Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Česká kontrabasová škola .
Koo, Bon Ryong ; Žalud, Radomír (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Magisterská práce pojednává o historii české kontrabasové školy v osobnostech učitelů a profesorů od založení pražské konzervatoře 1811 po současnost , do roku 2011.
Sólová a komorní literatura pro kontrabas v pražských archivech
Otevřel, Tomáš ; Žalud, Radomír (vedoucí práce) ; Bernášek, Václav (oponent) ; Hudec, Jiří (oponent)
Tématem diplomové práce je sólová a komorní literatura nalezená v pražských archivech. Cílem práce je probádání a zmapování literatury v sedmi vybraných archivech. Největší prostor je vyhrazen pro tabulky s výsledky bádání, jež tvoří v podstatě kostru celé práce. Pro snazší orientaci a případné dohledání materiálu, jsou díla uvedena i se signaturou. V jednotlivých kapitolách se dovídáme též o historii příslušného archivu, o postupu bádání a o nalezeném materiálu. V podstatě se jedná o ucelený výpis kontabasové literatury v městě Praze, který může sloužit ( nejen) kontrabasistům pro snazší dohledání potřebného titulu, a v neposlední řadě také k rozšíření jejich hudebně - historického rozhledu.
Česká skladatelská a komorní tvorba pro kontrabas od roku 1945
Mareček, Václav ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Ve své magisterské práci přináším přehled českých skladatelů a komorní tvorby pro kontrabas po roce 1945. Práci jsem rozdělil do tří kapitol. V první kapitole uvádím životopis kontrabasisty Františka Hertla, chronologicky rozdělený. Druhá kapitola je věnována Českému nonetu, jeho vzniku, vývoji, repertoáru. Jedna z podkapitol přibližuje dobu. kdy byl uměleckým vedoucím František Hertl. Ve třetí kapitole uvádím přehled českých skladatelů a komorní tvorby po roce 1945. Touto prací bych chtěl přispět k obohacení kontrabasové literatury o další současné skladatele.
Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasisty
Létalová, Veronika ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Obsahem mé bakalářské práce "Kontrabas v jazzové hudbě se zaměřením na české jazzové kontrabasisty" je seznámení s českými jazzovými kontrabasisty a způsobem hry jazzu na kontrabas. V jednotlilvých kapitolách popisuji důvody, které mně vedly k výběru tohoto tématu a stručné historické souvislosti. Zvláštní kapitola je věnována technice jazzové hry na kontrabas a obsahuje také krátké notové ukázky a dvě kompletní transkripce sól Jiřího Mráze. V dalších kapitolách se podrobněji věnuji jednotlivým kontrabasistům. Uvádím jejich životopisy, diskografii a charakteristiku jejich hry v souvislosti s hudebními ukázkami na přiložené, CD, které je též součástí práce. V závěru uvádím shrnutí, poděkování a seznam použité literatury, webových adres, ze kterých jsem čerpala a kompletní seznam zvukových nosičů, ze kterých byly použity hudební ukázky.
ZUŠ v Polici nad Metují - fenomén umělecké školy na malém městě v pohraničí
Bořková, Dagmar ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl na příkladu jedné konkrétní základní umělecké školy analyzovat okolnosti nutné pro úspěšnou práci tohoto typu školy v podmínkách malého městečka v pohraničí, které jsou jiné a často velmi odlišné od podmínek ve velkých městech, se zvláštním zaměřením na pedagogickou práci s malými dětmi na smyčcovém oddělení, speciálně při výuce hry na kontrabas. Jako vzor pro tuto analýzu byla zvolena škola, kterou diplomantka důvěrně zná: ZUŠ v Polici nad Metují, kterou sama absolvovala. První část práce ( A) je věnována obecné analýze podmínek, ve kterých sledovaná škola působí. Ve druhé části ( B) se diplomantka zaměřila na jednu specifickou oblast, kterou se tato škola vyznačuje a ve kterých dosahuje výrazných úspěchů, a tou je výuka dětí ve hře na smyčcové nástroje od nejútlejšího věku. Vzhledem ke studijnímu oboru diplomantky ( kontrabas) je tato část věnována především metodice a podmínkám práce s malými dětmi při výuce hry na kontrabas.
"Rožumberská basa" historie a organická analýza
Andrš, Rudolf ; Žalud, Radomír (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Magisterská práce pojednává o hudebním životě na českokrumlovském panství od doby středověku po současnost. Soustřeďuje se na ?Rožmberskou kapelu?, založenou v 2. polovině 16. století Vilémem z Rožmberka, nejvýznamnější hudební soubor ve službách české šlechty v předbělohorské době. Popisuje dochované hudební nástroje, které jsou dnes součástí ?Rožmberské sbírky nástrojů? a zaměřuje se zejména na tzv. ?Rožmberskou basu?, které je věnována její hlavní část.
Tony Osborne - přínos pro kontrabasovou tvorbu
Mareček, Václav ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Ve své bakalářské práci přináším nové poznatky o kontrabasovém skladateli Tony Osbornovi. Jeho tvorba je zaměřena především na komorní kontrabasové skladby. Práci jsem rozdělil do tří kapitol: v prvé kapitole pojednávám o Osbornově životě. Dále je to spolupráce s různými kontrabasisty a hudebními vydavatelstvími. Ve druhé kapitole přináším informace o Osbornově tvorbě. Jeho tvorba je velmi obsáhlá, zahrnuje i tvorbu muzikálovou a filmovou. V poslední třetí části se věnuji formálnímu rozboru Koncertu pro kontrabas a klavír s názvem "Melodic Portrait". Touto diplomovou prací bych chtěl přispět k obohacení kontrabasové literatury o dalšího vyjímečného kontrabasového skladatele, jakým je Tony Osborne.
Meditace a její příznivý vliv na cvičení na hudebním nástroji
Kořínek, Jan ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Kotmel, Bohumil (oponent)
Tato diplomová práce nabízí pohled do světa hudby z úrovně meditace. ta aktivuje především mysl a její nezměrné možnosti, které se mohou výrazně projevit v interakci s naším nástrojem, chápání fenoménu hudby, ale také celé objektivní reality. Aktivujeme-li současně ještě prvek těla, vznikne tak trojrozměrná interakce, ze které pramení skutečně veliká síla.
Sólová a komorní literatura pro kontrabas v pražských archivech
Otevřel, Tomáš ; Žalud, Radomír (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Tématem bakalářské práce je sólová a komorní literatura nalezená v pražských archivech. Cílem práce je probádání a zmapování kontrabasové literatury v šesti vybraných archivech. Největší prostor je vyhrazen pro tabulky s výsledky bádání, jež tvoří v podstatě kostru celé práce. Pro snazší orientaci a případné dohledání materiálu, jsou díla uvedena i se signaturou. V jednotlivých kapitolách se dovídáme též o historii příslušného archivu, o postupu bádání a o nalezeném materiálu. V podstatě se jedná o ucelený výpis kontrabasové literatury v městě Praze, který může sloužit (nejen) kontrabasistům pro snazší dohledání potřebného titulu, a v neposlední řadě také k rozšíření jejich hudebně - historického rozhledu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hudec, Jakub
7 Hudec, Jan
20 Hudec, Jiří
2 Hudec, Jonatan
2 Hudec, Juraj
7 Hudec, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.