Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti nácviku skoku dalekého na 1.stupni ZŠ
Procházková, Václava ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Možnosti nácviku skoku dalekého na 1. stupni ZŠ Diplomová práce se zabývá komplexním pohledem na možnosti výuky skoku dalekého dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zaměřuje na osobnost dítěte, jeho vývoj a motorické schopnosti. Je zde popsána výuka tělesné výchovy a zařazení atletiky do hodin tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Pozornost je věnována historii, charakteristice, členění a technice skoku dalekého. V diplomové práci byla za účelem experimentu vytvořena metodická řada, jejíž účinky zde byly ověřovány. Klíčová slova: atletika, technika skoku dalekého, tělesná výchova, metodika, mladší školní věk, pohybové schopnosti, bezpečnost
Postavení atletiky ve školním vzdělávacím programu na 1.stupni základní školy
Šašková, Veronika ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
Na základě analýzy školních vzdělávacích programů a získaných výpovědí učitelů ve své práci zjišťuji a ověřuji zastoupení atletiky na 1. stupni základních škol. Název diplomové práce: Postavení atletiky ve školním vzdělávacím programu na 1. stupni základní školy Zpracovala: Veronika Šašková Vedoucí diplomové práce: Mgr. Zdeňka Engelthalerová Cíle práce: Zjistit postavení atletiky na 1. stupni ZŠ Klíčová slova: atletika, mladší školní věk, rámcový vzdělávací program, osnovy Základní škola, školní vzdělávací program
Pohybové schopnosti dětí mladšího školního věku
Mirovská, Kateřina ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tato diplomová práce je věnována tématu zjišťování úrovně pohybových schopností žáků mladšího školního věku, tedy dětí ve věku 6 - 11 let. Testování probíhalo na dvou školách, škole v Praze - ZŠ Kladská 1 a škole ZŠ Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem. Dále jsem se věnovala rozdílnosti výsledků mezi pražskou a mimopražskou školou a rozdílnosti mezi výsledky sportujících a nesportujících žáků Pro účely testování jsem použila testovou baterii UNIFITTEST. V rámci testování jsem použila těchto testů: skok do dálky s odrazem z místa, leh-sedy/60 vteřin a vytrvalostní člunkový běh. Získané výsledky jsem zasadila do norem, určených v roce 1993 Měkotou a Kovářem. KLÍČOVÁ SLOVA: pohybové schopnosti, žák mladšího školního věku, UNIFITTEST (6-60), motorické testy
Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku
Vlčková, Petra ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Úroveň koordinačních schopností dětí mladšího školního věku Autor: Petra Vlčková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Abstrakt: Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje teoretické poznatky, týkající se pohybových schopností, především jejich klasifikací a členění s ohledem na děti mladšího školního věku. Rovněž jsou zde detailněji popsány koordinační schopnosti, možnosti jejich diagnostiky a stimulace. V praktické části je popsána metodika testování zjišťující úroveň prostorově orientační, rovnováhové a rytmické koordinační schopnosti u žáků čtvrtého ročníku základní školy. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Získané údaje jsou zpracovány pomocí tabulek a grafů. Praktická část je doplněna přehledem vybraných cvičení na rozvoj koordinace. Klíčová slova: koordinační schopnosti, mladší školní věk, motorické učení, motorické testy
Rozvoj odrazových schopností dětí mladšího školního věku
Jenčová, Kristýna ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kašpar, Ladislav (oponent)
v češtině Cílem práce je ověřit sestavený program na rozvoj odrazových schopností u dětí mladšího školního věku. Práce obsahuje dvacet čtyři metodických listů, které lze využít v rámci hodin tělesné výchovy. Tento metodický soubor zahrnuje v rámci rozcvičky: zahřátí, dynamický strečink, posilování a zpevňování a na závěr část zapracování. Všechny cviky jsou přizpůsobeny dětem mladšího školního věku. Experiment byl prováděn na dětech pátého ročníku na jedné pražské škole, trval tři měsíce - dvakrát týdně. Ukazatelem úspěšnosti byly výsledky motorického testu skok do dálky odrazem snožmo. Veškeré výsledky vznikly na základě měření. V rámci měření se zjišťovala váha, výška a výkon žáků. Každý testovaný žák měl tři pokusy, ze kterých se vybral ten nejlepší výkon. V experimentální skupině děti po tři měsíce cvičily podle připravených příprav, které měly zlepšit jejich odrazovou schopnost. Naopak děti v kontrolní skupině cvičily dle požadavků třídního učitele. Po třech měsících děti z experimentální a z kontrolní skupiny opět podstoupily měření, která ukázala účinnost cvičebního programu.
Činnosti dětí předškolního věku vedoucí k následné volbě synchronizovaného plavání jako odvětví sportu
Šrubařová, Magdaléna ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaké činnosti v předškolním vzdělávání vedou ke zvolení synchronizovaného plavání v následném věku. Dalším cílem je zjistit, jaké činnosti děti vykonávají nejčastější a zda jsou nějaké, které vytvářejí nejvhodnější předpoklad pro tento sport.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.