stanoveny hodnotící stupnice pro index protismykových vlastností (SRI), která by mohla být použita pro hodnocení protismykových vlastností nezávisle na použitém měřicím zařízení.
Závislost protismykových vlastností povrchů vozovek na ohladitelnosti kameniva a dopravním zatížení
Dašková, Jaroslava ; Čelko,, Ján (oponent) ; Šachl,, Jindřich (oponent) ; Vojtěšek, Antonín (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bezpečnost silničního provozu je komplexní problém. Ovlivňuje ji především řidič, vozidlo a povrch vozovky. Tato disertační práce se zaměřila na povrchové vlastnosti vozovek a to zejména protismykové vlastnosti povrchu vozovek, které přímo ovlivňují brzdnou dráhu vozidel a vedení vozidla ve směrových obloucích a tím i dopravní nehodovost. Práce se zabývá trvanlivostí protismykových vlastností povrchu vozovek, druhem použitých vrstev a ohladitelností kameniva použitého v obrusné vrstvě. Cílem této práce bylo vyvinout metodiku pro zlepšení trvanlivosti protismykových vlastností povrchů vozovek a zavedení funkční zkoušky pro jejich posuzování.
Posouzení nízkohlučného asfaltového koberce mastixového s CRmB
Zavřel, Tomáš ; Frýbort, David (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh směsi SMA LA 8 s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem (9,9 %) a modifikační přísadou TecRoad (22 %) a provedení zkoušky odolnosti vůči účinkům vody, odolnosti vůči vzniku trvalých deformací a vůči mrazovým trhlinám, stanovení modulů tuhostí a únavových charakteristik. Zkušební metody jsou popsány a vyhodnoceny.
Aplikace fuzzy logiky pro hodnocení kvality zákazníků
Homola, Rostislav ; Kudrna, Josef (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá hodnocením kvality zákazníků společnosti Heineken Česká republika, a. s. za pomoci využití teorie fuzzy logiky jako pokročilé metody rozhodování, která bude dále prakticky aplikována v rámci vlastního návrhu řešení. Na základě zvolených parametrů bude sestaven model sloužící k optimálnímu zhodnocení zákazníků společnosti, na jejímž základě může společnost dále rozhodnout, zda s daným zákazníkem spolupracovat či je pro ni výhodnější tuto spolupráci ukončit. Samotné řešení práce je realizováno za podpory programů Microsoft Excel a MATLAB.
Návrh asfaltové směsi s použitím 30 % R-materálu a její posouzení funkčními zkouškami
Horáček, Daniel ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem mojí bakalářské práce je návrh asfaltové směsi s vyšší životností (směsi typu VMT 16) a její následné posouzení vybranými funkčními zkouškami. Směsi VMT se používají pro ložní a podkladní vrstvy vozovek s vyšším dopravním zatížením. Hlavní myšlenkou této bakalářské práce je návrh takové asfaltové směsi, která bude složena z přírodních kameniv, recyklovaných asfaltových směsí a asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem, a přesto si zachová dobré vlastnosti pro použití ve vozovce. Použití recyklovatelných asfaltových směsí umožní znovupoužít vybourané nebo vyfrézované asfaltové vrstvy, kterých je v současnosti vysoký přebytek a umožní snížit celkové náklady na stavbu nových asfaltových vrstev s vysokou kvalitou. V bakalářské práci je popis provedených empirických a funkčních zkoušek, podle nichž byla výsledná asfaltová směs navržena, a výsledky porovnány s TP151 - Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT).
