Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  předchozí11 - 13  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace lektorů při doučování českého jazyka
Hilgardová, Kateřina ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Homolková, Kamila (oponent)
Cílem této práce je analýza komunikace v doučování českého jazyka (zvláště pak analýza komunikace lektorů), a to na základě pěti nahrávek doučování. Práce v teoretické části nejprve shrnuje dosavadní poznatky ohledně doučování a ohledně školní komunikace, např. se pozastavuje u verbální a neverbální komunikace učitele a studenta či sleduje typickou komunikační strukturu užívanou ve školní výuce. praktické části práce analyzuje komunikaci v doučování českého jazyka na základě nahrávek lektorů se studenty 2. stupně základní školy či obdobných ročníků víceletých gymnázií. Práce podle analyzovaného materiálu charakterizuje verbální a neverbální komunikaci jak lektorů, tak studentů doučování, blíže se pak zaměřuje na komunikační strukturu v doučování, tj. otázky lektorů, odpovědi studentů a zpětnou vazbu lektorů. Poznatky ohledně komunikace v doučování jsou pak porovnávány se školní komunikací. V závěru se práce věnuje výhodám a nevýhodám online doučování na základě analyzovaných nahrávek a rozhovorů s
Komunikace a postoj k jazyku u vícejazyčných dětí
Šoltésová, Tereza ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Homolková, Kamila (oponent)
Diplomová práce Komunikace a postoj k jazyku u vícejazyčných dětí se zabývá problematikou jazykové produkce bilingvních dětí od 7 do 13 let trvale žijících v belgickém Bruselu a docházejících do místní České školy bez hranic. V teoretické části předkládá vymezení základních pojmů relevantních pro téma, kterým se zabývá, především pojmů týkajících se vývoje dětí ve věku respondentů výzkumu, analýzy správnosti, složitosti a plynulosti, nepřipraveného mluveného projevu a lingvistických pojmů, které jsou dále použity ve výzkumu. Teoretická část dále shrnuje získaná metadata o účastnících výzkumu, popisuje, jakým způsobem byly zpracovány nahrávky rozhovorů s respondenty výzkumu a jak byly přepsány. Praktická část obsahuje přepisy rozhovorů se všemi patnácti respondenty výzkumu. U každého respondenta je zahrnuto krátké shrnutí pozorování jeho jazykového chování ve třídě, které měla autorka možnost sledovat půl roku před pořízením nahrávek. Následuje detailní analýza správnosti, složitosti a plynulosti a její shrnutí. Závěr práce obsahuje tabulku srovnávající výsledky všech dětí v různých částech analýzy a popisuje, jaké závěry je možné z ní vyvodit. Cílem práce je na vybrané skupině respondentů popsat jazykový projev vícejazyčných dětí trvale žijících v zahraničí a pomocí analýzy správnosti, složitosti a...
Komunikace dětí s Tourettovým syndromem
Jurková, Sára ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Homolková, Kamila (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací dětí s Tourettovým syndromem. První část práce, část teoretická, definuje základní pojmy týkající se zejména projevů Tourettova syndromu. Nedílnou součást Tourettova syndromu tvoří psychiatrická onemocnění, poruchy chování a specifické poruchy učení, jimiž děti trpí. Teoretická část vychází především ze studia odborné literatury. Druhá část práce, část analytická, je sestavena z polostrukturovaných rozhovorů s maminkami, které se ochotně podělily o své zkušenosti s dětmi, jež Tourettovým syndromem trpí. Všechny maminky souhlasily s nahráváním rozhovoru a anonymním zpracováním výsledku za účely diplomové práce. Klíčová slova Tourettův syndrom, komunikace, vokální tiky, komunikace dětí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   předchozí11 - 13  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 HOMOLKOVÁ, Kateřina
4 Homolková, Kateřina
1 Homolková, Klára
4 Homolková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.