Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí108 - 117dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelářský motor pro letoun třídy F4
Čížek, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí dvoudobého motoru pro pohon makety letounu, který může spadat do kategorie FAI F4. V úvodu této práce je provedena rešerše a seznámení s kategorií letounů F4. Součástí rešerše je stručný přehled dvoudobých a čtyřdobých variant modelářských motorů s tím, že větší pozornost je věnována právě konstrukčním detailům dvoudobých motorů. Následně je proveden konstrukční návrh a termodynamická 1-D simulace výkonových parametrů konstruovaného motoru a následně dynamická simulace pro ověření životnosti ložisek motoru.
Vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru
Charvát, Adam ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru v oblasti hlavních ložisek v závislosti na úrovni diskretizace použitých těles. Jsou srovnány čtyři varianty výpočtového modelu klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System softwaru SIMDRIVE 3D z hlediska zatížení hlavních ložisek. Na základě získaných zatížení je provedena pevnostní analýza bloku sériového motoru 1,5 MPI řady EA211 výrobce ŠKODA AUTO včetně vlivu předpětí při montáži hlavy válců a ložiskových vík. K vyhodnocení je proveden výpočet únavové životnosti a výsledné součinitele bezpečnosti v oblasti konstrukčních zápichů na spodní straně bloku motoru jsou porovnány.
Rozváděcí ústrojí turbíny turbodmychadla
Řezáč, Vojtěch ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí mechanismu proměnné geometrie statoru turbíny. V diplomové práci jsou zmapovány v současnosti používané způsoby regulace přeplňování turbodmychadlem. S ohledem na zjištěné informace jsou vytvořeny vlastní návrhy, jež jsou následně srovnávány mezi sebou a s aktuálně používaným systémem Garrett VNT a to z hlediska funkčnosti, průtočného průřezu a ovládacích sil, jež byly získány pokročilými výpočetními metodami v software ADAMS View. Na závěr je provedena diskuse, kde jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody návrhů. Následně je navržen další možný postup v jejich vývoji.
Koncepce zážehového motoru pro hybridní pohon osobního vozu
Břoušek, Roman ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na výpočetní metodiku návrhu hybridní pohonné jednotky. Cílem bude stručný přehled spalovacích motorů v hybridní pohonné soustavě osobních vozů. Díky tomuto přehledu bude poté proveden koncepční návrh zážehového nepřeplňovaného motoru dle zadaných parametrů v prostředí 1-D CFD, přičemž snahou je zohlednit menší složitost a výrobní náklady tohoto motoru za zvýšené účinnosti v režimech jeho nejčastějšího zatížení.
Konstrukce obtokového ventilu turbodmychadla
Čech, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce konstrukčního charakteru zaměřená na návrh externího obtokového ventilu pro řízení výkonu výfukového turbodmychadla.
Zvyšování plnicí účinnosti dvoudobého motoru
Šmahel, Matěj ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukční úpravou zvoleného dvoudobého zážehového motoru pro zvýšení jeho plnicí účinnosti vedoucí ke zvýšení výkonu. V první části je popsán základní princip dvoudobého motoru společně s detailním popisem všech jeho cyklů a jejich vlivu na plnicí účinnost. Druhá část se věnuje vlastnímu konstrukčnímu řešení úpravy a končí vyhodnocením výsledků.
Klikové ústrojí s vysokou mechanickou účinností
Drápal, Lubomír ; Tůma, Jiří (oponent) ; Páv,, Karel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Dokument popisuje možnosti zvyšování mechanické účinnosti klikového mechanismu spalovacího motoru. Pro tento účel je zvolena koncepce se sníženým počtem hlavních ložisek a její přínos je ověřen experimentálně. Vlastní návrh spočívá v inovativní konstrukci klikového hřídele zážehového řadového čtyřválcového motoru s pouze třemi hlavními kluznými ložisky a laserem svařovanými plechovými rameny. Nová konstrukce je se sériovým provedením srovnávána z hlediska třecích ztrát, vibrací a namáhání částí motoru prostřednictvím simulací dynamiky klikového mechanismu v prostředí Multi-Body System. Zvýšení vibrací, doprovázející snížení třecích ztrát, je kompensováno tlumičem torsního kmitání a jeho vliv je experimentálně ověřen. Popsán je rovněž experimentální výzkum laserových svarů na klikovém hřídeli z hlediska únavové životnosti. V závěru je shrnut celkový potenciál a nastíněn další možný vývoj této inovativní patentované konstrukce.
