Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Seniorská problematika z pohledu pečovatelské služby
Šobíšková, Soňa ; Mužáková, Monika (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je poskytování pečovatelské služby seniorům. Cílem poskytovaných služeb je mimo jiné umožnit lidem žít ve svém domácím prostředí.Na základě prostudované literatury představuji pojem stáří, stárnutí, komunikace. Poukazuji na komunikační zvláštnosti a techniky u vybraných skupin seniorů.V praktické části vycházím ze svých pracovních zkušeností v poskytování terénní pečovatelské služby seniorům. Ve své práci se zaměřuji na období v letech 2006 - 2008, kdy došlo k legislativní změně v poskytování pečovatelské služby.
Symptomy koktavosti v dynamickém pohledu
Ghazawi, Mohammad ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce "Symptomy koktavosti v dynamickém pohledu" pojednává o problematice balbuties. Zaměřuje se na jednu z nejtěžších a nej nápadnějších druhů narušené komunikační schopnosti. Výzkumný projekt diplomové práce se zabývá analýzou života českých a arabských izraelských dětských balbutiků. Uvádím podrobnější seznam symptomů, způsoby a možnosti diagnostiky, v rámci praktické části jsou uvedeny metody a techniky, které jsem používal a možnosti terapie.
Známé a méně známé geneticky podmíněné syndromy Downův syndrom, syndrom Prader-Willi, Turnerům syndrom a syndrom Noonanové
Klicperová, Barbora ; Opekarová, Olga (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
¨Ve své diplomové práci se v teoretické části zaměřím na popsání a porovnání čtyř geneticky podmíněných syndromů Downova syndromu, syndromu Prader-Willi, Turnérova syndromu a syndromu Noonanové. V praktické části své diplomové práce se budu věnovat zjišťování stupně znalostí zaměřených na tuto problematiku mezi studenty, pracovníky a odborníky z oblasti pomáhajících profesí. Prostřednictvím kasuistik a rozhovorů s rodiči přiblížím dva z výše zmíněných syndromů (syndrom Prader-Willi a syndrom Noonanové).
Využití videotréninku interakcí v rodinách s dětmi s vývojovou dysfázií
Kimmerová, Marika ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Práce je věnována sociální interakci rodičů s dětmi trpícími vývojovou dysfázií. Zabývá se komunikačními dovednostmi rodičů a jejich vlivem na řečový vývoj dítěte, dále se důkladněji zaměřuje na obtíže, které vývojová dysfázie do sociální interakce rodičů s dětmi přináší. Zamýšlí se nad možnosti spolupráce logopeda s rodinami dětí s vývojovou dysfázií a nabízí metodu videotréninku interakcí jako možné východisko pro rozvoj komunikačních dovednost rodičů v interakci s dětmi s tímto řečovým postižením.Metoda videotréninku interakcí je blíže představena a také užita ve dvou rodinách s dětmi s vývojovou dysfázií. Popis a výsledky této intervence spolu s charakteristikami komunikačních potřeb rodin s dětmi s vývojovou dysfázií jsou uvedeny v praktické části této práce. V závěru práce jsou nabídnuty možnosti využití metody videotréninku interakcí z hlediska logopedické intervence.
Logopedická péče u sluchově postižených dětí mladšího školního věku na základních školách pro sluchově postižené
Čiháková, Sandra ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou logopedické péče u dětí mladšího školního věku se sluchovým postižením. Porovnává výsledky dotazníkového šetření s výsledky pozorování logopedické péče na základních školách pro děti se sluchovým postižením. Cílem diplomové práce je zmapovat současný stav logopedické péče na těchto školách, poukázat na nedostatky a možná řešení.
