Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kondiční příprava v tenise
Mrázková, Aneta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá kondiční přípravou dětských hráčů tenisu. Autorka práce vypracovala na základě poznatků z odborné literatury kondiční plán pro zlepšení kondičních schopností a dovedností experimentální skupiny. Výzkumná část byla prováděna experimentem. Experiment porovnává rozdíly růstu výkonnosti mezi experimentálním a kontrolním souborem a odpovídá na základní otázku práce, zda autorkou sestavený kondiční plán je využitelný a plně funkční pro kondiční přípravu dětí v tenise. V závěru práce autorka předkládá vyhodnocení zjištěných poznatků pro další práci s dětmi.
Výuka atletiky na 1. stupni základní školy
Suchomelová, Anna ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Ryba, Jiří (oponent)
Název diplomové práce:Výuka atletiky na 1. stupni základní školy Vypracovala:Bc. Anna Suchomelová Vedoucí práce:Mgr. et Mgr. Zdeňka Engelthalerová Cíle práce: na základě dotazníkového šetření zjistit stav výuky atletiky na prvním stupni základních škol. Metodika práce: aby bylo dosaženo cíle této diplomové práce, bylo provedeno anonymní dotazníkové šetření pro skupinu učitelů vyučujících tělesnou výchovu na prvním stupni základních škol. Šetření bylo podrobeno celkem 72 učitelů ze Středočeského kraje. Předmětem výzkumu byla míra materiální vybavenosti škol a přístup učitelů k výuce atletiky na prvním stupni ZŠ. Výzkum byl doplněn anonymním dotazníkovým šetřením žáků prvního stupně. Tohoto šetření se účastnilo celkem 123 žáků z jedné základní školy ve Středočeském kraji. Cílem bylo zjištění zájmu žáků o tělesnou výchovu, jejich vztahu ke sportu a informace ohledně hodin tělesné výchovy, zvláště pak těch zaměřených na výuku atletiky. Výsledky práce: Výzkum demonstruje nedostatečnou materiální vybavenost základních škol k výuce atletiky a nedostatečnou připravenost absolventů Pedf UK atletiku vyučovat. Ze získaných dat rovněž vyplývá, že vztah učitele k atletice a tělesné výchově obecně velmi ovlivňuje kvalitu výuky atletiky i jiných pohybových aktivit. Dále se ukázalo, že učitelé při výuce atletiky...
Srovnání tělesné zdatnosti a všestrannosti žáků třetích ročníků ZŠ žijících na venkově s žáky ve velkých městech
Hůlová, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Srovnání tělesné zdatnosti a všestrannosti žáků třetích ročníků ZŠ žijících na venkově s žáky ve velkých městech AUTOR: Michaela Hůlová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Věra Kuhnová ABSTRAKT: Problematika snižující se tělesné zdatnosti i pohybové všestrannosti dětí je v dnešní době zřejmá z mnoha jiných výzkumů. Do jaké míry ovlivňují dětskou pohybovou všestrannost a celkovou tělesnou zdatnost žáků třetích ročníků ZŠ také podmínky k pohybovým aktivitám spojené s místem bydliště, vybaveností obce, technickou vybaveností základních škol a v neposlední řadě hodnotová orientace rodičů a jejich čas na společné pohybové aktivity? Na tyto otázky se snaží odpovědět tato diplomová práce. Prostředkem k porovnání tělesné zdatnosti žáků slouží v této práci testovací baterie Odznak všestrannosti olympijských vítězů. Práce se snaží popsat možné aspekty ovlivňující případný rozdíl v tělesné zdatnosti žáků třetích ročníků pomocí dotazníků a rozhovorů s učiteli tělesné výchovy a rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA: tělesná zdatnost, žáci 3. ročníků, rodiče, vybavenost obcí, vybavenost škol
Rozvoj silových schopností dětí mladšího školního věku
Pixová, Lenka ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
ROZVOJ SILOVÝCH SCHOPNOSTÍ DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU ABSTRAKT: Cílem mé práce je ověřit, zda sestavený soubor cvičení bude mít pozitivní vliv na rozvoj silových schopností žáků čtvrté třídy. Program je složený z různých balančních a koordinačních cvičení. Pod mým vedením bude probíhat dvakrát týdně po dobu třech měsíců na začátku každé tělesné výchovy. Soubor cvičení zabere bez protažení a zahřátí deset minut. Všechny cviky budou zaznamenány v metodických listech. Ukazatelem úspěšnosti programu je testování pomocí motorického testu, konkrétně výdrž ve shybu, skok daleký z místa a leh-sedy po dobu 60 sekund. U cvičenců se zaznamenává váha a naměřené výkony. Stejné měření provedeme i u kontrolní skupiny, která po celou dobu experimentu pracuje pod vedením svého třídního učitele, a poté porovnáme účinnost cvičebního programu. KLÍČOVÁ SLOVA: silové schopnosti, balanční cvičení, mladší školní věk
Výkonnost dětí mladšího školního věku v letech 1985 a 2015
Hůrková, Markéta ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je věnovaná tématu zjišťování úrovně výkonů ve vybraných disciplínách žáků mladšího školní věku v porovnání s výsledky Dětského odznaku zdatnosti. Data pochází ze dvou menších škol středočeského kraje - ZŠ Kounice z roku 1989 a ZŠ Sedlčany z roku 2015. V práci se dále věnuji rozdílnosti výsledků mezi sportujícími a nesportujícími žáky, mezi chlapci a dívkami, ale také tomu, zda by dnešní žáci dokázali splnit základní hodnoty z bodovací tabulky DOZ. V rámci testování se věnuji těmto disciplínám - skok do dálky z místa, běh na 50m a hod kriketovým míčkem. Praktická část je realizována formou měření výkonů v určitých disciplínách, kde se měří zvlášť výkony chlapců a děvčat v jednotlivých ročnících. Jejich výkony jsou následně porovnávány a hodnoceny pomocí testovací baterie Dětského odznaku zdatnosti.
