|
Optimální plánování trasy pro elektromobily
Horák, Filip ; Šoustek, Petr (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá plánováním optimální trasy pro elektromobily. V první, teoretické části této práce probíhá uvedení problematiky a popis několika heuristických metod, které byly pro řešení optimalizačních úloh použity. Praktická část práce se zabývá software implementací popsaných metod. Na závěr je provedeno několik experimentů a porovnání výsledků jednotlivých metod.
|
|
Optimální řízení světelné křižovatky
Tinka, Petr ; Šoustek, Petr (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením světelné křižovatky. V první, teoretické části této práce, probíhá popis tohoto problému. Dále je uveden přehled používaných optimalizačních metod pro tento problém. Praktická část se zabývá vymodelováním sítě světelné křižovatky v programu SUMO a na ni implementací vybraných optimalizačních metod. Na závěr je provedeno porovnání výsledků.
|
|
Optimalizační úlohy v programu AIMMS
Kůdela, Jakub ; Popela, Pavel (oponent) ; Mrázková, Eva (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím programu AIMMS při řešení a sestavování optimalizačních modelů. Po teoretickém zavedení různých typů optimalizačních úloh následuje ukázka sestavení modelu u konkrétního problému a jeho implementace do programu AIMMS. U všech konkrétních problémů jsou také vytvořeny pro koncové uživatele příjemnější grafická rozhraní, kde je možno vstupní data modelu snadno upravovat. Dále jsou přiloženy zdrojové kódy všech popsaných programů.
|
|
Řízení spotřeby elektrické energie pomocí stochastické optimalizace
Sekula, Jakub ; Popela, Pavel (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Cieľom práce je optimalizácia nabíjania batérií v aute poháňanom elektrickým motorom pomocou riadenia výkonu nabíjačky za účelom zníženia celkových nákladov. V práci budeme uvažovať aj scenár využívania elektrickej energie v bateriách vozidla na chod domácnosti, a to z dôvodu rozdielnych cien energií v priebehu dňa a v noci, kedy sa batérie zvyčajne nabíjajú. Vzhľadom k nejasnosti javov ako trasy, ktorú vozidlo prekoná, výkonu vyžadovaného v domácnosti, či počasia, budeme využívať stochastickú optimalizáciu. Vieme totiž štatisticky predpokladať s akou pravdepodobnosťou k jednotlivým javom dôjde.
|
| |
|
Hlasem ovládaný robot ve frameworku ROS
Černák, Ondrej ; Kůdela, Jakub (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá možnosťou ovládania robotov pomocou hlasu a návrhom robota vo Frameworku ROS, ktorý je schopný vykonať jednoduché pohybové úkony. Práca obsahuje stručnú rešerš zameranú na Framework ROS a možnosti hlasového ovládania robotov. Ďalšia časť sa zaoberá vytvorením modelu robota, implementáciou systému na rozpoznávanie reči a jeho využitie na ovládanie robota.
|
|
Moderní metody řízení světelné křižovatky
Bartoš, Pavel ; Lacko, Branislav (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimálním řízením světelné křižovatky. V úvodu jsou zavedeny pojmy a představeny metody řízení. Následně je zvolen software SUMO od společnosti Eclipse, který slouží k vytvoření modelu. Po vzoru reálné křižovatky jsou modelovány jak rozložení a logika, tak dopravní toky. Samotné dopravní toky jsou částečně náhodné. Řízení je prováděno za pomoci tří délek zelených front, vyhodnocování probíhá porovnáváním průměrné a maximální čekací doby. Vybírají se tak Pareto optimální body. Prvním algoritmem pro získání optimálního nastavení je prohledávání v mřížce. Druhým algoritmem byl implementován NSGA-II. Nastavení se porovnávají jak mezi sebou, tak s ohledem na nastavení a časové okno.
|
|
Plánování trasy pro autonomní robotickou sekačku
Moninec, Michal ; Šoustek, Petr (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou optimalizace cesty autonomní robotické sekačky pro pokrytí celé oblasti, která je předem stanovena a nemění se. Dále ji tvoří rešerše aktuálně používaných metod a následuje implementace software s grafickým uživatelským rozhraním, který je schopen optimalizovanou trasu generovat.
|
| |
|
Návrh optimální turistické trasy
Benda, Tomáš ; Šeda, Miloš (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem optimální turistické trasy. Jedná se o netriviální optimalizační problém, jehož výsledkem je personalizovaná turistická trasa. V praktické části se implementují vybrané algoritmy řešící problém návrhu optimální turistické trasy na reálných datech. Implementace vybraných algoritmů jsou využity při tvorbě mobilní aplikace.
|