|
Mostní konstrukce podporovaná kabely
Kovářová, Marika ; Bezručová, Kristína (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Z vypracovaných variant byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Konstrukci lávky tvoří monolitická předpjatá mostovka zavěšená na dva pylony skloněné v příčné rovině. Pro výpočet vnitřních sil byly vytvořeny dva modely metodou MKP v programu SCIA Engineer 2017: pro podélný směr model prutový, pro ověření únosnosti v příčném směru model deskový. Značná část práce je věnována nalezení tzv. výchozího stavu. Návrh předpětí a posouzení mezního stavu únosnosti a použitelnosti mostovky byl proveden v souladu s platnými normami a předpisy. Okrajově se v práci objevuje ověření únosnosti pylonu na kombinaci tlaku a ohybových momentů klasickým výpočtem s ověřením výsledků v programu IDEA StatiCa 9. Lávka o celkové délce 64,150 m je řešena jako kolmá.
|
|
Vyhledávací studie obchvatu obce Lhota Rapotina
Kovářová, Marika ; Efenberk, Tomáš (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh obchvatu obce Lhota Rapotina, silnice II/374, zpracovaném v podrobnosti studie. Obec Lhota Rapotina se nachází v okresu Blansko v Jihomoravském kraji. Zadáním diplomové práce bylo prověřit možná variantní řešení obchvatu s napojením na stávající a plánovanou okolní infrastrukturu související s výstavbou Boskovické spojky. Cílem bylo mj. navrhnout takové řešení, které sníží intenzitu dopravy v obci (zejména vysoký počet nákladních vozidel přepravujících materiál z přilehlého kamenolomu). Byly vypracovány 3 varianty obchvatu; východní a západní. Ze zpracovaných variant byla k bližšímu zkoumání vybrána varianta západního obchvatu navržená v kategorii S9,5/90, která respektuje polohu plánované Boskovické spojky a která současně slouží jako protipovodňové opatření obce.
|
|
Mostní konstrukce podporovaná kabely
Kovářová, Marika ; Bezručová, Kristína (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh lávky přes řeku. Z vypracovaných variant byla vybrána varianta zavěšené konstrukce. Konstrukci lávky tvoří monolitická předpjatá mostovka zavěšená na dva pylony skloněné v příčné rovině. Pro výpočet vnitřních sil byly vytvořeny dva modely metodou MKP v programu SCIA Engineer 2017: pro podélný směr model prutový, pro ověření únosnosti v příčném směru model deskový. Značná část práce je věnována nalezení tzv. výchozího stavu. Návrh předpětí a posouzení mezního stavu únosnosti a použitelnosti mostovky byl proveden v souladu s platnými normami a předpisy. Okrajově se v práci objevuje ověření únosnosti pylonu na kombinaci tlaku a ohybových momentů klasickým výpočtem s ověřením výsledků v programu IDEA StatiCa 9. Lávka o celkové délce 64,150 m je řešena jako kolmá.
|