Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Synchronizace cirkadiánních hodin v hipokampu
Kubátová, Eliška ; Sumová, Alena (vedoucí práce) ; Liška, Karolína (oponent)
Jako cirkadiánní rytmy označujeme fyziologické, biochemické a behaviorální změny organismu s periodou cca 24 hodin, jako jsou cyklus spánku a bdění, výlev hormonů, enzymatická aktivita či genová exprese. Mimo centrální pacemaker nacházející se v suprachiasmatických jádrech (SCN) hypothalamu nalezneme v těle mnoho dalších periferních oscilátorů, ve kterých pozorujeme rytmickou expresi hodinových genů. V této studii jsme se zaměřili na jeden z mozkových periferních oscilátorů, který se nachází v hipokampu. Hipokampus je nejznámější pro svou roli při formování paměti mechanismem dlouhodobé potenciace (LTP). Vznik LTP je také dalším procesem, který vykazuje cirkadiánní změny. Ačkoliv byla rytmická exprese hodinových genů v hipokampu již prokázaná, mechanismy synchronizace těchto hodin zůstávají nadále předmětem zkoumání. V této práci jsme se zabývali vlivem kandidátních látek - N-methyl-D-aspartátu (NMDA) a leptinu na cirkadiánní hodiny hipokampu. Jako model byly použity geneticky modifikované mPer2Luc myši. Hlavním cílem práce bylo zavést metodu přípravy organotypických explantů hipokampu těchto myší za účelem monitorování cirkadiánních hodin v reálném čase pomocí přístroje LumiCycle. Následně bylo dalším cílem použít tuto metodu pro otestování citlivosti hodin v hipokampu na aplikaci vybraných látek,...
Epigenetické mechanismy při vzniku závislosti na psychostimulantech
Kubátová, Eliška ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Rydzyková, Tereza (oponent)
Psychostimulanty patří mezi vysoce návykové látky, které působí na centra odměny v mozku zvýšením extracelulární hladiny monoaminů. Svou popularitu v západní společnosti získaly v průběhu 20. století a dodnes jsou přetrvávajícím společenským problémem. Závislost na nich představuje velmi obtížně řešitelnou situaci, terapie je velmi často neúspěšná a bývalí uživatelé se k těmto drogám velmi často vrací. Po podání těchto látek dochází ke změnám genové exprese, které mohou přetrvávat velmi dlouhou dobu od posledního užití drogy - často týdny až měsíce. Tato práce se zaměřuje na epigenetické změny, které probíhají v mozku po podání těchto návykových látek a které jsou spojené se vznikem závislosti. Klíčová slova: Epigenetika, psychostimulanty, amfetamin, metamfetamin, kokain, závislost
Koncept humanitární intervence z pohledu Ruské federace
Kubátová, Eliška ; Střítecký, Vít (vedoucí práce) ; Karlas, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá postoj Ruské federace ke konceptu humanitární intervence, respektive k doktríně odpovědnosti za ochranu, který byl schválen na summitu OSN v roce 2005. Hlavní myšlenkou konceptu je povinnost státu chránit vlastní obyvatelstvo, pokud toho však stát není schopen, ostatní státy mezinárodního společenství mají povinnost mu v tomto ohledu pomoci. Pokud tedy dochází k rozsáhlým ztrátám na životech, státy mohou v krajním případě na cizím území vojensky zasáhnout. Rusko, které v mezinárodní politice tradičně prosazuje princip suverenity a nevměšování se do vnitřních záležitostí, se k doktríně humanitární intervence staví odmítavě. Moskva kritikou R2P nešetří hlavně tehdy, vedou-li ozbrojenou humanitární intervenci západní státy. Na druhou stranu Rusko neváhá koncept odpovědnosti za ochranu samo využít, pokud jsou v sázce jeho nevyšší zájmy. Toto dvojznačné vnímání konceptu humanitární intervence ze strany Ruské federace se snažím ilustrovat na historických událostech, kdy Moskva buď kritizovala uplatnění konceptu R2P západními státy (zásah NATO v Kosovu a případ Libye a Sýrie), nebo doktrínu odpovědnosti za ochranu sama využila (Čečensko, Jižní Osetie, Krym). K ilustraci a pochopení ruského ambivalentního postoje konceptu R2P mi poslouží analýza rétoriky ruských zahraničněpolitických...
RFM analýza zákazníků e-shopu s pánskými doplňky
Králíček, Pavel ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubátová, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá RFM analýzou a jejím využití ve vztahovém marketingu v online prostředí. Zasazuje RFM analýzu do kontextu marketingového mixu i historického vývoje marketingových koncepcí. Cílem práce je sestavení RFM modelu a jeho aplikace na e-mailovou komunikaci se zákazníky e-shopu. Práce popisuje rozeslání e-mailové kampaně a vyhodnocení jejích výsledků z hlediska předpokladů RFM analýzy. Měla by sloužit jako doklad snadnosti aplikace RFM analýzy na zákaznickou bázi a případně jako podklad pro další směr marketingového výzkumu.
Analysis of using affiliate marketing in AdFinance Ltd.
Kreheľová, Gabriela ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Kubátová, Eliška (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá affiliate marketingem, jako jedním z nástrojů internetového marketingu. Práce poukazuje na rozdíly mezi affiliate marketingem v České republice a ve vyspělejším USA a zároveň popisuje možnosti spuštění vlastního affiliate programu pro obchodníky v České republice. Hlavním cílem diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit úspěšnost fungování vybraných affiliate programů ve společnosti AdFinance s.r.o, které jsou propagovány prostřednictvím vlastní affiliate sítě AdBenefit. Součástí práce jsou návrhy, které by mohly vést k vylepšení fungování této affiliate sítě. Práce je vypracována na základě odborné literatury, internetových zdrojů a na základě vlastních zkušeností autorky na pozici affiliate manažera.
Vliv sociálních médií na optimalizaci pro vyhledávače
Kmecová, Hana ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Kubátová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem sociálních sítí z pohledu jejich vlivu na optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Soustředí se na objasnění teoretického rámce principů marketingu ve vyhledávačích. Klade důraz na deskripci klíčových sociálních služeb, které z podstaty své funkcionality můžou mít na řazení výsledků hledání vliv. Některé sociální služby mají vliv i na indexaci nového obsahu ve vyhledávačích. Jsou také důležitou součásti strategie při internetovém reputačním managementu. Část práce je věnována i modernímu pojetí SEO, které se definuje jako marketing nalezitelnosti. Tento koncept nahlíží na sociální sítě jako na internetové služby, kde uživatelé hledají informace. Proto jsou v práci rozebrány i možnosti vyhledávání v sociálních sítích.

Viz též: podobná jména autorů
7 Kubátová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.