Píst zážehového motoru vyráběný aditivní technologií
Valtrová, Martina ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo zpracování rešerší na téma aktuálně vyráběných pístů spalovacích motorů a o aktuálním vývoji v oblasti aditivních technologií, a na základě získaných informací zhodnocení nejvhodnější kategorie pístů pro využití aditivních technologií. S ohledem na výsledky rešerše bylo třeba zhotovit návrh konvenčně vyráběného pístu spadajícího do vybrané kategorie. Dalším cílem byla konstrukční úprava pístu navrženého pro výrobu konvenčním způsobem tak, aby bylo optimálně využito výhod poskytovaných využitím aditivní technologie. Pro konstrukční úpravu byla vytvořena i optimalizační úloha, jejímž výsledkem bylo získání rozložení materiálu podle jeho procentuálního namáhání. Následná konstrukční úprava pístu byla rozdělena do tří variant, a to varianty nejkonzervativnější, varianty, která využívá výhod aditivních technologií více a nebyla by možná vytvořit konzervativní technologií výroby s přídavným obráběním, a variantu, která na spektru spadá mezi tyto dva extrémy. Pro modely všech navržených pístů byla vytvořena termálně-strukturální analýza při maximálním zatížení motoru a při přeběhových otáčkách. Z dat získaných termálněstrukturální analýzou bylo vyhodnoceno, zda je užití aditivní technologie v tomto případě vhodnější než využití konvenčních metod výroby.
Front Axle of a High-performance Sports Car
Hrudík, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
This master’s thesis has been conducted during author’s ERASMUS Student Mobility for Placement at the premises of a.d. Tramontana, company placed in Palau de Santa Eulália, Espaňa. This student internship has been carried out from December 2010 to May 2011. Design of suspension system of any vehicle requires technical knowledge in several disciplines. This thesis covers mainly two of those disciplines – suspension and steering kinematics. In the first chapters both suspension and steering theory is taken apart, allowing dealing with praxis thereafter. A great effort was made to cover all the main topics in understandable and illustrative way without omitting anything important. Where desired the mathematical expressions in the form of equations are used. Many visual images are matter-of-course. That is why this thesis can be treated like a manual/layout for suspension design. The practical part of this thesis is focused on application of steering and suspension theory into real life. The main purpose of this is to deal with Ackermann Steering geometry and Bump Steer in real vehicle suspension system. The final chapters give some examples of day-to-day tasks in small-series vehicle production, such as overall front suspension kinematics resulting in swept volume and wishbones manufacturing process, including design of their attachments to the chassis.
Střední efektivní tlak spalovacích motorů automobilů a motocyklů
Vopršal, Oldřich ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce je pojednání o významu, definici a zmapování charakteristiky hodnoty středního efektivního tlaku v závislosti na historickém vývoji spalovacích motorů automobilů a motocyklů od prvotních koncepcí až po současný vývoj. V této práci chci porovnat a vyhodnotit hodnoty středního efektivního tlaku u nepřeplňovaných a přeplňovaných pístových spalovacích automobilů a motocyklů. Součástí práce bude grafické znázornění daných hodnot středních efektivních tlaků a následná analýza a zhodnocení daných hodnot vůči konstrukční koncepci spalovacího motoru v daném historickém období. Dále popis konstrukčních prvků, které se podílí na zvýšení středního efektivního tlaku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí108 - 117dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Drápal, Ladislav
2 Drápal, Libor
2 Drápal, Luděk
3 Drápal, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.