Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 291 záznamů.  začátekpředchozí282 - 291  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zájmové vzdělávání jako systém podpory interdisciplinárního rozvoje dětí
Marád, Michal ; Kovaříková, Miroslava (oponent) ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce přináší systémový pohled na problematiku zájmové činnosti žáků v souvislostech měnící se základní školy. Cílem je poskytnout nový pohled na rozvijem osobnosti dětí prostřednictvím zájmového vzdělávání na základních školách. Teoretická část práce předkládá systémově pojatý diskurs řešené problematiky. Metodou literární rešerše dává do souvislostí současné požadavky na vzdělávání a reálné možnosti rozvíjení klíčových kompetencí dětí ve školním věku se zaměřením na využívání jejich volného času. V praktické části je popsáno vlastní výzkumné šetření, v němž byly uplatněny kvantitativní i kvalitativní metody pedagogického výzkumu. Jsou uvedeny výsledky dotazníkového šetření, v němž byl sledován charakter náplně volného času dospívajících. Využití strukturovaných rozhovorů umožnilo nahlédnout do reality činnosti školní družiny z pohledu žáků, jejich rodičů a pedagogů. U dospívajících byla prokázána převaha pasivity ve volném čase pramenící s nej větší pravděpodobností také z nesystémového ovlivňování volného času již v mladším školním věku. Výstupem práce je návrh programu, v němž jsou nastíněny možnosti, jak uplatněním systémového interdisciplinárního přístupu rozvíjet kompetence žáků prostřednictvím zájmového vzdělávání organizovaného školou.
Integrace předmětu sexuální výchova v programu RVP
Hyrmanová, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce s názvem: Integrace předmětu sexuální výchova v programu RVP se v teoretické části zabývá obsahem, cílem, principy a metodami sexuální výchovy. V této části je také charakterizován věk cílové skupiny, a to v oblasti biologické, psychologické i sociální. Teoretická část se zabývá čtyřmi oblastmi zkoumání, na které je dále v praktické části navržen vlastní program pro výuku žáků v páté třídě. Po teoretické části následuje část výzkumná, ve které dochází ověření informovanosti učitelů na 1. st. ZŠ v oblasti metodiky sexuální výchovy a její následný vliv na informovanost samotných žáků. Praktická část je celá věnována vlastnímu programu, který byl navržený pro konkrétní školu a konkrétní věkovou skupinu. Tento program byl částečně realizován a zhodnocen.
Zdravý životní styl a estetično pro žáky 4. a 5. třídy
Körberová, Karolina ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Zdravý životní styl a estetično pro žáky 4. a 5. třídy ABSTRAKT: Tato práce se snaží řešit otázku zdravého životního stylu a estetična u žáků 4. a 5. třídy. V teoretické části se snažím ukázat, co a proč by žáci měli znát a jak se tomuto tématu staví RVP. Následuje výzkumná část, kde zkoumám, co žáci z tohoto tématu znají a zda své informace dokáží využít. Jako poslední zde navrhuji program na jeden a půl roku, ve kterém žáci teoreticky i prakticky získávají informace z těchto oblastí: zdravá strava, estetika stolování, pohyb a sport, hygiena a móda. Na závěr předvádím některé odučené a upravené lekce projektu a celkové vyhodnocení projektu. KLÍČOVÁ SLOVA: Zdraví životní styl, estetika, sport, hygiena, móda
Volnočasové aktivity žáků 8.a 9. tříd základních škol na Praze 7
Körberová, Jana ; Marádová, Eva (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá volnočasovými aktivitami žáků osmých a devátých tříd základních škol na Praze sedm. V teoretické části rozebírám vymezení volného času a zvláštní potřeby žáka v tomto náročném věku. Ve výzkumné části zkoumám, jakými volnočasovými aktivitami se žáci zaobírají a kde tyto aktivity provozují. Jako cíl své práce chci vytvořit nabídku volnočasových aktivit, které mohou žáci na Praze sedm navštěvovat.
Životní prostředí a zdraví
Cypriánová, Eliška ; Marádová, Eva (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem životního prostředí a zdraví v okolí Dobříše, tj. jakým způsobem tráví mladí lidé svůj volný čas, zda žijí zdravým životním stylem a v neposlední řadě jak je environmentální výchova začleněna do výuky základních a středních škol (gymnázium). Tato problematika je dále zpracována v otázce využití středisek ekologické výchovy, středisek pro volnočasové aktivity a jejich následné spolupráce s nimi. V další části práce je proveden výzkum, který zjišťuje trávení volného času a životní styl u tří generací (mládež, jejich rodiče a prarodiče). Další část výzkumu je věnována efektivitě způsobu začleňování environmentální výchovy do výchovy a následné spolupráci s žáky. V návaznosti na provedený výzkum, je vytvořena brožura s nabídkou institucí, sdružení a středisek v okolí Dobříše a Příbrami, zabývajících se tímto tématem, které lze navštívit. Cílem brožury je informovat učitele a školy a nabídnout jim možnost, jak využít tyto typy institucí při výuce o životním prostředí.
