|
Hra a hračka v mateřské škole
Fialová, Romana ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Anotace: Tématem diplomové práce Je "Hra a hračka v mateřské škole". Práce je strukturovaná do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na historické skutečnosti, které se vztahují ke hře a hračce. V této části je zahrnutý i pohled na hru a hračku v současné době. Teoretická část také obsahuje názory Idy Jarníkové na hru a hračku, které jsou poté porovnávány se současnou pedagogickou praxí v mateřské škole. Praktická část diplomové práce je zaměřena na akční výzkum, který se zaměřil na učitelky a jejich chápání hry volné a řízené, dále na oblibu her u dětí v jednotlivých věkových skupinách, na přijetí her řízených v jednotlivých věkových skupinách. Praktická část také obsahuje zjišťování vybavenosti mateřských škol hračkami a pomůckami. Pro dosažení cílů jsem si vybrala metodu rozhovoru a metodu pozorování, využila jsem i poznatky z pozorování oslovených učitelek jiných mateřských škol. Klíčová slova: hra, hračka, vývojové etapy, spontánní hra, řízená hra, druhy her
|
| |
|
Hra a hračka v mateřské škole
Fialová, Romana ; Opravilová, Eva (oponent) ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce)
Anotace: Tématem diplomové práce Je "Hra a hračka v mateřské škole". Práce je strukturovaná do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na historické skutečnosti, které se vztahují ke hře a hračce. V této části je zahrnutý i pohled na hru a hračku v současné době. Teoretická část také obsahuje názory Idy Jarníkové na hru a hračku, které jsou poté porovnávány se současnou pedagogickou praxí v mateřské škole. Praktická část diplomové práce je zaměřena na akční výzkum, který se zaměřil na učitelky a jejich chápání hry volné a řízené, dále na oblibu her u dětí v jednotlivých věkových skupinách, na přijetí her řízených v jednotlivých věkových skupinách. Praktická část také obsahuje zjišťování vybavenosti mateřských škol hračkami a pomůckami. Pro dosažení cílů jsem si vybrala metodu rozhovoru a metodu pozorování, využila jsem i poznatky z pozorování oslovených učitelek jiných mateřských škol. Klíčová slova: hra, hračka, vývojové etapy, spontánní hra, řízená hra, druhy her
|