Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojetí ideálu krásy ve vztahu k fyzickému zdraví u žákyň víceletého gymnázia
Dušková, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ideálu krásy ve vztahu k fyzickému zdraví u dívek víceletého gymnázia. Cílem je porozumět tomu, jak dívky daného gymnázia vnímají tuto problematiku a v jakém kontextu má na ně tato okolnost vliv. Dalším cílem je zjistit informovanost zástupců školy a jejich porozumění pro dívky s poruchami sebeobrazu či poruchami příjmu potravy. Teoretická část se věnuje především období dospívání v různých oblastech od výživy přes body image až po mentální anorexii. Empirická část práce využívá kvalitativní výzkum a design případové studie. Skupinová diskuse byla využita, jako metoda sběru dat, přičemž proběhlé diskuse byly dvě. Jedna z nich zahrnovala diskusi s dívkami a druhá se zástupci školy. Výzkumný vzorek tedy představuje dívky víceletého gymnázia, konkrétně tříd tercie a kvarty (ve věkovém rozmezí 13-15 let) a zástupce dané školy. V rámci výzkumu byla také provedena analýza dokumentů školy, jako je školní vzdělávací program a výroční zpráva za poslední školní rok. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování, přičemž byly vyhodnoceny tři kategorie. Z výzkumu vychází, že žákyně mají racionální pohled na zdravé a krásné tělo, avšak jejich vlastní vnímání tělesnosti je s tímto v rozporu. Dále z výzkumu vyplývá, že se škola v rámci výuky snaží...
Finanční gramotnost chlapců ve vybraném diagnostickém ústavu
Hons, Jindřich ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
The theoretical part of my diploma thesis connects three separate themes.: Financial literacy, poverty prevention and diagnostic institutions, those are the initial points for the implemented research. The empirical part consists of research of a qualitative character. Selected procedures and techniques aimed at a more detailed description of financial literacy of pupils placed in the Diagnostic Institute for youth, Prague 2, Lublaňská 33. The resulting description has the character of a monograph, bonding the participant's life story with a description of money issues, managing the family budget, basic financial management, obligations and investments. The case studies capture the life strategies, mindsets and opinions of nine participants. The main method of this work is an interview based on worksheets. The main goal of this work is to confront the reader with an unusual life story of a teenager. The text evokes an interesting debate and also emphasizes the existential necessity of the twenty-first century to spread enlightenment and motivate people to increase financial literacy. KEYWORDS prevention, diagnostic institute, DIUS, financial literacy, casuistic
Analýza vztahů v rámci wellbeingu u studentů pedagogické fakulty
Vilikus, Roman ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Cílem předložené diplomové práce bylo přiblížit tuto problematiku well-beingu a životní spokojenosti u zvolené skupiny respondentů. Cílem analytické části bylo zjištění, do jaké míry ovlivňují různé vztahy studentů jejich well-being, jak ovlivňují jejich sociální i psychickou pohodu, a to jak subjektivním hodnocením well-beingu, tak hodnocením jejich vybraných základních stavebních kamenů. Zkoumány byly tyto souvislosti u studentů převážně třetího ročníku pedagogických oborů v bakalářském studie na pedagogické fakultě Karlovy univerzity v Praze. Zjišťovali jsme též, zda má vliv na osobní pohodu a životní spokojenost oslovených studentů jejich pohlaví, věk a finanční situace. Taktéž jsme chtěli sledovat, jaká je souvislost/korelace mezi životní spokojeností a jejími rovinami a psychologickým well- beingem a jeho dimenzemi.
Automated Truth Discovery
Kočí, Jan ; Ondřej, Karel (oponent) ; Fajčík, Martin (vedoucí práce)
This thesis aims to (i) better understand the biases and cues exploited by content-based methods in the text of fake news articles and (ii) evaluate their performance in predicting the reliability of articles and media sources. Two different models are implemented. The baseline model uses TF-IDF and Multinomial Naive Bayes (MNB) classifier. The second model uses the BERT transformer. To study the cues exploited in the text a method of interpretability is implemented. While MNB is interpretable by design, the BERT model is analyzed through the Integrated gradients explainability method. Both classifiers were trained on a modified version of the NELA-GT-2021 dataset. This thesis suggests application of preprocessing to this dataset which could lead to creating a more robust classifier, e.g., removing keywords that provide simple cues. This thesis also presents a novel FNI dataset consisting of 46 manually selected articles. The FNI dataset enables topic-wise analysis (on topics such as covid, football, science, politics, etc.). The analysis revealed several biases of the classifiers. The baseline model was not able to identify unreliable articles about football (0\% recall on the FNI dataset), reliable scientific articles (0\% recall on the FNI dataset), etc. Both classifiers were more successful in identifying unreliable articles with the BERT classifier having a recall of 91\% on unreliable and only 78\% on reliable articles in the FNI dataset. The methods of interpretability also performed better on unreliable articles and were able to identify the sensationalism and shocking headlines used in fake news. The classifiers are also used to predict the credibility of sources. The results are compared with a state-of-the-art method that employs a different approach of using mutual citations of sources to predict their credibility. One of the outcomes of this thesis is also a new challenge set, containing articles from the NELA dataset on which the classifiers failed. This challenge set can be used for future research in this area.