Návrh celoročního projektu environmentální výchovy pro školní družinu
Vaňousová, Iva ; Krauseová, Lucie (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu ve školní družině. Nabízí vychovatelkám v průběhu roku různá témata k realizaci. Některá jsou zpracovaná. Rozvíjí poznání dětí pomocí zážitků a vlastní zkušenosti, pokud možno v přírodě. Práce vychází z ŠVP školy a je přizpůsobena místním podmínkám.
Vliv vrstevníků na chování jednotlivce a možnosti didaktického využití ve výchově ke zdraví
Králíčková, Aneta ; Kučírek, Jiří (oponent) ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je zkoumání vlivu vrstevníků na chování jednotlivce a možnosti didaktického využití ve výchově ke zdraví. V první kapitole popisuji vlivy působící na chování jednotlivce. Ve druhé kapitole se zabývám sociálními skupinami. Třetí kapitolu věnuji vrstevníkům. V další kapitole řeším problematiku konformismu. Má pátá kapitola se nazývá "Manipulace" a rozebírá ji. Poslední teoretická kapitola se týká asertivity. Zobrazuje výčet asertivních lidských práv a základních asertivních dovedností, s poukázáním na jejich využití. Na teoretickou část navazuji praktickým experimentem, týkajícím se konformismu, s cílem zjistit, zda vůbec a do jaké míry jsou žáci 8. tříd ZŠ (13, 14 let) konformní. Poslední kapitola je věnována didaktickému využití této práce. Jde o projekt s názvem "Chování a jeho ovlivňování ve skupině vrstevníků (konformismus, manipulace, asertivita)", realizovatelný na 5 vyučovacích hodin.
Svátky a tradice jako součást multikulturní výchovy
Švandová, Tereza ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Práce se zaměřuje na sběr informací v oblasti kultury jiných národů na našem území a jejich využití pro multikulturní výchovu ve škole. Dětí cizinců stále přibývá a mnozí z učitelů nejsou dostatečně připraveni na speciální požadavky, které spojení více kultur v jedné třídě přináší - vzájemné seznámení se zvyky zúčastněných kultur, předcházení a řešení interkulturních problémů, integrace cizinců do třídního kolektivu. Tato práce může objasnit tradice, zvyky a svátky jiných národností, a přiblížit tak učitele uvažování jejich příslušníků. Součástí práce je terénní výzkum mezi cizinci, kteří zde žijí, a mezi učiteli, kteří mají s cizinci zkušenosti. Na základě tohoto výzkumu jsou sestavena doporučení, jak jednat, pokud je ve třídě žák s cizí státní příslušností. Práce je doplněna o statistiky postihující popisovanou tématiku.
Využití informačních technologií ve výchově ke zdraví
Rokos, Jiří ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Informační technologie pronikají do všech oborů lidské činnosti a samozřejmě také do škol. V současné době již se na mnohých školách ve větší míře využívají,1 nebo by se měly využívat počítače, nejen k výuce informatiky, ale nalézají uplatnění ve výuce v ostatních předmětech. Žáky a žákyně práce s počítačovou technikou baví, je pro ně stále zajímavá a přináší jim také mnohem větší možnosti. Je proto vhodné využít počítače i jako prostředek pro předmět Výchova ke zdraví (Rodinná výchova). V rámci studia na pedagogické fakultě mne zajímalo didaktické využití počítače (a také internetu) v rámci mých aprobačních předmětů. Využití tohoto námětu mě zaujalo do té míry, že jsem se rozhodl věnovat mu pozornost v diplomové práci. Cílem mé diplomové práce je vytvořit výukový program, který by bylo možno didakticky využít při výuce zaměřené na oblast podpory zdraví, tj. v předmětu Výchova ke zdraví (Rodinná výchova). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 291 záznamů.   začátekpředchozí282 - 291  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
5 KOVAŘÍKOVÁ, Martina
3 KOVAŘÍKOVÁ, Michaela
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Marie
12 KOVÁŘÍKOVÁ, Markéta
3 KOVÁŘÍKOVÁ, Mirka
3 Kovaříková, Marie
12 Kovaříková, Markéta
5 Kovaříková, Martina
11 Kovaříková, Monika
12 Kováříková, Markéta
3 Kováříková, Michaela
1 Kováříková, Milada
3 Kováříková, Mirka
11 Kováříková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.