Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zkušenosti vysokoškolských studentů s arteterapií
Jonášová, Adéla ; Urban, Kamila (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kateřina (oponent)
V univerzitních poradenských centrech se zvyšuje poptávka v oblasti podpory duševního zdraví vysokoškoláků. Arteterapie je jednou z intervencí, které lze v péči o duševní zdraví vysokoškolských studentů a studentek aplikovat. Ze zahraničních výzkumů zaměřujících se na vysokoškoláky vyplývá, že arteterapie napomáhá snižovat stres, úzkost a depresi, podporuje růst sebepřijetí, sebehodnocení, sebevědomí, odolnosti a celkové duševní pohody. Cílem teoretické částí diplomové práce bylo nabídnout přehled o arteterapii s hlavním fokusem na skupinovou arteterapii u studentů a studentek vysokých škol. Empirická část diplomové práce si kladla za cíl zaměřit se na hlas klienta, konkrétně mapovala očekávání a témata u vysokoškoláků, kteří vstupují do arteterapeutické skupiny, jejich zkušenosti s účastí ve skupině a dopady, které na sobě pociťují. Výzkum byl realizován na vzorku 11 vysokoškoláků. Byly použity hloubkové rozhovory, které byly realizovány dvakrát, a to krátce po zahájení a následně po skončení skupiny. Data byla analyzována pomocí tematické analýzy. V prvním dotazování bylo identifikováno pět témat - Práce na sobě, Sociální důvody, Umění, Organizace, Odborný zájem. Výsledkem druhého dotazování byla čtyři témata - Arteterapeutický proces, Sociální rozměr, Rozvoj účastníka a Organizace. Výsledky...
Klima školní třídy a vnímaná akademická účinnost žáků na střední škole
Jonášová, Adéla ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat základní psychologické poznatky, které souvisí s problematikou klimatu školní třídy a vnímané akademické účinností středoškolských studentů. Dále navrhnout výzkum, který by sledoval, zda existuje vztah mezi klimatem ve školní třídě a vnímanou akademickou účinností studentů na střední škole. Teoretická část bakalářské práce je členěna na dvě hlavní části. První část se zabývá klimatem školní třídy a druhá vnímanou akademickou účinností studentů. Část věnována klimatu ve školní třídě obsahuje vymezení pojmu klima školní třídy, znaky klimatu a související pojmy. Dále charakterizuje tvůrce třídního klimatu, tedy učitele, studenty a rodiče. Pojednává o přístupech a metodách zjišťování klimatu třídy. V části zabývající se vnímanou akademickou účinností je vymezena vnímaná osobní účinnost, pojmy s ní související a její zdroje. Dále je popsán koncept vnímané akademické účinnosti, faktory, které na ni působí a problematika jejího měření. Empirická část bakalářské práce se věnuje návrhu výzkumu, jehož cílem je hledání souvislosti mezi klimatem třídy a vnímané akademické účinnosti středoškoláků. Dále se věnuje srovnání výsledků vnímané akademické účinnosti s výsledky J. Draberové (2018). Jedná se o návrh kvantitativního výzkumu, data jsou získávána pomocí Dotazníku CES a...
Pohybová aktivita dětí na druhém stupni ZŠ v Českých Budějovicích
JONÁŠOVÁ, Adéla
Diplomová práce je zaměřena na analýzu pohybové aktivity žáků druhého stupně ZŠ v Českých Budějovicích. Ve výzkumu byl zjišťován podíl pohybové aktivity u chlapců a dívek ve dnech pracovních a víkendových a souvislost pohybové aktivity s tělesnou zdatností. Výzkumu se zúčastnilo 41 žáků osmých tříd, kteří vyplňovali v rámci internetového online systému INDARES svou pohybovou aktivitu. Pro měření týdenní pohybové aktivity byly využity krokoměry. Výsledky měření byly statisticky zpracovány a vyhodnoceny Centrem kinantropologického výzkumu v Olomouci a zaznamenány v podobě tabulek a grafů. Výsledky dokázaly převahu pohybové aktivity u studentů ve dnech pracovních oproti dnům víkendovým. Pohybová aktivita chlapců a dívek se významně nelišila. Nepodařilo se prokázat, že by pohybová aktivita žáků významně souvisela s tělesnou zdatností žáků.
Kvalitativní výzkum mentálních reprezentací "těla", "emocí" a "mysli" u hudebně zaměřených osobností v zrcadle imaginativních metod
JONÁŠOVÁ, Adéla
Hlavním cílem této práce je prozkoumat, jaké mentální reprezentace ?těla?, ?emocí? a ?mysli? mají hudebně zaměřené osobnosti. V teoretické části se budu věnovat tématům osobnost, charakter, teorie tělesné konstituce, emoce, myšlení, vědomí, nevědomí a mentální reprezentace. Výzkumným přístupem bude kvalitativní výzkum, ve kterém použiji části zakotvené teorie a otevřené kódování. Způsob sběru dat se uskuteční pomocí imaginačních cvičení a hloubkových rozhovorů.

Viz též: podobná jména autorů
3 JONÁŠOVÁ, Andrea
4 Jonášová, Adéla
6 Jonášová, Alena
3 Jonášová, Andrea
5 Jonášová, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.