Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inverse Anatomical Modeling and Simulation of Virtual Humans
Kadleček, Petr ; Kavan, Ladislav (vedoucí práce) ; Bickel, Bernd (oponent) ; Botsch, Mario (oponent)
Název práce: Inverzní Anatomické Modelování a Simulace Virtuálních Postav Autor: RNDr. Petr Kadleček Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: Mgr. Ladislav Kavan, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: V této disertační práci se zaměřujeme na mechanický aspekt mode- lování lidského těla a tváře. Využíváme existující fyzikální model pružnosti a používáme jej jako stavební kámen k vytvoření animovatelné virtuální postavy. Modelujeme různé typy tvrdých a měkkých tkání, aby náš model dokázal stahovat svaly, interagovat s prostředím nebo se realisticky deformovat pod vlivem vnějších sil. V první části práce představujeme metodu k vytvoření personalizovaných anatomických modelů lidského těla připravených pro fyzikálně založenou ani- maci pouze za použití sady 3D povrchových skenů. Začneme vytvořením šablony anatomického modelu průměrné postavy, která podléhá deformacím způsobeným: 1) subjektovými variacemi: tvary a velikosti kostí, svalů a tukové tkáně 2) pózou kostry. Dále využijeme sadu 3D skenů postavy v různých pózách. Naším hlavním příspěvkem je formulování a řešení rozsáhlého optimalizačního problému, kde op- timalizujeme jak parametry...
Haptic rendering for 6/3-DOF haptic devices
Kadleček, Petr
Využití haptických zařízení se rozšířilo do oblastí jako je virtuální simulace výroby, virtuální montáž, či simulace lékařských zákroků. Pokrok ve výrobě umožnil velké rozšíření haptických zařízení s pohybem v šesti stupních volnosti, avšak s omezenou zpětnou vazbou jen v translaci - tzv. nesymetrická zařízení se 6/3 stupni volnosti. Dosavadní algoritmy pro haptickou vizualizaci pracují však správně jen pro symetrická zařízení. Tato práce analyzuje algoritmy haptické vizualizace pro zařízení se třemi a šesti stupni volnosti a na základě analýzy navrhuje algoritmus haptické vizualizace pro zařízení se 6/3 stupni volnosti s podporou pseudo-haptického vnímání. Algoritmus je na základě analýzy implementován a otestován v uživatelské studii.
Adaptive Simulation of Large-Scale Ocean Surface
Krijt, Filip ; Kadleček, Petr (vedoucí práce)
Metody založené na fyzikální simulaci proudění kapalin a metody generování povrchu oceánu pomocí frekvenčních technik jsou v počítačové grafice dlouhodobě zkoumány. Jsou nicméně typicky používány odděleně, nebo bez jakékoliv možnosti vzájemné interakce. Tato diplomová práce se zaměřuje na možnost zkombinování obou metod do adaptivní metody navržením sjednocené reprezentace povrchu oceánu, prokládání výsledků simulačních metod a jednosměrné interakce mezi použitými metodami. Práce také předkládá několik možných budoucích vylepšení navržené metody a level-of-detail schéma založené na použití hardwarové teselace, jež může být použito nezávisle na konkrétních simulačních metodách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Adaptive Simulation of Large-Scale Ocean Surface
Krijt, Filip ; Kadleček, Petr (vedoucí práce)
Metody založené na fyzikální simulaci proudění kapalin a metody generování povrchu oceánu pomocí frekvenčních technik jsou v počítačové grafice dlouhodobě zkoumány. Jsou nicméně typicky používány odděleně, nebo bez jakékoliv možnosti vzájemné interakce. Tato diplomová práce se zaměřuje na možnost zkombinování obou metod do adaptivní metody navržením sjednocené reprezentace povrchu oceánu, prokládání výsledků simulačních metod a jednosměrné interakce mezi použitými metodami. Práce také předkládá několik možných budoucích vylepšení navržené metody a level-of-detail schéma založené na použití hardwarové teselace, jež může být použito nezávisle na konkrétních simulačních metodách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Adaptive Simulation of Large-Scale Ocean Surface
