Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rigid body simulation
Zvirinský, Peter ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Predmetom tejto práce je vytvoriť rozšíriteľný fyzikálny simulátor tuhých telies. Súčasťou tohoto simulátoru bude detekcia kolízií v reálnom čase a následné spracovanie týchto kolízií. Simulátor bude schopný simulovať bežné sily vyskytujúce sa v prírode a ich vplyv na tuhé telesá. Medzi tieto sily patrí hlavne gravitácia, s ňou súvisiace rôzne druhy trenia a kľudové sily. Simulátor sa zameria predovšetkým na gule a na ich správanie sa vplyvom vyššie uvedených síl. Práca bude skúmať možnosti optimalizácie úloh ako detekcia kolízií a možnosťi paralelného prístupu. 1
Vytěžování textu ze strojově psaných dokumentů
Kindermann, Hubert ; Blažek, Jan (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
V předložené práci řešíme problém extrakce a rozpoznání znaků z tištěných dokumentů digitalizovaných skenerem nebo fotoaparátem. Uvádíme způsob normalizace osvětlení dokumentů rezistentní vůči šumu. Pokračujeme extrakcí jednotlivých znaků z dokumentu a následně jejich rozpoznáním pomocí systému vícevrstvých neurálních sítí s dopředným šířením. Okrajově se zabýváme zpracováním výsledné množiny rozpoznaných symbolů, které je nezbytné pro další práci s vytěženým textem. Posledním krokem je korekce výstupu založená na okolích jednotlivých znaků. Podařilo se nám implementovat automatický systém obsahující všechny zmíněné komponenty.
Označování objektů v rastrovém obrázku
Fiala, Ondřej ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Běžným úkolem řešeným při práci s rastrovými obrázky je označení konkrétního objektu v obrázku. Výsledky získání správného objektu v obrázku nacházejí uplatnění ve velkém množství činností - od analýzy růstu lidských obydlí po automatickou lékařskou diagnózu. Předložená práce podrobně popisuje problematiku vyhledávání objektů v rastrových obrázcích a zaměřuje se na modely aktivních křivek. Tato práce se zabývá také možnostmi rozšíření grafického programu GIMP a přináší nový zásuvný modul programu pro označování objektů. Součástí řešení je původní klasický model aktivních křivek, rozšířený model pomocí přístupu gradient vector field (GVF) a několik navržených vylepšení modelu. Práce prezentuje dosažené výsledky pomocí tohoto nástroje a doporučení pro další směr vývoje modelu aktivních křivek.
Načítání dat z tištěných dokladů
Macháč, Bohuslav ; Kolomazník, Jan (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
V této práci jsem vyvinul aplikaci schopnou extrahovat data z naskenovaných dokumentů. Pro optické rozpoznávání znaků jsem použil externí OCR engine Tesseract, který lze snadno vyměnit. Pro jednotlivé doklady používám šablony s informacemi o datových oblastech a jejich datových typech. Pokusil jsem se automatizovat většinu kroků nutných pro extrakci dat a vytvoření nové datové šablony. Uživatel má možnost opravit nebo změnit výsledky těchto kroků. Pro výstup z aplikace jsem implementoval komponenty, které exportují data do formátů XML, HTML a do obyčejného textu. Další komponenty mohou být snadno přidány, aby přizpůsobily aplikaci různým použitím.
Dynamic simulation of rigid bodies using programmable GPUs
Cséfalvay, Szabolcs ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Cílem této práce je vytvořit program simulující dynamiku tuhých těles a jejich soustav pomocí GPGPU se zaměřením na rychlost a stabilitu. Výsledkem je fyzikální engine využivající architekturu CUDA. Celý engine běží na GPU, obsahuje detekci a zpracování kolizí a také různé síly jako tření, gravitace, kontaktní síla apod. Podporuje objekty typu koule, tyč, pružina, kvádr a rovina. Také umožňuje tato primitiva kombinovat do složitějších celků.