Uplatnění pryžového granulátu v asfaltových pojivech a hutněných asfaltových směsích
Dašek, Ondřej ; Fišer,, Jiří (oponent) ; Vacín,, Otakar (oponent) ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá možností využití pryžového granulátu získaného zpracováním odpadních pneumatik pro modifikaci silničního asfaltu. Vzniklý asfalt modifikovaný pryžovým granulátem se používá jako alternativa polymerem modifikovaného asfaltu v hutněných asfaltových směsích. V teoretické části jsou popsány reologické vlastnosti asfaltových pojiv a historie a současný stav řešené problematiky ve světě a v ČR. Praktická část práce obsahuje popis vlastností vybraných pryžových granulátů a vyrobených asfaltů modifikovaných pryžovými granuláty s důrazem na jejich reologické vlastnosti a změnu těchto vlastností způsobenou stárnutím při vysoké teplotě. Dále jsou popsány empirické i funkční vlastnosti asfaltových směsí s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem. Laboratorní vlastnosti asfaltových směsí byly ověřeny v reálných podmínkách provozu na 32 pokusných úsecích. Na základě výsledků disertační práce bylo umožněno vytvoření předběžných technických podmínek Ministerstva dopravy (TP 148) a později jejich revidování. V závěru jsou provedené práce shrnuty a zdůrazněny výsledky disertační práce.
Nové světové poznatky s využitím asfaltů modifikovaných pryžovým granulátem
Jevínová, Alexandra ; Urbanec, Květoslav (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cestná infraštruktúra a služby poskytované v doprave sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života obyvateľov, prispievajú k ekonomického rastu, zvyšovaniu konkurencieschopnosti a prosperity spoločnosti. Rozvoj dopravnej infraštruktúry je rozsiahly, finančne i technicky náročný proces a v podmienkach Českej a Slovenskej republiky je v súčasnosti značne závislý od zdrojov z fondov EÚ. V poslednom období vzniká potreba nového prístupu k navrhovaniu a realizácii cestných komunikácií už od počiatočného projektového štádia v rámci výberu najvhodnejšieho riešenia v štúdii realizovateľnosti, až po ich realizáciu, berúc do úvahy aj možnosti opätovného využitia a recyklácie rôznych materiálov a surovín, ktoré inak končia na skládke odpadov. Jedným z takýchto materiálov sú opotrebované pneumatiky. Hlavným cieľom bakalárskej práce je overenie možnosti aplikácie odpadovej gumy v cestnom staviteľstve, so zameraním na technológiu asfaltu modifikovaného gumovým granulátom (CRmB) metódou mokrého procesu (kontinuálna výroba CRmB).
Použití sklovláknitých geomříží do asfaltových vozovek
Sadil, Dominik ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá používáním sklovláknitých geomříží do souvrství asfaltových vozovek. Tyto prvky se používají jako výztužné materiály v konstrukci vozovek především pro částečnou eliminaci či oddálení tvorby trhlin ve vozovce a pro přenos tahových zatížení, která se roznášejí do podkladních vrstev. V rámci bakalářské práce byly testovány vlastnosti asfaltových souvrství vyztužených geomřížemi pomocí vybraných funkčních zkoušek a bylo také sledováno chování geomříží mezi asfaltovými vrstvami. Tato práce zároveň zkoumá, zda jsou tyto běžně používané funkční zkoušky prakticky použitelné pro asfaltová souvrství se sklovláknitými geomřížemi.
Reologické vlastnosti asfaltových pojiv
Hotař, Petr ; Fišer,, Jiří (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedeno srovnání reologických vlastností čtyř silničních asfaltů a dvou polymerem modifikovaných asfaltů (komplexní smykový modul a fázový úhel a dynamická viskozita). Dále byly na pojivech určeny empirické zkoušky (penetrace jehlou a bod měknutí). Vliv stárnutí asfaltových pojiv byl modelován zkouškou RTFOT a modifikovanou zkouškou RTFOT (3 x RTFOT).
Posouzení asfaltového koberce drenážního a tenkého s asfaltem modifikovaným přísadou TecRoad
Kaška, Zdeněk ; Telecký, Jiří (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a určení vlastností asfaltového koberce drenážního a asfaltového betonu pro velmi tenké vrstvy s přísadou TecRoad. Pro popis vlastností je stanovena odolnost vůči vodě, ztráta částic, tuhost, únavové a nízkoteplotní charakteristiky a odolnost vůči trvalým deformacím. Následně jsou směsi porovnány a jsou zpracována doporučení pro použití při údržbě a opravě vozovek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 165 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kudrna, Jakub
8 Kudrna, Jan
3 Kudrna, Jaroslav
7 Kudrna, Jiří
1 Kudrna, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.