Krijt, Filip ; Kadleček, Petr (vedoucí práce) ; Wilkie, Alexander (oponent)
Metody založené na fyzikální simulaci proudění kapalin a metody generování povrchu oceánu pomocí frekvenčních technik jsou v počítačové grafice dlouhodobě zkoumány. Jsou nicméně typicky používány odděleně, nebo bez jakékoliv možnosti vzájemné interakce. Tato diplomová práce se zaměřuje na možnost zkombinování obou metod do adaptivní metody navržením sjednocené reprezentace povrchu oceánu, prokládání výsledků simulačních metod a jednosměrné interakce mezi použitými metodami. Práce také předkládá několik možných budoucích vylepšení navržené metody a level-of-detail schéma založené na použití hardwarové teselace, jež může být použito nezávisle na konkrétních simulačních metodách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Haptic rendering for 6/3-DOF haptic devices
Kadleček, Petr
Využití haptických zařízení se rozšířilo do oblastí jako je virtuální simulace výroby, virtuální montáž, či simulace lékařských zákroků. Pokrok ve výrobě umožnil velké rozšíření haptických zařízení s pohybem v šesti stupních volnosti, avšak s omezenou zpětnou vazbou jen v translaci - tzv. nesymetrická zařízení se 6/3 stupni volnosti. Dosavadní algoritmy pro haptickou vizualizaci pracují však správně jen pro symetrická zařízení. Tato práce analyzuje algoritmy haptické vizualizace pro zařízení se třemi a šesti stupni volnosti a na základě analýzy navrhuje algoritmus haptické vizualizace pro zařízení se 6/3 stupni volnosti s podporou pseudo-haptického vnímání. Algoritmus je na základě analýzy implementován a otestován v uživatelské studii.
Haptic rendering for 6/3-DOF haptic devices
Kadleček, Petr ; Kmoch, Petr (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Využití haptických zařízení se rozšířilo do oblastí jako je virtuální simulace výroby, virtuální montáž, či simulace lékařských zákroků. Pokrok ve výrobě umožnil velké rozšíření haptických zařízení s pohybem v šesti stupních volnosti, avšak s omezenou zpětnou vazbou jen v translaci - tzv. nesymetrická zařízení se 6/3 stupni volnosti. Dosavadní algoritmy pro haptickou vizualizaci pracují však správně jen pro symetrická zařízení. Tato práce analyzuje algoritmy haptické vizualizace pro zařízení se třemi a šesti stupni volnosti a na základě analýzy navrhuje algoritmus haptické vizualizace pro zařízení se 6/3 stupni volnosti s podporou pseudo-haptického vnímání. Algoritmus je na základě analýzy implementován a otestován v uživatelské studii.
Metadata a zpřístupňování informací na internetu
Kadleček, Petr ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Cílem mojí bakalářské práce je seznámit čtenáře se způsoby tvorby metadat v prostředí populárních systémů pro správu obsahu (CMS) a sdělit mé osobní názory na vliv metadat na vyhledávání informací v prostředí služby WWW. V první kapitole jsou představeny základní informace o metadatech, jejich vývoj, možnosti jejich dělení a způsoby jejich aplikace. Zaměřuji se hlavně na HTML element meta. V poslední části kapitoly se poté zamýšlím nad budoucností sémantického přístupu k webu. Ve druhé kapitole přibližuji čtenáři problematiku vyhledávání informací v prostředí WWW. Kapitolu začínám definicí základních pojmů. Poté popisuji funkci internetových vyhledávačů a v poslední části seznamuji čtenáře s problematikou SEO a jejího vztahu s metadaty. V poslední kapitole popisuji nejpopulárnější CMS a jejich možnosti práce s metadaty. Začínám praktickými ukázkami v systému WordPress a končím teoretickým popisem jeho konkurence. Po přečtení mojí práce by měl být čtenář schopen pochopit, co metadata jsou, proč jich využívat a jakým způsobem je implementovat na vlastní webové stránce prostřednictvím CMS.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.