Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh naučné stezky Bílichov - Milská stráň
Ruszó, Jana ; Hrouda, Lubomír (vedoucí práce) ; Chocholoušková, Zdenka (oponent)
V bakalářské práci, jsem navrhla naučnou stezku v místě Přírodního parku Džbán v okolí obce Bílichov. Toto místo znám již dlouhá léta a naučná stezka mi tu chyběla. Postupovala jsem a stezku navrhla tak, jak bych ji sama chtěla v této lokalitě nalézt. Kromě samotné tvorby jsem se věnovala i chráněným územím v okolí a některým vybraným druhům, které jsou zde k nalezení. Klíčová slova: naučná stezka, Bílichov, Natura 2000
Botanická ilustrace - mechorosty
Kolářová, Martina ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce se zabývá studiem mechorostů jako učiva v základním vzdělávání, víceletém gymnaziálním a gymnaziálním vzdělávání. Zjišťuje probírané učivo a očekávané výstupy ve vzdělávacím obsahu Člověk a příroda, hledá spojitost mechorostů a průřezových témat. Vztah klíčových kompetencí žáka k mechorostům je zde také reflektován. Porovnává rozsah tématu mechorostů v učebnicích. Práce dále shrnuje historii botanické ilustrace ve světě i u nás, zjišťuje základní pravidla botanické ilustrace a techniky kresby perem. Formou rešerše učebnic, populární i odborné literatury, internetových portálů kompletuje současnou určovací literaturu. Na základě teoretické části diplomové práce stanovuje metodiku kresby mechorostů. Seznam mechorostů vhodných pro vytvoření perokreseb dále použitelných jako didaktická pomůcka vychází z výzkumné části diplomové práce. Autorské kresby v počtu 43 kusů s jednotným měřítkem přikládá jako přílohu.
Přírodovědný a historický pohled na oblast Dolního Poohří mezi Libochovicemi a Budyní nad Ohří
Burdová, Michaela ; Hrouda, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se věnuje podrobné charakteristice oblasti Dolního Poohří v úseku mezi Libochovicemi a Budyní nad Ohří. Teoretická část práce provádí rámcový průzkum oblasti z přírodovědného a historického pohledu. Nastiňuje geologický a pedologický stav oblasti, který má vliv na rostlinné složení. Práce se z velké části zabývá ekosystémem lužních lesů a jejich historickým vývojem v Dolním Poohří. Zaměřuje se především na floru a dendrofloru sledované lokality, jež uvádí do vzájemné souvislosti. Podává výčet jednotlivých, zde rostoucích druhů vegetace. Práce popisuje i historii celé oblasti, vyzdvihuje z dějinného hlediska především zámecký areál Libochovice a Budyni nad Ohří. Podává stručný historický přehled o úpravách zámecké zahrady a parku, ale i informace o jejich současném stavu a rostlinném složení. V praktické části navrhuje naučnou stezku z Libochovic do Budyně nad Ohří. Součástí návrhu je vymezení trasy, grafický a obsahový návrh informačních panelů, ale i pracovní list pro žáky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Naučná stezka, jak bylo prokázáno, může být vhodným doplňkem výuky přírodovědných a historických předmětů, ale je možno ji vhodně využít i pro nepedagogické či volnočasové aktivity návštěvníků oblasti. Klíčová slova: lužní lesy,...
Vybrané botanické zahrady a arboreta středních škol v České republice a jejich využití ve výuce
Smáhová, Monika ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá třemi vybranými školními botanickými zahradami a dvěma školními arborety v České republice. U každého z těchto pěti vybraných zařízení jsou uvedeny základní informace, historie, některé z pěstovaných druhů rostlin, plán akcí a využití ve výuce. Další část této práce obsahuje náměty na využití Botanické zahrady v Rakovníku ve výuce. Botanické zahrady a arboreta jsou velmi důležitými a zajímavými místy. Jejich základní funkce je vzdělávací, výchovná a estetická. Je velmi důležité, aby si učitelé uvědomili, že je nutné vyučovat biologii částečně i v přírodě a ne pouze v prostředí školní třídy. Klíčová slova: botanická zahrada, arboretum, vztah k životnímu prostředí, výchovně vzdělávací proces
Přírodovědné hodnocení vybrané lokality a její využití k exkurzní činnosti
Valenová, Iva ; Hrouda, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Bakalářská práce Přírodovědné hodnocení vybrané lokality a její využití k exkurzní činnosti podává podrobný popis floristických poměrů tohoto území a možné využití daných poznatků ve výuce. Práce se skládá ze tří částí. První část obsahuje charakteristiku přírodních poměrů území. Druhá část práce zahrnuje popis biotopů daného území a shrnuje výsledky vlastního botanického výzkumu. Část didaktická navrhuje využití daných poznatků ve výuce a možnost terénního cvičení pro žáky základní školy. Součástí práce je také fotografická příloha. Klíčová slova: terénní výuka, pracovní list, přírodovědné vzdělávání.
Využití příměstského parku Bažantnice (Kladno) ve výuce botaniky a dendrologie
Veverka, Vojtěch ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Tématem této práce je mapování území lesoparku Bažantnice (Kladno Kročehlavy). Práce navrhuje způsob aplikování výuky botaniky do terénu. Botanika a dendrologie je jednou ze základních tematických celků vyučovaných na základních a středních školách. Příměstský park Bažantnice poskytuje obrovský potenciál, který může být využit v hodinách přírodopisu a biologie. Práce je rozdělena na dvě části. První celek shrnuje různé metody terénního vyučování a zaměřuje se na didaktické využití parku Bažantnice. Druhá část se pak zabývá samotným mapováním vybraného území a popisuje způsob sběru dat a jejich zpracování. Průvodní obrazový materiál a mapové výstupy jsou obsaženy v přílohách řazených na konci této práce. Klíčová slova: dendrologie, biologie, botanika, výchova, výuka, park, Bažantnice, Kladno, mapování, byliny, dřeviny, terénní vyučování
Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na základních školách
Sochorová, Markéta ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Diplomová práce na téma "Fyziologie rostlin ve výuce botaniky na ZŠ" se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na didaktické analýze současně používaných učebnic a zakotvení tématu v platných kurikulárních dokumentech. Součástí je také výzkumná část, ve které zjišťuji možnosti materiálně názorných pomůcek používaných při výuce přírodopisu. Praktická část tyto poznatky využívá a na jejich základě bylo vytvořeno interaktivní CD, které obsahuje pracovní listy věnující se hlavním okruhům fyziologie rostlin. Pracovní listy mají formu textovou - výukovou, doplňkovou a praktickou, která obsahuje vhodné pokusy. Jsou doplněny metodickými poznámkami pro vyučující. Kompletní verze je na přiloženém CD. klíčová slova: fyziologie rostlin, didaktická analýza učebnic, pracovní list, náměty k pokusům, videomateriál

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hrouda, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.