Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická analýza učiva o účetní uzávěrce a závěrce ve druhém koncentrickém okruhu předmětu Účetnictví na OA
Soukupová, Monika ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o účetní uzávěrce a závěrce ve druhém koncentrickém okruhu. Cílem celé práce je navrhnout didaktický rozbor, který odpovídá odborným znalostem žáků obchodních akademií. Teoretická část se věnuje především zařazením učiva do předmětu účetnictví, didaktickými metodami, didaktickou technikou a v neposlední řadě také problematikou IAS/IFRS. Další část práce je zaměřena na didaktickou analýzu. V jednotlivých kapitolách je navržen postup výkladu, jehož součástí jsou přehledná schémata, tabulky, vlastní příklady, ale i didaktické zpracování IAS/IFRS. To je navrženo takovým způsobem, aby bylo co nejsrozumitelnější pro žáky obchodních akademií. Závěr práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření. Tato část ukazuje, jak danou problematiku vyučují učitelé obchodních akademií. Výsledkem je ověření, zda didaktická analýza koresponduje s výukou v praxi.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob
Chlumská, Hana ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování zásob v 1. koncentrickém okruhu učiva účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou částí, a to části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena především na samotnou výuku účetnictví. Obsahuje legislativu, o kterou se při výuce účetnictví opíráme, uspořádání učiva spolu s využitými didaktickými zásadami a didaktickými pomůckami. Praktická část na teoretickou naváže didaktickým rozborem učiva o základním účtování zásob. Jsou zde zahrnuta doporučení jakým způsobem postupovat při výkladu učiva za použití schémat, tabulek a příkladů, které jsou žákům během výuky předkládány.
Věcný a didaktický rozbor učiva o účetní uzávěrce a závěrce v prvním koncentrickém okruhu předmětu Účetnictví
Němcová, Veronika ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozbor didaktického učiva o účetní závěrce a uzávěrce v 1. koncentrickém okruhu na obchodní akademii. Nejprve se věnuje dokumentům upravujícím účetnictví na obchodních akademiích, dále pak metodám uspořádání učiva, formám výuky, vyučovacím metodám, didaktickým zásadám a didaktickým prostředkům, které souvisejí s výukou účetnictví. Praktická část obsahuje didaktický rozbor učiva o účetní závěrce a uzávěrce. Na didaktický rozbor navazuje příklad, který je navržen pro procvičení učiva, které již žáci znají, a poté slouží jako první příklad, kde se žáci setkají s účetní uzávěrkou a závěrkou.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování dlouhodobého majetku
Peterková, Vendula ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na rozbor učiva o dlouhodobém majetku v předmětu účetnictví na obchodních akademiích, především v 1. koncentrickém okruhu. Je rozdělena do dvou částí: praktické a teoretické. V praktické části jsou aplikovány poznatky z pedagogiky a oborové didaktiky. Jedná se například o metody výuky či zásady používané při vyučování. Praktická část obsahuje vlastní návrh výuky dlouhodobého majetku v předmětu účetnictví na obchodní akademii. Hlavním cílem práce bylo obohatit výuku o dopady nákladů (konkrétně odpisů) do účetních výkazů. Součástí je výzkumné šetření na základě testu a dotazníku na obchodní akademii a výsledky byly víc než překvapivé.
Věcný a didaktický rozbor učiva o základním účtování oběžného majetku
Stuchlíková, Gabriela ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na didaktický rozbor o oběžném majetku v prvním koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích v ČR. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich představuje přehled didaktických zásad, metod výuky a postavení příkladů ve výuce účetnictví. Druhá část, praktická, se soustřeďuje na aplikaci teorie do výuky. Představuje názorný didaktický materiál pro výuku. Na závěr je uveden souhrnný příklad na opakování a také dotazníkové šetření u učitelů předmětu účetnictví.
Didaktická analýza učiva o finančním majetku v účetnictví s využitím případové studie
Pospíšil, Zdeněk ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou učiva o krátkodobém finančním majetku v prvním koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce byla rozdělena do dvou větších částí. První, teoretická část, se věnuje postavením účetnictví v podnikatelské sféře, ale i předmětu vyučovaného na obchodních akademiích, tzn., popisu-je cíle, kompetence, rozdělení učiva a také základní implementaci didaktiky ve výuce účetnictví. Ve druhé části práce, tedy praktické části, je provedena analýza návrhu učiva krátkodobého finančního majetku, jehož součástí je mnou vytvořená případová studie na procvičování.
