Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vize pro Krnov
Dvořáková, Dagmar ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Projekt představuje architektonicko urbanistické řešení pro budoucí strategii rozvoje lokality v blízkosti hlavního náměstí města Krnova. Forma bydlení v zeleni, koncept tomuto sídlu blízký, je hlavním motivem práce. Zastavěním stávající brownfieldové plochy se snažím o zahuštění městské struktury a podporu využití dalších vztahů mezi veřejným prostorem i soukromými a poloveřejnými objekty. Přiměřený vztah budov a otevřenost takové struktury považuji za smysluplný pro iniciaci strategie rozvoje Krnova v budoucnosti.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kantor, Táňa ; Galeová, Nicol (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zabývá architektonickým a urbanistickým návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který sdružuje autobusové linky MHD a vlakovou stanici. Vlaky jsou přiváděny do města po stávající železniční vlečce. Návrh se dále zabývá urbanistickým řešením napojením řešeného území na centrum města a nově vzniklou okružní trasu, která by vedla ze ZOO do centra. Výsledkem je prostor, který v sobě zahrnuje jak dopravní infrastrukturu, tak i veřejný prostor, který je propojen s okolními místy a vytváří jasný a zapamatovatelný orientační bod.
Vize pro Krnov
Ondřejová, Daniela ; Bureš, David (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout urbanisticko-architektonickou studii vymezené lokality v historické části Krnova, najít pro zástavbu odpovídající funkční využití a ověřit vizi budoucí zástavby s ohledem na dlouhodobý rozvoj centra. Řešené území se nachází v centru města, v blízkosti hlavního náměstí, mezi ulicemi Sv. Ducha a Soukenická. Lokalita je v přímém sousedství objektu bývalé textilní továrny, dominantního kostela Sv. Ducha /slouží městu jako kulturní centrum s koncertní síní/,židovské synagogy, kostela Minoritů s klášterní budovou a obytného bloku. Parcela také navazuje na okružní pás veřejné zeleně, který částečně kopíruje původní hradby města. V současné době je místo nevyužívaným brownfieldem. Po asanaci průmyslových budov působí lokalita s exponovaným nárožím neatraktivně a využití potenciálu je neadekvátní vzhledem k pozici blízkosti hlavního náměstí, i důležitých pohledových a dopravních návazností celé urbánní struktury Krnova. Kombinací městotvorných funkcí s důrazem na kvalitu veřejných prostor, by tak mohla vzniknout stále živá struktura zahrnující nejen novostavbu městského úřadu, ale i nová veřejná prostranství, multifunkční sál, galerii, kavárny, v případě rekonverze průmyslové budovy pak navazující prostory pro coworking, start-up kanceláře, popřípadě ubytovací zařízení.
DŮM NA HRANĚ - Valašské Meziříčí, ulice Sokolská
Serenčko, Igor ; Mikulášek, David (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Cílem Bakalářského projektu bylo navrhnout zástavbu do proluky ve Valašském Meziříčí, nacházející se v blízkosti historického centra města. Konceptem je kompaktní bytová zástavba s bydlením v 2-4.np, 1.np zahrnuje parkování a komerční parter. Cílem bylo navrátit parcele její původní funkci s maximálním využitím plochy parcely.
Vize pro Krnov
Vašková, Vendula ; Víšková, Helena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Radnice a knihovna, dvě budovy ovlivňující každodenní život města. Radnici vnímáme jako střed města ať už ve smyslu geografickém nebo společenském. Mělo by to být místo živé a tepající po celý den. Knihovna je oproti tomu místem odpočinku a studia. Tyto dva protiklady jsem spojila do jednoho vzájemně se doplňujícího navrhovaného celku. Cílem bakalářské práce je návrh zastavění nárožní parcely nacházející se v užším centru města Krnov. V návrhu pracuji s dvěma hmotami, které dotvářejí městský blok a vytvářejí mezi sebou svůj vlastní veřejný vnitroblok. Navazuji na stávající průchody na hlavní náměstí a doplňuji stávající zeleň. Koncept přináší do lokality život, dotváří centrum města a jeho celkový výraz.
Tanec v Brně
Bala, Filip ; Maršíková, Hana (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
„Ideální současné taneční divadlo“ je výzkumnou otázkou předdiplomové práce, která je zpracována v knižní podobě. Diplomová práce „EUFONIE | POHYB | PROSTOR“, se zabývá prototypem, jenž zároveň reaguje na urbanistickou strukturu města Brna. Z problematiky konkrétního řešení následně vyplynuly další otázky, nejen kvůli komplexnosti zadané lokality, ale také díky nové vizi fungování divadelního světa skrze využití autonomních technologií.