Analýza nástrojů používaných pro zajištění wellbeingu žáků vybrané základní školy a jejich významnost z pohledu samotných žáků
Kubínová, Lucie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu wellbeingu žáků vybrané základní školy ve Středočeském kraji České republiky. Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké nástroje (opatření) daná škola realizuje pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku dané školy a jak tito žáci hodnotí významnost používaných nástrojů pro zajištění jejich vlastního wellbeingu ve škole. V neposlední řadě se výzkum zaměřil také na zjištění názorů těchto žáků na další opatření, která by si přáli, aby škola pro zajištění jejich wellbeingu učinila. Výzkum byl proveden formou případové studie za použití metody smíšeného designu kvalitativně- kvantitativního. Pomocí rozboru mind-map žáků a učitelů vztahujících se k určení druhů nástrojů wellbeingu používaných v dané škole a také online dotazníkového šetření, jehož respondi byli samotní žáci dané školy, byly zjištěny odpovědi na výzkumné otázky: 1. Jaké nástroje (opatření) používá daná škola pro zajištění wellbeingu žáků 1. - 7. ročníku? 2. Jakou váhu přisuzují žáci 1. - 7. ročníku dané školy jednotlivým nástrojům pro zajištění jejich wellbeingu v dané škole? 3. Jaká další opatření by si žáci ve škole přáli, aby se ve škole cítili dobře? Bylo zjištěno, že škola používá opatření, která vedou k zajištění všech oblastí wellbeingu a pokrývají všechna patra Maslowovy pyramidy potřeb. Žáci a učitelé...
Problematika záškoláctví na středních školách v kontextu rizikového chování.
Čech, Jaroslav ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou záškoláctví v souvislosti s ostatními projevy rizikového chování u žáků vybraných středních odborných škol v Mladé Boleslavi. Hlavním cílem diplomové práce je zmapovat a zjistit, jaké jsou nejčastější příčiny záškoláctví žáků vybraných středních škol v Mladé Boleslavi a zjistit případnou souvislost záškoláctví s tolerancí záškoláctví a prevenci záškoláctví z pohledu učitelů, školy a rodičů. Teoretická část se v úvodu věnuje vymezení pojmu rizikové chování, rizikovými faktory a vybranými projevy rizikového chování. Následuje kapitola věnována samotnému záškoláctví, definování, kategorizaci a vymezení příčin a důsledků, neopomíná se ani legislativní rámec záškoláctví. Pojednává také o období dospívání, kterým žáci středních škol prochází a věnuje se také prevenci rizikového chování jedinců a intervenci záškoláctví z pohledu školy v tomto období. V závěru teoretické části jsou uvedeny instituce, které napomáhají řešit školní problémy, školní preventivní programy a doporučené postupy při řešení problémů a prevenci záškoláctví. Praktická část této diplomové práce zjišťuje prostřednictvím kvantitativně orientovaného výzkumu důvody a příčiny záškoláctví na středních školách. K provedení výzkumu u žáků je použita metoda anonymního dotazníku vlastní konstrukce,...
Vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu respondentů
Plachá, Barbora ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Hlavním tématem a cílem této práce je zjistit vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu studentů. K tomuto výzkumu byl použit Dotazník pozitivity od Barbary Fredrickson. První část bakalářské práce se zabývá duševním zdravím a metodami, kterými ho lze podporovat. Druhá část práce popisuje daný dotazník, který byl rozdán 5 vysokoškolským studentům. Respondenti dotazník vyplňovali v průběhu roku čtyřikrát, po dobu 14 dní. Dvakrát během školy a dvakrát během prázdnin. Pomocí tohoto dotazníku je vyhodnoceno, do jaké míry vysokoškolské studium ovlivňuje pozitivitu respondentů. Výsledky ukázaly, že během semestru byl průměrný poměr pozitivity roven 1,04:1. Přibližně na každou pozitivní emoci se v tomto celém období objevila jedna negativní a celkový poměr průměrné pozitivity během prázdnin byl 1,83:1. Pozitivita se tedy snížila o necelou jednu pozitivní emoci na jednu negativní. Závěr práce uvádí doporučení pro studenty, díky kterým by si měli studenti udržet stabilní poměr pozitivity během psychicky náročného období. KLÍČOVÁ SLOVA Dotazník pozitivity, duševní zdraví, pozitivní emoce, vysokoškolští studenti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 KOČÍ, Jan
2 KOČÍ, Jiří
14 Kočí, Jakub
11 Kočí, Jan
1 Kočí, Jana
2 Kočí, Jiří
2 Kočí, Josef
2 Kočí, Julie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.