| |
|
Optimalizace průchodu skladem
Holáň, Jan ; Kožár, Tomáš (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na nalezení nejkratší cesty při průchodu skladem za účelem vychystání daného počtu položek. Popsána je nezbytná teorie související s matematickými problémy, vztahující se k tématu této práce. Největší pozornost je věnována obecně nepříliš diskutovanému tématu, kterým je seskupování nerozdělitelných skupin položek, za cílem získání nejkratší výsledné trasy mezi položkami. Výsledkem je knihovna v jazyce C++ schopná řešit optimalizaci vychystávání za podmínek definovaných konkrétní reálnou firmou.
|
|
Design onboardingu pro kooperativní video hru
Holan, Jan ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Černý, Vojtěch (oponent)
Výukové úrovně jsou podstatnou součástí video her, přitom na ně ale při vývoji není kladen dostatečný důraz. Tato práce přináší rešerši literatury týkající se návrhu tuto- riálů a propojuje informace z privátního sektoru i z akademické sféry, které organizuje do přehledného souboru pravidel. Na základě těchto poznatků byla následně navržena výuková úroveň pro kooperativní hru pro dva hráče Silicomrades. Tutoriál byl navržen a implementován ve dvou verzích, vycházejících z jednoho z rozporů identifikovaných při analýze současného vědění - zda je při výuce vhodnější použití přístupu Scaffoldingu (předávání informací rovnou) a nebo Just in time (předávání informací až ve chvíli, kdy hráč neví, co má dělat). Tyto dvě verze byly následně podrobeny experimentu (n = 28) za účelem ověření hypotéz ohledně vzájemných rozdílů. Účastníci experimentu byli vy- staveni jedné z verzí tutoriálu a následně byl jejich výkon změřen ve třetí úrovni hry. V shromážděných datech se nepodařilo zjistit žádnou dostatečně statisticky významnou změnu, ale výsledky naznačují výhody přístupu Scaffoldingu nejen vzhledem k výkonu hráčů, ale i výslednému subjektivnímu zážitku ze hry. Na závěr byl vybrán vhodnější přístup k předávání informací, navržená úroveň byla upravena dle zpětné vazby a byly uvedeny možné směry budoucích výzkumů. 1
|
| |