Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Voříškův Vamberk - snaha o znovuobjevení skladatelova významu v jeho rodném městě
Bořková, Dagmar ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Tato práce se věnuje skladatelské osobnosti J.V.H.Voříška v souvislosti s péčí o jeho skladatelský odkaz především v místě jeho rodiště ve východočeském Vamberku. Od roku 1991 do roku 2008 zde probíhal malý hudební festival nesoucí název " Voříškův Vamberk", který každoročně připomínal význam tohoto skladatele a věnoval jeho památce několik koncertů. V návaznosti na J.V.H.Voříška jako profesionálního varhaníka zde vznikla v rámci České republiky unikátní varhanní soutěž na historický mechanický nástroj, na který Voříšek v kostele sv. Prokopa hrál. Práce zachycuje vznik obou hudebních akcí, jejich vývoj a okolnosti jejich zániku. Každému hudebnímu pořadu je věnována samostatná kapitola. Vzhledem k tomu, že průběh jednotlivých ročníků není v městě archivován a jediné pro veřejnost dostupné zmínky lze najít v kronikách Jana Lakmayera uložených v Okresním archivu města Rychnov nad Kněžnou, klade si tato práce za cíl zpracování a utřídění materiálů z pozůstalosti Lubora Bořka, zakladatele a organizátora obou významných akcí.
ZUŠ v Polici nad Metují - fenomén umělecké školy na malém městě v pohraničí
Bořková, Dagmar ; Hudec, Jiří (vedoucí práce) ; Žalud, Radomír (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl na příkladu jedné konkrétní základní umělecké školy analyzovat okolnosti nutné pro úspěšnou práci tohoto typu školy v podmínkách malého městečka v pohraničí, které jsou jiné a často velmi odlišné od podmínek ve velkých městech, se zvláštním zaměřením na pedagogickou práci s malými dětmi na smyčcovém oddělení, speciálně při výuce hry na kontrabas. Jako vzor pro tuto analýzu byla zvolena škola, kterou diplomantka důvěrně zná: ZUŠ v Polici nad Metují, kterou sama absolvovala. První část práce ( A) je věnována obecné analýze podmínek, ve kterých sledovaná škola působí. Ve druhé části ( B) se diplomantka zaměřila na jednu specifickou oblast, kterou se tato škola vyznačuje a ve kterých dosahuje výrazných úspěchů, a tou je výuka dětí ve hře na smyčcové nástroje od nejútlejšího věku. Vzhledem ke studijnímu oboru diplomantky ( kontrabas) je tato část věnována především metodice a podmínkám práce s malými dětmi při výuce hry na kontrabas.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.