Porovnání výkonnosti ve slovníkové zkoušce u dětí a žáků s vývojovou dysfázií a získanou afázií
Dušková, Lucie ; Pavlíčková, Hana (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část shrnuje poznatky o jazykové komunikaci, slově a slovní zásobě a zmiňuje různost pohledů na model jazyka s důrazem na uložení slovní zásoby v mozku člověka. Nastíněn je zde také fyziologický a patologický vývoj slovní zásoby, povaha narušení komunikační schopnosti v oblasti slovní zásoby u dětí s vývojovou dysfázií a dětskou afázií a nakonec také možnosti hodnocení slovní zásoby v českých podmínkách. Praktická část je potom zaměřena na hodnocení slovní zásoby dětí rozdělených do tří skupin podle formy narušené komunikační schopnosti a dále v rámci skupiny do tří věkových kategorií. Pro možnosti analýzy slovníkového profilu cílových skupin byl sestaven test, který se skládá z deseti subtestů postihujících oblast výbavnosti slov, strukturace mentálního slovníku a významu slov. Cílem této práce je zmapovat, jakého charakteru jsou rozdíly v oblasti slovní zásoby u dětí intaktních. s vývojovou dysfázií a dětí s dětskou afázií. KLÍČOVÁ SLOVA: slovní zásoba, jazykový model, mentální slovník, ontogeneze, vývojová dysfázie, dětská afázie
Skupinový stimulační program se zaměřením na řeč pro děti předškolního věku romského etnika
Dostálková, Petra ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem této práce je vytvoření skupinového stimulačního programu pro děti předškolního věku romského etnika, který se bude věnovat stimulaci dílčích složek řečového projevu a dalších oblastí, které s řečí souvisí. Teoretická část se zaměřuje především na oblast kultury, výchovy a jazyka Romů. Dále se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí, jejich specifiky a příčinami školní neúspěšnosti v českém školském systému. Teoretická část práce se také věnuje problematice zajištění logopedické péče u romských dětí. Praktická část detailně popisuje skupinový stimulační program pro děti předškolního věku. Jedná se o program zaměřený na řeč. Dále jsou porovnávána získaná data z realizace programu a analyzován výsledný materiál. Výstupem diplomové práce je právě vytvoření tohoto programu.
Zajištění interdisciplinárního přístupu z pohledu rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem
Válová, Eva ; Mužáková, Monika (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Má diplomová práce pojednává o rozštěpových vadách obličeje. Zaměřuje se na mapování interdisciplinárního přístupu při jejich terapii v České republice pohledem rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem. Sleduje současné trendy v této oblasti. Práce vychází ze Směrnice American Cleft Palate-Craniofacial Association (ACPA) a Standardů péče o pacienty s rozštěpem rtu a patra v Evropě. Sleduje realizaci těchto dvou doporučení v praxi v rozštěpových centrech v České republice. Klíčová slova: orofaciální rozštěpy, rozštěp rtu, rozštěp patra, interdisciplinarita, multidisciplinarita, komplexní péče
Možnosti logopedické intervence ve zdravotnickém zařízení s geriatrickým režimem
Baborová, Eva ; Vondrášková, Dana (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je problematika osob po cévních mozkových příhodách a jejich následná rehabilitace. Úvod teoretické části je věnován vymezení pojmu stáří z hlediska fyziologie a psychologie. Východiskem k teoretickému zpracování tématu je pojetí komplexní péče o osoby po cévních mozkových příhodách. Na základě prostudovaných teoretických textu se tato část zaměřuje na nejčastější typy narušené komunikační schopnosti u osob s neurologickým onemocněním, především na afázie, dysartrie. dysfagie a kognitivně komunikační poruchy. Praktickou část jsem zaměřila na kazuistiky dvou pacientů Geriatrického a rehabilitačního centra v Kladně, kde jsem sledovala jejich tříměsíční pobyt. Největší pozornost jsem věnovala především logopedické terapii, ale zaměřila jsem se i na další poskytovanou péči. Tato část také obsahuje hodnocení rozsahu, dostupnosti a úrovně poskytované logopedické intervence. Výsledkem práce je zhodnocení logopedické, ergoterapeutické a fyzioterapeutické činnosti v rehabilitačním zařízení. Informace by měly přispět k zamyšlení nad potřebou kvalitní a komplexní péče pro osoby po cévních mozkových příhodách.
Rozvoj komunikace u dětí s kochleárním implantátem
Veverová, Veronika ; Housarová, Blanka (oponent) ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce ve své teoretické části popisuje problematiku sluchového postižení, uvádí význam sluchu pro socializaci dítěte a nastiňuje možnosti edukace žáků s kochleárním implantátem. Poskytuje základní informace o vadách sluchu, které jsou rozděleny dle typu, stupně a doby vzniku. Následně se zaměřuje na komunikaci sluchově postižených, především na druhy komunikace a specifika komunikace dětí s kochleárním implantátem. Dále pojednává o kochleárním implantátu, jakožto významné kompenzační pomůcce pro neslyšící. Praktická část práce je zaměřena na tři případové studie dětí s kochleárním implantátem, které obsahují pozorování vývoje mluvené řeči těchto dětí a hodnotí úspěšnost implantace pro využití mluvené řeči. Nedílnou součástí práce je zpracování doporučení a návrhu výchovně vzdělávacího tématického plánu pro žáky s kochleárním implantátem v první třídě základní školy pro sluchově postižené.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.