Tanec v Brně
Papcun, Peter ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Současné taneční divadlo čelí problémům nedostatečné infrastruktury a nevhodných prostor pro svá představení. Klasické divadelní budovy a jiné transformované prostory často nevyhovují specifickým potřebám tanečního umění. Nedostatek nových, speciálně navržených prostor v České republice vede k migraci tanečníků do zahraničí případně do Prahy. V této práci jsem se věnoval analýze současné problematiky tanečního divadla a zároveň jsem se zaměřil na analýzu řešené parcely. Na základě těchto analýz jsem vypracoval návrh nového divadla, který reflektuje zjištěné problémy, nabízí řešení a vybočuje ze standardních představ o divadle. Cílem mého návrhu je vytvořit prostředí, které bude v souladu s požadavky a potřebami tanečního divadla v současnosti. Při navrhování divadla jsem zohlednil estetické, funkční a technické aspekty s cílem vytvořit prostor, který umožní prezentaci tanečních představení v nejlepší možné formě. Výsledkem je komplexní návrh divadla, který je založen na důkladné analýze a zároveň přináší inovativní řešení pro taneční divadlo v současnosti. Stavba má být zakomponována do měřítka města Brna a stát se nedílnou součástí jeho života.
Tanec v Brně
Ondřejová, Daniela ; Páterová, Kateřina (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout divadelní budovu pro tanec, v centru Brna, na okružní třídě v části Roosveltovy ulice, v parku Danuše Muzikářové. Návrh navazuje na předdiplomní projekt na téma Ideál: taneční divadlo, které zkoumá historii a současnost scénického prostoru pro tanec, různé způsoby využití prostoru, divadelní technologie, ekonomickou náročnost udržitelnosti kulturní stavby i srovnání se zahraničím. Především se v ní nachází rozhovory s lidmi, kteří se soudobého tance všelijak dotýkají. Navazuji především na historický vývoj a rozhovory a přikláním se k názoru, že taneční divadlo v České republice nemá zdaleka tak širokou diváckou základnu, jak by mohlo mít. Proto navrhuji přímo centrum pro tanec, kde se všemožnými způsoby snažím moderní taneční divadlo lidem přiblížit. Jde o novou formu tanečního představení, proto jsem se na návrh divadla chtěla dívat jiným pohledem, než je tomu běžné. V teoretické části jsem se zaměřovala na japonské tradice spojené s tanečním představením a celkové vnímání prostoru a architektury. Z těchto tezí jsem si poté zvolila principy, které jsem použila v návrhu diplomního projektu.
Tanec v Brně
Ledvina, Matěj ; Vokřál, Jiří (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh kulturního a funkčního zázemí pro Brněnskou divadelní scénu, budova zajišťuje zázemí pro mezinárodní konference, stejně jako divadlo samé a prostory a vybavení k jeho výzkumu. Jednalo by se o první novostavbu divadla typu black box v Brně. Budova je zasazena do parku mezi Janáčkovo divadlo, místodržitelský palác, chrám svatého Tomáše a část obytné zástavby, jejíž linii zakončuje.
Tanec v Brně
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tanec, jak ho mnozí chápou a vnímají, už není tancem, který známe z divadelních jevišť. Není to ani ve striktních pohybech baletu, ani v sestavách contemporary dance, ani v krocích tradičních tanců. Tanec se začal odvíjet více duchovním směrem. Procítěné pohyby jednotlivců, kteří pohyby vyjadřují příběhy, performeři, kteří reagují na okolí svými gesty i skupiny tanečníků navzájem se pohyby propojujících. To je současná forma tance, která se z klasických divadel vylívá do ulic, kulturních center a parků. Jde tam, kde je citlivý a vnímavý pozorovatel. Takový performer jde tam, kde je mu dobře, kde může rozvíjet svůj pohyb, své myšlení. Kde se může inspirovat. Pro takové jedince však v současnosti nejsou příliš přívětivé prostory, které by byly jen jim určené. V Praze existuje pár divadel, zaměřujících se na současný směr vývoje tance a na tanečníky jdoucí tímto směrem. V Brně je takových platforem pro tanec značně méně a zázemí je nedostatečné. Proto se stává, že z Brna tanec odchází do měst, kde má příznivější podmínky. Krokem ke zlepšení podmínek současných tanečníků je dát jim jejich prostory. Prostory určené jejich tanci. Opustit od klasických divadel, v jejichž velkých prostorách se tito jedinci cítí spíše nekomfortně. Cílem této práce je představa nové formy divadla, jako prostoru pro svobodné taneční a pohybové umělce. Zakomponování takové stavby do měřítka města Brna a její začlenění do života města.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.