Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích
Posejpal, Jan ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Název: Integrovaná výuka zeměpisu a tělesné výchovy - teoretická východiska a současná situace na gymnáziích Cíl práce: Shrnutí dosavadních poznatků z oblasti integrace zeměpisu a tělesné výchovy. Nástin dalších možných bodů průniku. Zjištění současného stupně integrace na českých středních školách. Metoda: Rešerše dostupné české a zahraniční literatury, dotazníkové šetření. Výsledky: Byly zjištěny a zanalyzovány dosavadní poznatky z integrace geografie a tělesné výchovy. Současně byl zjištěn aktuální stav a názory pedagogů na integraci v reálné školní praxi. Klíčová slova: geografie, tělesná výchova, integrace
Význam školy pro rozvoj a formování regionální a lokální identity - případová studie okresu Tábor
Mrázková, Anna ; Kučerová, Silvie Rita (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Reforma školských dokumentů, současné změny ve společnosti i bližší spolupráce s obcí jako nejčastějším zřizovatelem poskytují školám možnost věnovat se dříve méně obvyklým tématům a také s nimi nově pracovat. Škola jako taková nyní nepředstavuje pouze místo vzdělávání, je to znovu také významný prvek kulturního a společenského života obce. Na základě těchto změn se dostává stále více do popředí také možnost školy formovat a posilovat vztah žáků i místních obyvatel k obci a blízkým místům, tedy možnost školy a jednotlivých pedagogů formovat a posilovat územní identitu. Tato diplomová práce si proto klade za cíl analyzovat specifické přístupy učitelů k výuce územní identity i k posilování tohoto typu identity "vně" školy. Pro výzkum jsme zvolili 3 málotřídní školy v okrese Tábor. V rámci nich analyzujeme z hlediska sledovaného tématu ŠVP, prostřednictvím hloubkových rozhovorů s učiteli dále analyzujeme zamýšlené kurikulum týkající se územní identity a na základě pozorování v hodinách zjišťujeme tématicky zaměřené kurikulum realizované. Klíčová slova: územní identita, složky územní identity, málotřídní škola, kurikulární dokumenty
Hodnocení regionálních učebnic vydaných v Česku po roce 1990. Ukázka tvorby pracovní učebnice o Krnovsku
Pitelková, Petra ; Kühnlová, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení regionálních učebnic vydaných v Česku po roce 1990. Ukázka tvorby pracovní učebnice o Krnovsku" je zaměřena na problematiku poznávání místního regionu, která představuje z pohledu geografického vzdělávání značný a dosud nevyužitý potenciál. První část objasňuje na základě dostupné odborné literatury pojem místní region a jeho vymezení, následuje zakotvení výuky místního regionu v Rámcových vzdělávacích programech a v zahraničních kurikulech. Ve čtvrté a páté kapitole je nastíněna koncepce poznávání místního regionu a tvorby regionální učebnice. Sbírka regionálních učebnic školského zařízení Lipka v Brně se stala předmětem kvantitativního a kvalitativního výzkumu, podkladu pro hodnocení vybraných učebnic. Závěrečná část diplomové práce je jejím těžištěm. Na základě svého studia, hodnocení regionálních učebnic a zkušeností z praxe autorka vytvořila kapitolu připravované učebnice o Krnovsku.
Testování environmentální gramotnosti u žáků ZŠ a nižších ročníků SŠ
Kasková, Barbora ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
11 ABSTRACT The study reported in this paper was undertaken during autumn 2007 to assess the status of environmental education and awareness of eight-formers living in chosen localities of a different population range. The main objectives of the study were to determine the depth of pupils' knowledge and awareness of environmental issues and problems and their attitude to the environment. Is there a certain homogeneity of environmental awareness and attitudes among most schoolchildren at village, town and the capital? To test the veracity or otherwise of this widely held assumption. The study comprised a detailed questionnaire of a sample of 324 schoolchildren. The study was designed to assess the general characteristics, environmental knowledge, and behavioural pattern of the sample. The research finding in the study indicated that positons of pupils result mainly from all-society views and less reverberate thein own experiences. Informants cann`t context aglomerated enviromental problems with the others global ones yet and they perceive them separately. Only few informats are able to answer what a global problem means. Also a few of them can concretely enumerace just one of the global problems. Lesser of them have awareness of a sustainable growth. Absolute majority of them identify thein selfs with...
Zhodnocení aktuální nabídky programů středisek ekologické výchovy z hlediska potřeb geografického vzdělávání
Klímová, Tereza ; Kučerová, Silvie Rita (oponent) ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na ekologické výukové programy, kterými lze doplnit výuku geografie ve školách. Výukové programy realizují střediska ekologické výchovy po celé České republice. V práci se čtenář dozví, jak pracují a co všechno nabízejí střediska ekologické výchovy a hlavně o jejich výukových programech. Cílem práce je vybrat z nabídek geograficky zaměřené programy jednotlivých středisek ekologické výchovy. Poté zhodnotit nabídku každého střediska z hlediska počtu nabízených geograficky zaměřených programů, věkové kategorie těch, jimž jsou určeny a forem, kterými probíhají. Provedeno je také zhodnocení podle jednotlivých krajů. Praktickým výstupem práce je seznam geograficky zaměřených programů jednotlivých středisek rozdělený podle krajů a jednotlivých témat. Součástí práce je i krátké pojednání o programech vytvořených společností Fair Trade a simulačních hrách, které jsou v nabídce středisek ekologické výchovy nejčastěji zastoupeny.
Hodnocení zeměpisných učebnic z hlediska ekologické etiky
Seidlová, Martina ; Kučerová, Silvie Rita (oponent) ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce)
Snad většině lidí je jasné, že přírodu je třeba chránit. Důvody této potřeby se však u jednotlivců liší. Právě důvody, proč přírodu chránit, a vůbec postojem k přírodě jako takové, se zabývá ekologická etika, v níž se projevilo několik názorových směrů, z nichž bude věnována pozornost těmto pěti - teocentrismu, antropocentrismu, biocentrismu, ekocentrismu a evoluční etice. Cílem této práce je zhodnotit míru zastoupení zmíněných ekoetických směrů v českých učebnicích zeměpisu. Vzhledem k tomu, že nabídka zeměpisných učebnic je poměrně široká, jsou hodnoceny pouze učebnice určené pro různé typy středních škol těchto nakladatelství - NČCGS, SPN, Fortuna a Fragment.
Krajská administrativní hranice jako problém rozvoje periferií na jihozápadní Moravě
Střížová, Aneta ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
9 ABSTRACT This study deals with the problems of the development of periphery in Southwestern Moravia. We work with a concrete pattern region through which the administrative border is passed. We suppose that the presence of the regional border can have negative impacts on the development of this region. This is the structure of the study: In the first part we discuss the problems of peripheries, borders. We explain the used terms. In the second part we describe basic features of the region, we evaluate this region in term of chosen development documents. In the third part we analyse the measure of the periphery of the region. There is the evalution of the measure of the influence of the regional administrative border on the development of the region and the cooperation there in the fourth chapter. The whole study is closed with the themes of the measures maked for the development of the region. We finish with a summary of the obtained informations and we confirme/disprove the initial premises.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 KUČEROVÁ, Soňa
1 Kučerová, Sabina
2 Kučerová, Silvie
4 Kučerová, Simona
2 Kučerová, Svatava
3 Kučerová, Štěpánka
4 Kučerová, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.