Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategy for Launching Product "A" in the Czech and Slovak Marketplaces
Kolek, Martin ; Kryglová, Ivana (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
The purpose of this dissertation is to elaborate a specific market entry strategy of a product "A" manufactured by company "F". This market entry strategy is then analysed and evaluated by NPV (Net Present Value) method and others. Based on this evaluation the strategy is then selected. The first chapter covers theoretical and methodological background of methods used for the purpose of this paper. Mostly the NPV method is introduced followed by methods suitable for relevant markets, company "F" and its product "A" analysis. In the second chapter the Czech and Slovak market analyses are elaborated accompanied by the analysis of company "F" and its product "A". These cover both the internal and external potential of the company and its product. The last chapter analyses the elaborated market entry strategy of a product "A" accompanied by the economic evaluation using the NPV method and other methods.
Strategy for Launching Product "A" in the Czech and Slovak Marketplaces
Kolek, Martin ; Kryglová, Ivana (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
The purpose of this dissertation is to elaborate a specific market entry strategy of a product "A" manufactured by company "F". This market entry strategy is then analysed and evaluated by NPV (Net Present Value) method and others. Based on this evaluation the strategy is then selected. The first chapter covers theoretical and methodological background of methods used for the purpose of this paper. Mostly the NPV method is introduced followed by methods suitable for relevant markets, company "F" and its product "A" analysis. In the second chapter the Czech and Slovak market analyses are elaborated accompanied by the analysis of company "F" and its product "A". These cover both the internal and external potential of the company and its product. The last chapter analyses the elaborated market entry strategy of a product "A" accompanied by the economic evaluation using the NPV method and other methods.
Aktuální otázky přípravy ČR na vstup do oblasti euro
Kolek, Martin ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Práce se zabývá problematikou přijetí eura jako jednotné měny v ekonomických podmínkách České republiky. V první kapitole je nastíněna historie a vývoj měnových systémů předcházejících Evropské měnové unii se zaměřením na západní Evropu. Druhá kapitola charakterizuje Hospodářskou a měnovou unii a popisuje jednotlivé fáze jejího vzniku. Ve třetí kapitole je analyzováno, které z 5 maastrichtských kritérií Česká republika plní. Čtvrtá kapitola se věnuje míře konvergence České republiky s eurozónou v jednotlivých oblastech ekonomiky. Je zde zahrnuta i oblast technická, legislativní a institucionální. Závěrečná část analyzuje celý proces zavedení eura zahrnující scénář, zásady a harmonogram postupných kroků. Jsou zde diskutovány výhody a nevýhody plynoucí z tohoto procesu a je vyhodnocena aktuální ekonomicko-politická situace v Evropě a České republice vzhledem k euru.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kolek, Metoděj
2 Kolek, Michael
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.