Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Svoboda projevu v ČR
Havlíček, Radek ; Kudrna, Jan (vedoucí práce) ; Reschová, Jana (oponent)
Diplomová práce ČR má za cíl přinést aktuální řístup k jednomu nejdůležitějších lidských práv. Práce se zaměřuje spíše na aplikační stránku, proto v ní nenajdeme historickou genezi práva nebo třeba jeho myšlenkové zdroje. Najdeme v ní naopak teoretická východiska promítnutá do normotvorby, ale i aplikační praxe soudů a správních orgánů. Aplikací se rozumí zejména soudní vyvažování práva na svobodu projevu nejčastěji osobnostními právy jakož i různých omezujících opatření napříč právním řádem určitých dílčích tématech by měla představit připravovanou legislativu a upozornit na některé problémy, s jejichž řešením legislativci otálí. Práce je strukturována do deseti kapitol. Prvních pět kapitol rozebírá obecná východiska svobody projevu a dává je do kontextu soudní praxe tuzemské i evropské. První kapitola vymezuje projev, shrnuje jeho dílčí aspekty a poukazuje na rozdíl mezi jednáním a projevem. Druhá kapitola definuje, co se rozumí svobodou. Třetí kapitola přináší shrnutí nejvýznamnějších mezinárodních smluv, které garantují svobodu projevu a popisuje jejich vliv na aplikační praxi. Čtvrtá kapitola se zabývá limity svobody limitační klauzule čl. 17 Listiny základních práv a svobod, přičemž je srovnává s limitační klauzulí obsaženou v Úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod. Pátá kapitola osvětluje...
Kompetence žáků základních škol při používání sociálních sítí
HAVLÍČEK, Radek
Tato práce řeší rizika spojená s užíváním sociálních sítí u žáků základních škol z hlediska sdílení soukromých dat. Autor se zaměřuje na ochranu dat před zneužitím, na shromažďování informací a na sdílení osobních informací mladistvých. V práci dále popisuje podmínky užívání sociálních sítí, rizika užívání a porovnává sociální sítě z hlediska shromažďování dat. Cílem práce je zjistit, za pomocí výzkumu, jak mladiství přistupují k sociálním sítím, vytvořit si obraz o tom, jaká data sdílejí, proč je sdílejí a zda nedošlo k jejich zneužití. Autor využívá dotazníkové šetření, zvolenou problematiku vyhodnocuje použitím statistické metody Chí-kvadrát test. Zpracovaná data porovnává dle různých faktorů, ověřuje a analyzuje rozdíly mezi danými skupinami.
Vliv Basel III na řízení rizik v bankách
Havlíček, Radek ; Blahová, Naďa (vedoucí práce) ; Pour, Jiří (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice regulatorního rámce BASEL III ve vztahu k řízení tržních a kreditních rizik. Důraz je kladen na metodiky výpočtu rizikových expozic a kapitálových požadavků těchto rizik. V úvodní části práce je věnována pozornost teoretickým východiskům risk managementu, stanoveným pravidlům a jejich vývoji v rámci regulatorních pravidel vedoucích k současnému standardu BASEL III. V praktické části je rozebrána kapitálová politika a risk management Deutsche Bank AG, instituce působící na trhu globálním a risk management instituce Komerční banka, a.s., banky působící na českém trhu. Akcentovány jsou zejména velikosti rizikově vážených aktiv (rizikových expozic) a výše kapitálu pro udržení kapitálové přiměřenosti.
Využívání komunikačních médií spotřebiteli
HAVLÍČEK, Radek
Ve svojí práci jsem se zabýval komunikačními médii jako je TV, periodický a neperiodický tisk, rádio a internet. Mimo jiné jsem se snažil zjistit názor spotřebitelů na jednotlivá média, jejich důvěryhodnost, jak ji vnímají spotřebitelé a čas jednotlivým médiím spotřebiteli věnovaný. Pro tato zjištění jsem použil kvantitativní výzkum ve formě on-line dotazníku. Některá zjištění jen potvrdili trend současné doby. Jedná se o míru využívání internetu, který je dle dotazníkového šetření nejvyužívanějším médiem a respondenti u něj tráví nejvíce času. Tento fakt navíc potvrzuje i zjištění, že internetu přisuzují respondenti i největší váhu. Rovněž výsledky analýzy nákupního chování respondentů, kteří se zabývají studiem letáků jsou zajímavé. Vyplynulo z nich, že reklamní letáky hrají velkou roli při rozhodování respondentů o koupi. Ze stanovených hypotéz se mi nepodařilo prokázat pouze hypotézu která tvrdí, že největší důvěru v média u spotřebitelů věkové skupiny 30 -39 let má tisková forma média. Naopak z výsledků vyplynulo, že tisková forma médií (periodický a neperiodický tisk) má u respondentů nejmenší důvěru. Ostatní tvrzení se tedy ukázala jako pravdivá. Můžeme proto říci, že většina spotřebitelů se při nákupním rozhodování nechává ovlivnit letáky s akčními slevami, a to až do té míry, že si převážná většina respondentů akční produkt koupí přesto, že ho přímo nepotřebuje. Dále pak, že televizní reklama má dle názoru respondentů pozitivní vliv na vnímaní image firmy (výrobku) a věková skupina 20 {--} 29 let oproti ostatním médiím tráví nejvíce času sledováním internetu. Závěrečná část práce byla na základě zjištěných informací věnována návrhu konceptu internetového obchodu a formulaci doporučení pro úpravu marketingového mixu podnikatelského subjektu, kde probíhal kvalitativní výzkum.
Využití marketingových nástrojů ve vybraném maloobchodním subjektu
HAVLÍČEK, Radek
Ve svojí práci jsem se snažil zanalyzovat stav využívání marketingových nástrojů ve vzorku maloobchodních subjektů v kraji Vysočina. Kvantitativním výzkumem jsem zjistil, že celá řada subjektů má dobře propracovaný systém využívání marketingových nástrojů. Podařilo se mi potvrdit převážnou část hypotéz. Především pak vliv míry využívání promotion na růst tržeb a růst hospodářského výsledku. Rovněž se mi podařilo prokázat pravdivost hypotézy o pozitivní spojitosti míry využití promotion a přítomnosti konkurence v místě podnikatelského subjektu a pozitivním vztahu tvorby písemného obchodního nebo marketingového plánu a podnikatelskou úspěšností {--} růstem tržeb, velikostí tržeb a růstem hospodářského výsledku. V závěrečné části jsem zformuloval některá doporučení maloobchodnímu subjektu, v němž vznikla případová studie.

Viz též: podobná jména autorů
7 HAVLÍČEK, Radek
3 HAVLÍČEK, Robert
1 Havlíček, Radomil
1 Havlíček, Robin
6 Havlíček, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.