Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace sester-cizinek do českého zdravotnictví
Volkova, Kateryna ; Svobodová, Hana (vedoucí práce) ; Hájková, Soňa (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá integrací sester-cizinek do českého zdravotnictví a řeší otázky spojené s adaptací sester-cizinek z Ukrajiny na území České republiky. Cílem práce je na základě řízených rozhovorů odhalit hlavní problémy, se kterými se potýkají sestry-cizinky z Ukrajiny hledající uplatnění ve zdravotnických zařízeních v České republice. Dílčím cílem práce je zjistit možnosti pro lepší integraci zahraničních zdravotních sester na trhu práce v zemi. Pro dosažení těchto cílů byla využita řada metod, mezi kterými jsou rozbor knižních odborných zdrojů, odborných článků a příspěvků, matematicko- statistická analýza, dotazníkový průzkum, syntéza a dedukce. Teoretická část práce se zaobírá teoretickými východisky týkajícími se integrace cizinců na trhu práce v České republice, konkrétně analýzou uplatnění cizinců ve zdravotnictví, uznáním zahraničního vzdělání a počtem volných pracovních míst na pozici všeobecná zdravotní sestra v ČR. Dále se integrace zkoumá ze sociálního a psychologického hlediska, kde se pojednává o kulturním šoku, který je spojen s procesem integrace, o problémech spojených s xenofobií, s jazykovou bariérou a se stereotypy i předsudky ohledně pracovníků z Ukrajiny. Poslední z těchto bodů je zanalyzováno prostřednictvím stručného dotazníkového průzkumu provedeného mezi...
Posílení efektivity komunikace ve třídě primární školy
Hájková, Soňa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá úrovní komunikace mezi třídní učitelkou, jejími žáky a samotnými žáky v kmenové třídě na prvním stupni, kde autorka působí. Cílem třídní učitelky je rozvinout komunikativní kompetence, které povedou k zefektivnění komunikace ve třídě. Konkrétně se jedná o vztah třídní učitelky, jejích žáků a žáků mezi sebou. Teoretická část dává oporu praktické části v podobě teoretických poznatků. Formuluje specifika pedagogické komunikace, charakterizuje verbální komunikaci, všímá si efektivních způsobů a bariér v komunikaci. Vymezením Osobnostní a sociální výchovy předkládá nástroje, jimž lze dosáhnout očekávaných výstupů v rámci komunikace definovaných v Rámcově vzdělávacím programu a Minimálním preventivním programu. Představuje osobnost učitele a jeho kompetence jako možné činitele, které ovlivňují rozvoj žáka. Praktická část nejprve monitoruje výchozí situaci ve třídě. Na základě akčního učitelského výzkumu se třídní učitelka snaží posílit efektivitu komunikace. Využívá k tomu především metody pozorování, reflexe, techniky OSV, analýzy audionahrávek, videonahrávky a doplňkově slovního hodnocení. Také se opírá o aplikaci preventivního programu. Sběr dat a průběh akčního učitelského výzkumu probíhal v období listopad 2015 až únor 2017. Z výzkumu vyplývá, že efektivitu komunikace lze...

Viz též: podobná jména autorů
1 HÁJKOVÁ, Sabina
8 HÁJKOVÁ, Simona
3 HÁJKOVÁ, Šárka
2 Hájková, Silvie
8 Hájková, Simona
3 Hájková, Svatava
3 Hájková, Sylva
3 Hájková, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.