Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ekonomika severního Kavkazu a její růstový potenciál
Zavgorodniy, Juriy ; Soukup, Jindřich (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem ekonomiky severního Kavkazu a její růstovým potenciálem. Za severní Kavkaz je zde považováno území Severokavkazského federálního okruhu Ruska. V úvodu jsou velmi stručně uvedeny základní informace o studované oblasti a hlavních historických událostech. První část, která zahrnuje úvod a teoretické základy, charakterizuje východiska a pojetí ekonomického růstu, včetně světově známých modelů Harroda, Domara a Solow. V následující praktické části jsou analyzovány jednotlivé zdroje růstu ekonomiky regionu, a to hlavně práce, lidský kapitál, fyzický kapitál. Ve dvou finálních kapitolách jsou shrnuty informace o možných hrozbách a příležitostech pro budoucí hospodářský vývoj SKFO, jsou navrženy jednotlivé kroky pro rychlejší a efektivnější růst ekonomiky okruhu.
Charakteristika poptávky po produktech zdravé výživy
Beránková, Alena ; Soukupová, Jana (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl přiblížit čtenáři specifické charakteristiky poptávky po produktech zdravé výživy. V teoretické části jsou nejprve shrnuty hlavní závěry mikroekonomie o analýze poptávky a jsou zde také zmíněny skutečnosti týkající se spotřebních výdajů, resp. výdajů na potraviny, dále je zde podotknut významný vliv marketingového mixu a jeho základní prvky. Praktická část se nejprve zabývá analýzou konkurenčního prostředí na trhu se zdravou výživou, v následující sekci jsou na základě vlastního šetření zodpovězeny otázky z oblasti spotřebního chování, základních charakteristik spotřebitele těchto produktů a marketingového působení výrobců v tomto odvětví.
Alternative theories of the firm
Pipíšková Slamková, Mária ; Soukupová, Jana (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou alternatívnych teórií firmy vo vzťahu k ich neoklasickej predlohe. Venuje sa pohľadu na maximalizáciu zisku ako na tradičný cieľ firmy a na rôzne alternatívy tohoto cieľa -- od dosahovania postačujúcej výšky zisku, cez maximalizáciu ďalších ekonomických ukazovateľov firmy až po poslanie firmy prispievať širšej spoločnosti zo svojich ziskov nad rámec svojich primárnych funkcií. Práca sleduje funkcie zisku naprieč jednotlivými teóriami a poskytuje detailný prehľad vybraných modelov manažérskych a behavioristických alternatívnych teórií. Na tieto nadväzuje kapitolou o spoločenskej zodpovednosti firiem. Jej umiestneniu medzi alternatívne teórie firmy predchádza prehľad o odbornej literatúre a o podmienkach, ktoré súčasnú podobu a ponímanie o CSR podmienili. Záver práce sa sústredí na spoločnosť Johnson & Johnson a jej prostredie, z ktorého a v ktorom uplatňuje spoločenskú zodpovednosť.
Možnost dosažení zisku pomocí technické analýzy
Karshin, Alexey ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Smrčka, Luboš (oponent)
Bakalářská práce je věnovaná problematice technické analýzy. Jejím cílem je zjistit, do jaké míry se lze na technickou analýzu spolehnout při obchodování na finančních trzích. Teoretická část práce je tematicky rozdělena do jednotlivých kapitol. Seznameuje s Teorií Charlse H. Dow, který je považován za zakladatele technické analýzy. Dále přibližuje Teorii Ralpha Elliotta, která je založena na sledování vývoje trhů a Fibonacciho analýzu, jež pomáhá zjistit cílovou hodnotu. Poslední kapitola teoretické části pojednává o formacích technické analýzy napomáhajících k identifikaci změny trendu. V praktické části je pak stanovena strategie obchodování a analýzy. Na jejím základě jsou zadávány obchodní příkazy, které ověřují spolehlivost technické analýzy.
Social responsibility of the company Vodafone Czech Republic a.s.
Berdisová, Silvia ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Táto bakalářská práce definuje základní charakteristiky pojmu Corporate Social Responsibility, který je volně přeložen jako společenská odpovědnost. V teoretické části se zabývá oblastí a přínosy, jakož i hlavními aktéry. Dále popisuje metody měření společenské odpovědnosti firem a v posledních několika odstavcích teoretické části popisuje jednotliví kroky, které jsou nezbytné k realizaci konceptu CSR do strategie podniku. Okrajově je také zmíněn historický vývoj pojmu CSR. Praktická část je věnovaná společnosti Vodafone Czech Republic a.s. a jeho konkrétními aktivitami v oblasti sociální odpovědnosti. Obsahuje také případové studie, jejichž hlavním předmětem je dobrovolná pomoc neziskové organizace. Rovněž okrajově je popsaná situace v České republice, jak podnikatelský sektor vnímá koncept CSR.
