| |
|
Netradiční koncepce motocyklů
Brezanský, Vít ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem práce je představit některé zajímavé a netradiční koncepce motocyklů ze současnosti i z let minulých. U každé části jsou popsány důvody, které vedly výrobce těchto motocyklů k návrhu a konstrukci mnohých, z dnešního pohledu možná i nesmyslných koncepcí. Ne všechny však upadly v zapomnění a některé z nich sbíraly úspěchy na silnicích i na závodních tratích, některé snad čekají úspěchy za pár let. Každá část dále obsahuje popis konstrukce a funkce a na závěr je provedeno zhodnocení jednotlivých řešení z hlediska jejich opodstatnění, provedení, počtu prodaných kusů, případně výsledků ze závodních tratí.
|
|
Passenger Vehicles Drive Unit Recent Development
Korenko, Miroslav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
The aim of this bachelor's thesis is to cover current trends in development of propulsive units of personal automobiles. The introduction describes combustion engines and divides them into categories. The next chapters describe current development of gasoline and diesel combustion engines. The conclusion is aimed for the perspective view into the future and the problem of alternative propulsions.
|
|
Dvoudobé motory závodních motocyklů kategorie GP
Opluštil, Vít ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem práce je prehled a popis konstrukcních rešení dvoudobých závodních motocyklu od prvního nasazení v závode až po soucasnost, vcetne nástinu dalšího prepokládaného vývoje v budoucnosti. Práce se též zabývá vývojem jednotlivých funkcních cástí dvoudobého motoru v prubehu let a jejich vliv na modernizaci dvoudobého motocyklu pro bežné použití.
|
|
Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS
Rada, Lubomír ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci řeším úpravu a návrh pístu čtyřdobého vznětového motoru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 130 kW, který se používá ve vozidlech značky BMW. Při volbě hlavních rozměrů vycházím z rozměrů původního pístu, používaného ve vznětovém motoru s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky o výkonu 105 kW. Po návrhu hlavních rozměrů pístu následuje pevnostní výpočet kritických míst pístu.
|
| |
|
Dvoudobé vznětové letecké motory
Pochop, Ladislav ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pojednáním o dvoudobých vznětových leteckých motorech. Popisuje princip funkce dvoudobého vznětového motoru, jeho odlišnosti od motoru čtyřdobého a motoru zážehového. Dále se zabývá historickým vývojem dvoudobých vznětových leteckých motorů v kontextu s vývojem pístových leteckých motorů obecně. Uvádí nejznámější dvoudobé vznětové letecké motory a nastiňuje možný vývoj tohoto typu motorů v blízké budoucnosti.
|
| |
|
Výzkumné spalovací motory
Chromý, Martin ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem a historií výzkumných spalovacích motorů. Pojednává o jejich konstrukci, parametrech a moţnostech současných výzkumných motorů, dále nastiňuje oblasti výzkumu, po něţ se vyuţívají. Najdeme zde také, jaký je přínos těchto zařízení pro vývoj v této oblasti obecně.
|
|
Historie a současnost aerodynamických prvků vozidel formule 1
Olšák, Jiří ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma historie a současnost aerodynamických prvků vozidel F1. Je zaměřena především na ty prvky, které významně ovlivnily aerodynamické vlastnosti a chování vozidel F1, jak v minulosti, tak i v současnosti. Zabývá se také kategorizací jednotlivých prvků současných vozů F1 a následným zhodnocením vhledem k celkovému aerodynamickému zatížení.
|