Organ segmentation
Kolomazník, Jan
Æ Þ Ú ÔÖ Ë Ñ ÒØ ÇÖ Òó ÙØÓÖ Â Ò ÃÓÐÓÑ ÞÒ Ã Ø Ö ' ×Ø Úµ Ã Ò Ø ×Ó ØÛ Ö Ú Ù Ý Ò ÓÖÑ Ø Ý Î ÓÙ ÔÐÓÑÓÚ ÔÖ ÊÆ Öž ÂÓ× È Ð Ò ¹Ñ Ð Ú ÓÙ Ó ÂÓ× žÈ Ð ÒÑ ž ÙÒ ž Þ Æ Ñ ÓÐ Ñ ÝÐÓ ÚÝÙö Ø Þ Ú ÖÝ ÔÐÓÑÓÚ ÔÖ Å Öž Î Ð Ú ÃÖ ¸ Ø Ö ÜÔ Ö ¹ Ñ ÒØÓÚ Ð × Ð ÓÖ ØÑÝ ÚÝÙö Ø ÐÒ Ñ ÔÖÓ × Ñ ÒØ ÓÖ Òó Ñ Ò Ó ÑÙ Ú Ì Ø ¹ ÓÒ Ö ØÒ Ð Ú Ò ×Ð Þ ÒÝž Ì ØÓ Ú ×Ð ó ×Ñ ÚÝÙö Ð Ò ÚÖ Ù ÔÖ Ø Ý ÚÝÙö Ø ÐÒ ÔÐ ¸ ÚÝØÚÓ Ò ÔÓÑÓ Ò ÓÚÒÝ Å Ú ¸ ÔÓ× ÝØÙ ÒØÙ Ø ÚÒ ÖÓÞ Ö Ò ÔÖÓ ÔÖ × × Ñ ÒØ Ò Ñ Ð ÓÖ ØÑÝž ÊÓÞ Ð ×Ñ Ø Ø ö ÔóÚÓ Ò ¿ × Ñ Ø Ò Ð ÓÖ ØÑÙ׸ ÔÓ×Ø Ú Ò Ò ¾ ¹×ÔÐ Ò × Ñ ÒØ Ò Ñ ØÓ ¸ Ó ×Ø Ø ×Ø ÑÓ Ð ÓÖ Òó¸ Ø Ö Ý Ñ Ð ÞÚ Ø ÖÓ Ù×ØÒÓ×Ø ÞÑ ÓÚ Ò Ñ ØÓ Ý ×Ò ö Ø ÑÒÓö×ØÚ Ô Ö Ñ ØÖóž ÅÓ Ð ÝÐ Ò ÚÖö Ò¸ Ø Ý ÝÐ ÚÝÙö Ø ÐÒ Ú Ò × Ñ ÒØ Ò Ð ÓÖ ØÑ ž ÃÐ ÓÚ ×ÐÓÚ Ó ÑÓÚ Ø ¸ × Ñ ÒØ ¸ Ø Ú ÓÒØÓÙÖ׸ Ô Ö Ñ ØÖ ×Ò ×¸ Ñ Ò Ó ¹ ÑÙ¸ ÓÔØ Ñ Ð Þ ¸ Ñ Ò× ÞÓ Ö ÞÓÚ Ò ¸ ¹×ÔÐ ÒÝ ½
Interactive Processing of Volumetric Data
Kolomazník, Jan ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Czanner, Silvester (oponent) ; Dokládal, Petr (oponent)
Název práce: Interaktivní zpracování objemových dat Autor: Jan Kolomazník Katedra: Katedra software a výuky informatiky Školitel: RNDr. Josef Pelikán, Katedra software a výuky informatiky Abstrakt: Interaktivní vizualizace a segmentace objemových dat je v porovnání s dvoudi- menzionálním zpracování obrazu omezována složitostí algoritmů a velikostí zpracovávaných dat. V této práci je popsána metoda pro interaktivní segmentaci, jež je založena na hledání minimálního řezu grafem. Celkový čas výpočtu byl snížen převedením všech výpočetních kroků na GPU. Tento cíl vyžadoval návrh masivně par- alelních algoritmů (využívajících tisíce vláken). Ke výraznějšímu snížení výpočetní zátěže je graf konstruován nad množinou regionů vytvořených wa- tershed transformací vstupu. Jako formalismus pro řadu masivně paralelních algoritmů byly vybrány celulární automaty, které spolu s prezentovanou sadou rozšíření, umožňují efektivní mapování a výpočet na grafických kartách. Několik variant paralelní wa- tershed transformace je následně definováno pomocí těchto celulárních au- tomatů. Prezentována byla také nová varianta 2D přechodových funkcí pro přímé zobrazování objemových dat. Metoda je vhodná pro...
Interactive Processing of Volumetric Data
Kolomazník, Jan ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Ďurikovič, Roman (oponent) ; Dokládal, Petr (oponent)
Název práce: Interaktivní zpracování objemových dat Autor: Jan Kolomazník Katedra: Katedra software a výuky informatiky Školitel: RNDr. Josef Pelikán, Katedra software a výuky informatiky Abstrakt: Interaktivní vizualizace a segmentace objemových dat je v porovnání s dvoudi- menzionálním zpracování obrazu omezována složitostí algoritmů a velikostí zpracovávaných dat. V této práci je popsána metoda pro interaktivní segmentaci, jež je založena na hledání minimálního řezu grafem. Celkový čas výpočtu byl snížen převedením všech výpočetních kroků na GPU. Tento cíl vyžadoval návrh masivně par- alelních algoritmů (využívajících tisíce vláken). Ke výraznějšímu snížení výpočetní zátěže je graf konstruován nad množinou regionů vytvořených wa- tershed transformací vstupu. Jako formalismus pro řadu masivně paralelních algoritmů byly vybrány celulární automaty, které spolu s prezentovanou sadou rozšíření, umožňují efektivní mapování a výpočet na grafických kartách. Několik variant paralelní wa- tershed transformace je následně definováno pomocí těchto celulárních au- tomatů. Prezentována byla také nová varianta 2D přechodových funkcí pro přímé zobrazování objemových dat. Metoda je vhodná pro...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kolomazník, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.