Atletické činnosti v mateřské škole
Milasevičová, Michaela ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení atletických činností do mateřské školy. Je pojata jako metodický zásobník atletických aktivit určený pro učitelky mateřských škol. Jejím cílem je vyhledat vhodné atletické činnosti, vytvořit jejich přehled a prakticky je vyzkoušet s dětmi předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě časti, teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována dítěti předškolního věku, z pohledu fyziologického a motorického. Dále je popsána důležitost hry a pohybu v tomto věku. Další kapitola se zabývá Rámcovým vzdělávacím program pro předškolní vzdělávání a jeho vztahem k atletice. Poté je kapitola o atletice, v které je uvedena stručná historie atletiky a její význam pro dítě. V práci jsou také rozpracovány pohybové schopnosti, které velice úzce souvisí s atletickými činnostmi, jelikož jsou jejich předpokladem. Poslední část se věnuje charakterizaci a správné technice atletických disciplín, které lze v mateřské škole realizovat, a to běhu, skokům a hodu. V praktické části jsou poté vybrány atletické činnosti a hry, které jsou rozděleny do skupin podle disciplín na běžecké činnosti, skokanské činnosti, házecí činnosti a kombinace všech disciplín. Ve výsledkové části je zaznamenáno jejich hodnocení dle výběru a realizace. Nakonec v přílohách je uveden popis jednotlivých her a...
Rozvoj základních pohybových schopností dětí předškolního věku, prostřednictvím her s atletickou tématikou
Fink, Vilém ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku prostřednictvím her s atletickou tématikou. V teoretické části blíže specifikuji období předškolního věku, pohybové schopnosti - koordinaci, sílu, rychlost a vytrvalost. Věnuji se zde také specifikům sportovní přípravy v předškolním věku a atletice jako takové. V praktické části jsem vytvořil soubor her s atletickou tématikou. Hry jsou zaměřené na rozvoj pohybových schopností a dovedností - běhu, skoku a hodu. Tyto hry jsem ověřil v praxi a hodnocení z toho vyplývající v praktické části uvádím. Součástí praktické části diplomové práce je také experiment, ve kterém zjišťuji úroveň motorické výkonnosti dětí předškolního věku na počátku a po ukončení experimentu.
Vliv jógy na pozornost dětí předškolního věku
Volfová, Veronika ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Vliv jógy na pozornost dětí předškolního věku AUTOR: Bc. Veronika Volfová KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et. Mgr. Zdeňka Engelthalerová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda má pravidelné cvičení jógy u předškolních dětí pozitivní vliv na rozvoj jejich pozornosti. Práce je rozdělena na dvě části. Část teoretická se nejprve věnuje vymezení předškolního období a přibližuje zásady, účinky a smysl jógového cvičení. V této části je dále vysvětlen pojem pozornost, možnosti jejího ovlivňování a uvádí výsledky již provedených výzkumů v této oblasti. Praktická část přináší výsledky kvantitativního výzkumného šetření, jež zjišťovalo vztah mezi cvičením jógy a pozorností dítěte. Výzkum probíhal formou experimentu, tedy za účasti experimentální skupiny, ve které bylo intervenováno cvičení jógy a skupiny kontrolní, kde se cvičení neuskutečnilo. Úroveň pozornosti dětí z obou skupin byla zjišťována pomocí aplikace dvou testů pozornosti před zahájením cvičebního celku i po něm. Ačkoli ke zlepšení úrovně pozornosti došlo u obou skupin, výsledky výzkumu vykazují výraznější zlepšení u skupiny experimentální. KLÍČOVÁ SLOVA: Jóga - Dítě předškolního věku - Pozornost - Koncentrace - Experiment - Pohyb - Zdraví

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.