Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příběh - světci a světice
Štěrbová, Terezie ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
SHRNUTÍ / ABSTRAKT/ ZÁVĚR Během psaní této bakalářské práce jsem se pokusila popsat obsahovost a význam světců a světic v jejich obecném teoretickém a společenském chápání. Především mne zaujala společenská úloha světců a světic, jakožto patronů v rámci lidové zbožnosti a zvyklostí. S vybranými světci jsem se pokusila netradičním způsobem propojit místa v krajině, ve které jsou právě oni uctívání a jsou mocnými ochránci těchto posvěcených míst. Tato specifická místa jsem vybírala ve své rodné krajině Beskyd. Krajina této oblasti a mnou vybraná posvátná místa, mne silně inspirovaly nejen v mé výtvarné realizaci, ale také v plánování pedagogických úkolů pro děti ve věkovém rozmezí 6-10 let. Posvátná místa, mající svého patrona, ukryta i v těch nejhlubších lesích nebo označující bod, ve kterém se křižují dvě polní cesty, budou vždy důležitým prvkem pro naši společnost. Člověk věřící nebo ne, vždy bude cítit něco nepopsatelného z těchto míst. Bude si říkat, že daný patron zde drží svou ochranou ruku, nebo bude věřit v magickou sílu ukrytou v přírodě z předkřesťanských dob. Stále však tato místa v sobě ponesou příběhy a legendy svatých. A nejen ty. Skrze tato místa se budou stále vanout příběhy lidí, jako podzimní chladný vánek, který vdechuje krajině posvátnou energii. Posvátná místa, která jsou zasvěcená už...
Fyzická akce malíře
Vejnarová, Pavlína ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Vejnarová, P.: Fyzická akce malíře [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, (Příloha: DVD - záznam realizace praktické části). Abstrakt Tématem diplomové práce "Fyzická akce malíře" je analýza gesta, těla, pohybu, smyslového vnímání, tance ve vztahu k výtvarnému umění. V teoretické části se pojednává zejména o těch umělcích akčního umění, pro něž je gesto, tanec, pohyb při tvorbě zásadní a dominantní. Didaktická část je tvořena výtvarným projektem, jehož jednotlivé výtvarné řady ("Gesto", "Pohyb", "Tělo", "Smyslové vnímání") a jejich výtvarné náměty spolu úzce souvisejí a vzájemně se prolínají. Ve výtvarném projektu jsou uvedené pojmy didakticky transformovány a většina výtvarných námětů je ověřena v pedagogické praxi. Téma je doplněno vlastní tvorbou v podobě akční malby - spojení výtvarného umění s tancem a hudbou. V práci jsou využity odborné publikace o daném tématu.
Člověk v umění
Horáková, Markéta ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Teoretická práce se snaží přiblížit dobu 50. a 60. let let ve 20.st. a umění pop artu. Na příkladu hrdiny ukázat jak důležitý má význam nejen ve výtvarném umění a proč je Superman tak oblíbený. Didaktická část má za úkol pomocí hrdiny a příběhů přivést žáky zpět tradicím.
Člověk a kůň
Peštová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra výtvarné výchovy Téma diplomové práce ČLOVĚK A KŮŇ Jana Peštová 6. ročník Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ Prezenční studium Vedoucí diplomové práce: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Konzultant: Doc.ak.mal. Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Korektury: Mgr. Zuzana Beňová Praha, červen 2011 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF EDUCATION Department of art education Master thesis: MAN AND HORSE Jana Peštová 6th year full-time single-fied studies Art education for Primary School, Hight School and ElementarySchool of Arts Supervisor: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Consultant: Doc.ak.mal Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Proofreading: : Mgr. Zuzana Beňová Prague , June 2011 Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci zpracovala samostatně a uvedla jsem veškeré použité zdroje. Praha, červen 2011 ............................................... Poděkování: Za podnětné nápady při zpracovávání práce děkuji Doc. ak. mal. Jiřímu Kornatovskému a PhDr. Lucií Hajduškové, Ph.D. Za korektury textu děkuji Mgr.Zuzaně Běňové KLÍČOVÁ SLOVA: Kůň, člověk, já, sebereflexe, partnerství, symbol, znak, přirozená komunikace s koněm, komunikace, spojení, pohyb KEYWORDS: Horse, man, me, selfreflection, partnership, symbol, sign, natural horsmanship,...
Obzory, horizonty ve výtvarném uvažování
Horáčková, Alena ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Hůla, Zdenek (oponent)
V první části práce Myslitelné interpretace horizontu, jež je psaná více vážným a argumentačním tónem, nazírám horizont v několika zastaveních, která vycházejí především z teorie výtvarného umění a filosofie a nesou se na vlně postmoderní metodologie ve stylu Umberta Eca. Didaktická část DP ukazuje možné využití horizontu jako námětu pro hodiny výtvarné výchovy, přičemž dva z těchto námětů byly realizovány na ZŠ Červený Vrch a jsou podrobněji rozvedeny. V závěru jsem se pokusila teoretický vstup do problému zhodnotit a ukázat některé přínosy pro mou tvorbu. Praktickou část diplomové práce představuje cyklus maleb a kreseb, které vznikly v posledních pěti letech a nesou v sobě poetický přístup k tématu horitontu jako linii, která někdy zřetelněji odděluje náš všední žitý svět a duchovno a někdy zas mizí za spletí "objektů", ve kterých je ovšem stále nějakým způsobem přítomna.
Čtverec, kruh, obdélník
Sikorová, Alicja ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Čtverec, kruh či jiné geometrické tvary se v umění objevují po staletí. Mnohdy jako symboly, jindy jako obrazové formy. Často se jejich funkce prolíná. V této práci se pokouším řešit otázky: jak se funkce čtverce a kruhu v umění proměňuje, jakou roli sehrály tyto tvary v mé vlastní výtvarné práci, jak s nimi dokázaly pracovat děti na 1. stupni základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.