Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň pohybových schopností a dovedností dětí předškolního věku s různým pohybovým režimem
Volšová, Barbora ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické kapitoly o pohybu, pohybových aktivitách, pohybových schopnostech a dovednostech. Popisuje tělesný růst, vývoj a motorický vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část se zaměřuje na zpracování výsledků antropometrického měření a vybraných motorických testů s ohledem na různý pohybový režim dětí.
Tělesný růst a výkonnost předškolních dětí ve vztahu k pohybovému režimu dětí
Kohoutová, Hana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním úrovně tělesného růstu a základních motorických schopností předškolních dětí, jejich pohybového režimu i podmínek pro pohybové činnosti ve dvou mateřských školách se sídlem v různých lokalitách (ve velkoměstě a v malém městě). Cílem práce bylo zjistit úroveň růstu a motorické výkonnosti ve vztahu k pohybovému režimu předškolních dětí v místě bydliště. Studie se zúčastnilo 116 dětí ve věku 4 - 6 let. Úroveň fyzického růstu byla zjišťována měřením somatických charakteristik dětí (výška, hmotnost, BMI). Zjištěné údaje byly porovnány s percentilovými grafy. Pro určení úrovně motorické výkonnosti byly použity motorické testy. Běh na 20 m s pevným startem pro testování běžecké rychlosti, pro zjištění úrovně dynamické síly dolních končetin skok do dálky z místa sounož a pro zjištění úrovně dynamické síly horních končetin hod míčkem pravou i levou rukou. Tyto testy zároveň vypovídají o úrovni pohybových dovedností dětí. Pro zmapování podmínek pro pohybový rozvoj dětí byla provedena analýza podmínek v obou obcích i zúčastněných mateřských škol a také analýza školních vzdělávacích plánů mateřských škol. Pro zjištění rozložení pravidelného pohybového režimu dětí bylo provedeno dotazníkové šetření s rodiči dětí, byl prozkoumán režim obou mateřských škol. Výsledky ukazují...
Vztah mezi držením těla a svalovými dysbalancemi u dětí předškolního věku
Volfová, Stanislava ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá držením těla dětí předškolního věku. Vzhledem k labilitě dětského stoje a množství faktorů ovlivňujících držení těla, může hodnocení u této věkové kategorie představovat problém. Cílem práce je posoudit úroveň držení těla předškolních dětí v regionu Liberce a provést analýzu potenciální závislosti držení těla na svalových dysbalancích a pohybových stereotypech. Ve studii byly použity následující metody: kombinace pohledových metod Kleina, Thomase & Mayera a Jaroše & Lomíčka, Mathiasův test, Thomayerova zkouška a svalové testy dle Jandy. Na základě výsledků byly zvoleny nejvhodnější kompenzační metody: Spirální dynamika a Senzomotorická stimulace.
Úroveň základních pohybových schopností a dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Oraská, Šárka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Stěžejním tématem této bakalářské práce jsou pohybové schopnosti a dovednosti předškolních dětí. Cílem práce bylo ověřit, zda prostředí mateřské školy má vliv na úroveň pohybových schopností a dovedností a zda je docházka do dalších zařízení zaměřených na pohyb může ovlivnit. Použity byly metody deskripce a analýza prostředí, dotazník a motorické testy pohybových schopností a dovedností.
Postoje učitelek mateřských škol k pohybové aktivitě
Puterová, Jana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku profesních kompetencí učitelek mateřských škol v souvislosti s oblastí tělesné výchovy. V těchto kompetencích se odráží osobní postoje učitelek odvozené od kvality jejich života, resp. životního stylu. Postoje učitelek mateřských škol k pohybovým aktivitám byly získány dotazníkovým průzkumem (Wearův standardizovaný dotazník) a následně vyhodnoceny a interpretovány. Rozboru těchto dat předchází základní teoretické vymezení pojmu kvality života a postojů z oblasti psychologie a kinantropologie. Ve zkratce jsou rovněž zmíněny i ostatní nejčastěji používané metody zjišťování postojů.
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.
Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 DVOŘÁKOVÁ, Hana
17 DVOŘÁKOVÁ, Helena
1 Dvořáková, Hana Marie
17 Dvořáková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.