Pojetí člověka v ekonomii
Zeman, Jakub ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce pojednává o pojetí člověka ve standardním ekonomickém myšlení. Zaměřuje se především na kritické zhodnocení jeho vybraných fundamentů. Prezentuje některé možné alternativní náhledy poukazující na nedostatky axiomatiky hlavního proudu v ekonomickém modelování. S pomocí interdisciplinárního propojení poznatků o lidském myšlení a chování se pokouší naznačit směry, jimiž lze pojetí člověka v ekonomii vhodně rozšiřovat tak, aby lépe odpovídalo jeho určujícím přirozeným charakteristikám. Zmiňuje také některé z projevů těchto charakteristik, které je možné získat při čerpání z poznatků psychologie, behaviorální ekonomie, neuroekonomie a dalších oborů, a které jsou v rozporu se standardními modely, protože vedou k iracionalitě a chybám, implicitně produkují omezení racionality, popřípadě přisuzují konstitutivní roli při tvorbě myšlení a jednání odlišným prvkům. V závěru pak práce přechází k reflexi postavení iracionality ve vnitřním světě jedincova mozku i ve světě vnějším -- v ekonomice.
Corporate social responsibility jako součást strategie malé firmy
Linhartová, Zuzana ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Iva (oponent)
Cílem této práce bylo zmapování situace konceptu CSR se zaměřením na malý podnik. Stěžejní přínos pak spočívá především v aplikaci konkrétního návrhu CSR a jeho implementace do celkové podnikatelské strategie reprezentanta malých a středních podniků ? výzkumné agentury Market Vision, s.r.o.Jednotlivé kroky implementace CSR jsou navrženy z hlediska COSORE ? Balance ? Scorecard modelu, ve kterém se na tuto problematiku nahlíží ze čtyř základní perspektiv ? zainteresovaných stran, finanční, procesní a perspektivy učení a růstu. Zásadním bodem této části práce byla identifikace všech důležitých aktivit v podniku, které se týkají modelu CSR a pomocí dotazování se zjišťuje, kde se firma již realizuje a v jakém směru má stále rezervy pro naplnění hlavních myšlenek konceptu.
Psychologické aspekty v teorii reklamy
Bahník, Štěpán ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Práce popisuje dva způsoby využití psychologických poznatků v ekonomické teorii reklamy. Psychologické poznatky mohou pomoci zhodnotit předpoklady různých ekonomických přístupů ke studiu reklamy. Poznatky psychologie přesvědčování jsou aplikovány na otázku, jestli reklama slouží jako zdroj informací. Práce se dále zabývá problémem, zdali může reklama vytvářet užitek. Studie zde shrnuté nasvědčují, že ano. Při řešení tohoto problému je v práci aplikována i neuroekonomie, jejíž základní metody jsou představeny. V závěru jsou popsány omezení zvoleného přístupu.
Corporate Culture of Vodafone Czech Republic a.s.
Štalmachová, Ivana ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Firemní kultura je důležitým indikátorem dlouhodobé úspěšnosti podniku. Představuje soubor hodnot, norem a postojů, které se formují v procesu vzájemní interakce její členů a významným způsobem ovlivňují všechny vnitropodnikové procesy a činnosti i vztahy s okolím. První část diplomové práce se věnuje popisu firemní kultury z teoretického hlediska, co zahrnuje definici pojmu, charakteristiku a typologii firemní kultury, její vztah k řídícím procesům firmy a taky změny firemní kultury. Druhá část je zaměřená na popis a analýzu firemní kultury společnosti Vodafone Czech Republic a.s. Pozornost je věnovaná její vazbě na strategii společnosti, jednotlivým prvkům firemní kultury a jejím projevům v interní komunikaci a ve vztahu k zaměstnancům. Samostatní část tvoří problematika společenské odpovědnosti, která je nedílnou součástí firemní kultury společnosti. Závěr patří zhodnocení firemní kultury Vodafonu s důrazem na její sílu a výhody a nevýhody z ní vyplývající.
Is code of conduct the way for ethical behaviour?
Mintál, Martin ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit funkci etického kodexu v nadnárodních společnostech, jeho reální přínos při řešení různých situací a míru implementace do složitých dodavatelských řetězců. Prostřednictvím porovnání etických kodexů dvou nadnárodních firem je poukázáno na míru zapojení a efektivity standardů etického kodexu do podnikatelské praxe. Hlavním tématem je etický kodex, jeho obsah, druhy a celkový význam pro podnikání. Do teorie je zahrnuta aj podnikatelská etika a potřeba implementace jej principů do podnikatelských praktik nadnárodních společností. Praktická část užívá poznatků z bakalářské práce o vlivu globalizace na nadnárodní společnost Nike, Inc, které jsou rozšířeny o současný přístup a jej dosavadní vývoj. Výběr evropské společnosti IKEA má přínos pře porovnání a zhodnocení etických kodexů dvou rozdílných společností v mnohých aspektech. Snahou je na základě disponibilních informací a porovnáním přístupu dvou nadnárodních korporací zhodnotit význam a efektivnost etického kodexu v podnikatelské praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.