Didaktická analýza učiva o základním účtování zásob se zaměřením na integraci účetnictví s ekonomikou
Beránková, Michaela ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Cílem práce je zjistit problémy současného vyučování předmětu účetnictví, úroveň chápání provázanosti jednotlivých vazeb a vztahů mezi ekonomikou s účetnictvím a schopnost vnímání účetních informací jako ukazatele ekonomického vývoje a stavu podniku. Na základě teoretických poznatků o současném stavu výuky účetnictví na obchodních akademiích, byl v rámci dotazníkového šetření zjištěn skutečný stav výuky účetnictví, názory pedagogů i jejich přístup k výuce. Zjištěny byly také největší problémy absolventů a studentů obchodních akademií, mezi které patří neschopnost interpretovat ekonomické důsledky vyplývající z účetnictví, neschopnost řešit problémy logicky nebo pracovat samostatně. Byly určeny možné překážky, které brání odstranění těchto nedostatků jako například nízká hodinová dotace v předmětu účetnictví
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích
Janovská, Lucie ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá učivem o mzdách, které je vyučováno v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích. První část diplomové práce obsahuje teoretickou charakteristiku předmětu Účetnictví, jeho cílů a mezipředmětových vztahů. Dále se zde zaměřuji na zákonnou úpravu mezd, zařazení daného tématu do výuky, možnost využití didaktických pomůcek a prostředků a také na charakteristiku koncepcí využívaných v tomto předmětu. Druhá část se pak zabývá zpracováním tématu z pohledu učitele. Jedná se o navržení postupu při výkladu tohoto učiva v hodinách Účetnictví na obchodních akademiích. Analýza zahrnuje výklad jak 1., tak také 2. koncentrického okruhu. Zároveň je zde zařazen konkrétní návrh aplikace problémového vyučování při učivu o mzdách. Poslední částí je vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zaměřeno na využívání koncepce problémového vyučování v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice.
Věcný a didaktický rozbor učiva o jednoduché daňové evidenci
Drajsajtl, Tomáš ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá věcným a didaktickým rozborem učiva o daňové evidenci. Tento tematický celek se na středních školách v České republice vyučuje od roku 2004, kdy ve výuce nahradil jednoduché účetnictví. Teoretická část se zabývá didaktickým problémem, týkajícím se zařazení daňové evidence do výuky na středních školách ekonomického zaměření. Dále je rozebrán obsah učiva a výukové metody a postupy, včetně didaktických zásad a zařazení příkladů do výuky. Praktická část zahrnuje didaktický rozbor učiva, doplněný o ukázky nejčastěji používaných knih daňové evidence, dále schématy a řadou praktických příkladů včetně řešení. Práce je zakončena menším výzkumem, zaměřeným na otázky, týkající se výuky daňové evidence, a to zejména na zařazení tohoto tematického celku do výuky, délku a způsob výuky a používanou didaktickou techniku.
Věcný a didaktický rozbor tematického celku Rozvaha v 1. koncentrickém okruhu
Soukupová, Monika ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Otrusinová, Zlatuše (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozborem tematického celku o majetku podniku a o rozvaze v prvním koncentrickém okruhu. V teoretické části je nastíněna samotná výuka účetnictví, což znamená legislativa, ze které výuka předmětu vychází, organizace výuky, uspořádání učiva, didaktická technika a v neposlední řadě také didaktické metody a zásady. Praktická část, je věnována samotnému didaktickému rozboru daného celku, tzn., že je zde navrženo, jakým způsobem by měl vyučující ve vyučovacím procesu postupovat při výkladu o majetku podniku a o rozvaze a jaké příklady by měl žákům předkládat. Poslední, výzkumná část je zaměřena na výuku účetnictví v praxi, kdy vyučující měli zodpovědět otázky týkající se daného tematického celku. Z odpovědí se můžeme dozvědět, jaké využívají vyučovací metody, didaktickou techniku, jaké příklady při výuce preferují atd. Z této části by mělo vyplynout, zda se navržené didaktické zpracování shoduje s výukou v praxi. Cílem celé práce je poskytnout takový didaktický rozbor, který by byl co nejjasnější a nejsrozumitelnější pro žáky, kteří se s tímto předmětem setkávají poprvé.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 FIŠEROVÁ, Michaela
1 FIŠEROVÁ, Miroslava
2 FIŠEROVÁ, Monika
3 Fišerová, Magdaléna
1 Fišerová, Marcela
2 Fišerová, Marie,
9 Fišerová, Markéta
1 Fišerová, Martina
3 Fišerová, Melánie
8 Fišerová, Michaela
2 Fišerová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.