Žádný přesný výsledek pro Hrbek, Jakub nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Hrbek Jakub ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Credit Growth in Central and Eastern Europe
Němcová, Helena ; Seidler, Jakub (vedoucí práce) ; Hrbek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem úvěru soukromému sektoru v zemích střední a východní Evropy. Ačkoliv se jako následek globální finanční krize rychlost růstu úvěru v těchto zemích zpomalila, celkový nárůst úvěru soukromému sektoru během posledních desetiletí byl značný. Práce z tohoto důvodu zkoumá, do jaké míry byl tento velký nárůst úvěru spojen spíše s konvergencí zemí střední a východní Evropy k rovnovážnému stavu nebo zda se jednalo o již nadměrný úvěrový růst, který by mohl ohrozit makroekonomickou a finanční stabilitu v těchto zemích. Pomocí dynamického modelu panelových dat je odhadnuta rovnovážná úroveň úvěru pro 11 tranzitivních zemí. Jelikož odhad in-sample by mohl dané úrovně zadlužení zkreslit, je tento odhad proveden out-of-sample na vybraných rozvinutých zemích EU. Rozdíl mezi skutečnými a modelem odhadnutými podíly úvěrů na HDP slouží jako ukazatel nadměrného zadlužení soukromého sektoru. Výsledky ukazují, že před finanční krizí byl tento ukazatel zadlužení v Bulharsku, Estonsku a Lotyšsku mírně nadměrný nebo již blízko své rovnovážné úrovně. Vzhledem k výraznému poklesu HDP během krize se odhadnutý ukazatel nadměrného zadlužení u těchto zemí dále zvýšil.
Základy perzistentní homologie
Novák, Jakub ; Šťovíček, Jan (vedoucí práce) ; Hrbek, Michal (oponent)
V této práci seznámíme čtenáře s teorií perzistentní homologie a na- značíme její aplikace. V první kapitole ukážeme základy simpliciální a singulární homologie a dokážeme základní vztahy, zejména nezávislost simpliciálních ho- mologických grup na zvoleném △-komplexu a izomorfismus mezi homologickými grupami homotopických prostorů. V druhé kapitole vysvětlíme motivaci za perzis- tentní homologií, popíšeme její algebraickou strukturu a způsob, jak lze vizuálně reprezentovat. Popíšeme a dokážeme správnost algoritmu na její výpočet. Teorii poté ilustrujeme na příkladu. 1
Scénická realizace nedramatického textu
Svozil, Adam ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; HRBEK, Daniel (oponent)
Práce se zabývá uplatněním vyprávění (tedy ,,diegezí") v textech pro divadlo. Snaží se popsat procesy, které po nahrazení mimeze diegezí vedou k snížení dramatičnosti textů a změně jejich struktury, tuto změnu nahlíží především z hlediska příběhu. Pozastavuje se u jevů z dějin divadla, které poskytly nejsilnější impulsy k pronikání diegeze na scénu. Jsou jimi především divadlo Bertolta Brechta, „performativní obrat“ a s ním spojené postdramatické divadlo a storytellingové hnutí. Na základě zamyšlení nad těmito dějinnými fenomény se autor zabývá reflexí své tvorby, jmenovitě inscenací Rituální vražda Gorge Mastromase v divadle DISK a inscenací Iluze v Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni.
