Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí101 - 110  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Databáze koncertních sálů v Praze
Koutná, Kateřina ; Štilec, Jiří (vedoucí práce) ; Bělor, Roman (oponent) ; Havlík, Jaromír (oponent)
Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
Josef Klička a jeho varhanní dílo
Rajnoha, Petr ; Tůma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Kuglarová, Kamila (oponent)
Hlavní část práce je věnována analýzám varhanních skladeb. Do práce jsou začleněny kapitoly pojednávající o pražské varhanické škole a o ceciliánské reformě.
Sólová a komorní klarientová tvorba Františka Vincence Kramáře
Mach, Jan ; Mareš, Vlastimil (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Spilka, Vít (oponent)
Názvy kapitol: Životopis, Koncerty, Koncertní symfonie, Komorní tvorba, Osobní pohled na klarinetovou tvorbu F. V. Kramáře.
KINKO HONKJOKU Význam témbru pro hudební strukturu
Bidlo, David ; Havlík, Jaromír (vedoucí práce) ; Matoušek, Vlastislav (oponent) ; Jurková, Zuzana (oponent)
Dosavadní analýzy šakuhači koten honkjoku akcentovaly především melodickou složku hudební struktury. Neméně důležitou složkou hudební struktury veškeré japonské tradiční hudby je ovšem i témbr (barva zvuku). Při svém výzkumu témbru šakuhači jsem kombnoval tři hlavní metodologické přístupy: etnomuzikologický, hudebně teoretický a hudebně akustický. Etnomuzikologický přístup se rojevil úzkým zaměřením na jedu interpretační tradici v rámci Kinko školy, tradici Čikumeiša Gora Jamagučiho. Hudebně teoretická pozice se projevila především hloubkovou strukturní analýzou, která umožnila detailní popis hudební struktury se zaměřením na výskyt konkrétních technik hry a způsoby jejich uplatnění v jednotlivých frázích každé ze skladeb honkjoku. V rámci hudebně akustického přístupu jsme provedli spolu s kolegy ze Zvukového studia HAMU sérii spektrálních analýz dvou matric základních tónů šakuhači a některých technik hry. Matrice nahráli Vlastislav Matoušek a Christopher Jómei Blasdel. Spektrální analýzy plně potvrdily změny témbru šakuhači v Kinko honkjoku.
Barokní afektová teorie
Georgieva Ivanova, Sylvia ; Havlík, Jaromír (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent) ; Godár, Vladimír (oponent)
Tématem této disertace je barokní afektová teorie, jeden ze základních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém - všeobecně platný nejen pro hudbu barokního období, ale v mnohém i pro následující éru rokoka a klasicismu až do doby tvůrčího působení Beethovena. Učení o afektech staví na provázanosti lidského myšlení a cítění na stranějedné a přírodního řádu na straně druhé. Je to učení vycházející i z tehdejších představ uspořádání světa, který byl stvořen jako dokonale fungující soustava, v níž mají své místo racionálno a dokonce i iracionálno jako dvě polohy lidského bytí. Práce se opírá především o dobové prameny a literaturu, s nimiž jsem pracovala ne jako s pomocným, ale jako s výchozím materiálem - proto jsou zde i překlady dobových textů, které dosud v české muzikologicko-estetické produkci scházejí. Je to důležité pro pochopení podstaty afektové teorie a dobové snahy o přiřazení afektů k hudebně-vyjadřovacím prostředkům. Texty předkládají úhel pohledu na věc, neoddělitelnost vědy od umění a dokládají barokní koncepci lidské osobnosti jako harmonického souzvuku ducha a těla. To vše je znázorněno na pozadí tehdejší konkrétní společenské situace a estetického vnímání. I dnes překvapí, do jakých detailů měli tehdejší hudebníci a teoretikové vše objasněno, vysvětleno a zdokumentováno z historických, muzikologických a dokonce i fyziologických poznatků své doby. V těchto souvislostech postupuji i při rozkrývání a utváření pojmu afekt a s tím spojené rozdíly v systematizaci a klasifikaci afektů, a jejich znázornění pomocí hudebně-rétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci, kde je zohledněno afektivní působení hudby na posluchače jak tehdy, tak i dnes. S tím jsem i jako interpret přistupovala při třídění a kompletování příkladů na zvukových nosičích, které jsou součástí této disertace, a řečeno s Jeanem-Philippem Rameau: pravdivost hudby a hudebního vyjádření pramení hlavně z hudby samé!
Porovnání dopravních systémů Bergmann a Annaburger v podnicích zemědělské prvovýroby.
HAVLÍK, Josef
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním výměnných traktorových dopravních systémů firem Bergmann a Annaburger ve dvou podnicích zemědělské prvovýroby. Traktorové dopravní systémy se skládají z tažného a přípojného vozidla, které může být nosičem několika druhů nástaveb. V našem případě se jedná o korbu, rozmetadlo hnoje a cisternu. Porovnávány byly technické parametry jednotlivých výměnných systémů a zkušenosti z provozu obou majitelů s těmito stroji, dále pak jejich funkčnost, časová náročnost výměny nástaveb, komfort obsluhy stroje, jeho poruchovost, popřípadě servisní zajištění těchto strojů. Jedním z nejdůležitějších kritérii pro hodnocení je využití jednotlivých nástaveb a rozbor investičních a provozních nákladů obou výměnných systémů, kterými se tato práce ve velké míře také zabývá. Oba výměnné systémy jsou na vysoké technické úrovni zpracování. Firma Annaburger však nabízí v základním provedení větší komfort pro ovládání systému, než konkurenční Bergmann. Z porovnání konstrukce a technické specifikace obou strojů vyplývá, že stroje firmy Annaburger jsou konstrukčně důmyslněji řešeny a v praxi jsou i oblíbenější. Z ekonomických porovnání těchto systémů jsem zjistil, že výměnný dopravní sytém Annaburger HTS 22.79 je o 22,82 Kč na ujetý kilometr levnější a o 10,05 Kč na převezenou tunu materiálu méně nákladný než konkurenční Bergmann Vario440.
Cesta tam a zase zpátky v české literatuře
Fedrová, Stanislava ; Havlík, J. ; Jedličková, Alice
Sborník příspěvků přednesených na 1. ročníku Studentské literárněvědné konference. Referáty se soustředily na motiv cesty jako literární topos – ať už se jedná o cestu s jasným posláním, odysseovské bloudění či beletristické cestopisy 19. století. Svazek zahrnuje i další témata.
Proč mapy lžou
Havlík, Jan ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Mauric, Eduard (oponent)
Tato bakalářská práce popisuje a vysvětluje příčiny, ale i možnosti záměrného "lhaní" map. V první kapitole je čtenář seznámen se základními kartografickými pojmy a druhy mapových zobrazení. Druhá kapitola je pak věnována historii mapování území Čech. Třetí kapitola se zabývá úmyslným zkreslením mapy, například v době válek. Čtvrtá kapitola pojednává o chybách, které na mapách musí být vždy. Pátá kapitola popisuje chyby úsměvné, ale i závažné politické machinace. Poslední kapitola popisuje roli map v ekonomii a marketingu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí101 - 110  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 HAVLÍK, Jiří
3 HAVLÍK, Josef
11 Havlík, Jakub
22 Havlík, Jan
2 Havlík, Jaromír
10 Havlík, Jiří
3 Havlík, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.