Credit Growth in Central and Eastern Europe
Němcová, Helena ; Seidler, Jakub (vedoucí práce) ; Hrbek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem úvěru soukromému sektoru v zemích střední a východní Evropy. Ačkoliv se jako následek globální finanční krize rychlost růstu úvěru v těchto zemích zpomalila, celkový nárůst úvěru soukromému sektoru během posledních desetiletí byl značný. Práce z tohoto důvodu zkoumá, do jaké míry byl tento velký nárůst úvěru spojen spíše s konvergencí zemí střední a východní Evropy k rovnovážnému stavu nebo zda se jednalo o již nadměrný úvěrový růst, který by mohl ohrozit makroekonomickou a finanční stabilitu v těchto zemích. Pomocí dynamického modelu panelových dat je odhadnuta rovnovážná úroveň úvěru pro 11 tranzitivních zemí. Jelikož odhad in-sample by mohl dané úrovně zadlužení zkreslit, je tento odhad proveden out-of-sample na vybraných rozvinutých zemích EU. Rozdíl mezi skutečnými a modelem odhadnutými podíly úvěrů na HDP slouží jako ukazatel nadměrného zadlužení soukromého sektoru. Výsledky ukazují, že před finanční krizí byl tento ukazatel zadlužení v Bulharsku, Estonsku a Lotyšsku mírně nadměrný nebo již blízko své rovnovážné úrovně. Vzhledem k výraznému poklesu HDP během krize se odhadnutý ukazatel nadměrného zadlužení u těchto zemí dále zvýšil.
Dramatický text jako závazné východisko k prostorové realizaci
Tretiag, Štěpán ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; HRBEK, Daniel (oponent)
Na konkrétních příkladech mé praktické bakalářské práce se snažím zpětně popsat a reflektovat naše scénické řešení hry Pohřešované jihoafrické autorky Rezy de Wet. Podstatou moderní činoherní režie je mít text hry jako předlohu, která se stává východiskem k jeho interpretaci a následnému převedení na jeviště. Právě cestě od prvotní interpretace až ke konečné scénické realizaci bych se chtěl věnovat. V první části se budu zabývat tvorbou fyzického prostoru, tedy scénografií. Pokusím se nastínit, co nás vedlo k její konečné podobě a jaké to má opodstatnění v textu hry. A hlavně jakou má možnost stát se prostorem dramatickým. Konkrétněji řečeno jakou tvoří platformu pro herce, aby z ní mohli vycházet, a do jaké míry je dokáže provokovat k jednání. Ve druhé části se již budu věnovat prostoru dramatickému, tedy prostorovému vyjádření vztahů a témat. Opět se pokusím zpětně popsat, jestli a jak se nám podařilo docílit jevištního obrazu, který funguje jako zhmotněná metafora. Budu pojednávat převážně o mimoslovním jednání, ale se zřetelem, že dramatický text nám tvoří základní východisko k realizaci.
VZTAH PROSTORU A PŘÍBĚHU
Holec, Jan ; HRBEK, Daniel (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se zabývá prostorovým řešením klauzurní inscenace Maryšo! Evo! Dom! Autor se snaží analyzovat vývoj tohoto řešení od koncepční přípravy až do závěrečné fáze zkoušení. Práce se rovněž věnuje různým aspektům scénického prostoru. Na příkladu klauzurní inscenace autor rozebírá vztah prostoru a herce, prostoru a tématu či prostoru a příběhu. V závěru se také dotýká problematiky přenosu inscenace do jiného divadelního prostoru.
INSCENACE JAKO REALIZACE REŽIJNĚ DRAMATURGICKÉ KONCEPCE
Zembok, Ewa ; Hrbek, Daniel (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent)
V práci ?Inscenace jako realizace režijně-dramaturgické koncepce? Ewa Zembok popisuje realizaci Baala od Bertolda Brechta. V první kapitole je rozvedeno podrobněji hledání textu, kde hlavním kritériem byla osobní zaujatost inscenátorů, výběr právě Brechtova Baala a jeho ideální verze. Ve druhé části Zembok řeší svou, potažmo režijně-dramaturgickou, interpretaci Baala, ale na základě předcházející úvahy o podstatě ?interpretace? a ?motivu? a následně pak její aplikaci na daný text. Dále hledání ideálního prostoru, scénografie, hudby, práce s jazykem a dalších iscenačních složek. Ověřování přípravné fáze v praxi rozebírá Zembok ve třetí kapitole své práce. Reflexi na jednotlivé fáze práce na školní inscenaci po jejím uvedení na jeviště popisuje kapitola poslední.

Viz též: podobná jména autorů
10 HRBEK, Jan
10 Hrbek, Jan
7 Hrbek, Jaroslav
6 Hrbek, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.