Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení modálních charakteristik celokompozitového křídla s využitím MKP metod
Churý, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá vypracováním podrobného MKP modelu celokompozitního křídla kluzáku a následně provedení redukce vytvořeného MKP modelu na nosníkový model. U vytvořených modelů jsou vypočítány vlastní frekvence, tvary kmitání křídla a následně porovnány získané výsledky analýz obou modelů.
Náhrada kovových ocasních ploch letounu VUT 100 kompozitními
Berka, Martin ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní vodorovné ocasní plochy letounu VUT 100. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Je navržena vnitřní konstrukce stabilizátoru a pravého výškového kormidla. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Jsou vytvořeny MKP modely stabilizátoru a pravého výškového kormidla v systému MSC Patran a následně provedena pevnostní kontrola těchto modelů pro vybrané případy zatížení za pomoci softwaru MSC Nastran a COMPOST.
Stanovení modálních charakteristik celokompozitového křídla s využitím MKP metod
Churý, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Šplíchal, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá vypracováním podrobného MKP modelu celokompozitního křídla kluzáku a následně provedení redukce vytvořeného MKP modelu na nosníkový model. U vytvořených modelů jsou vypočítány vlastní frekvence, tvary kmitání křídla a následně porovnány získané výsledky analýz obou modelů.
Návrh řízeni ultralehkého motorového kluzáku SONG
Cejpek, Jakub ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je převzít a dále rozvinout typový návrh letounu SONG. Výsledkem bude základní aerodynamický výpočet, návrh příčného řízení včetně pevnostní kontroly vybraných částí. Takto navržený letoun bude připravený pro další výpočty (mechanika letu, pevnost křídla, trupu a ocasních ploch) a pro konkrétnější konstrukční návrh jednotlivých částí letounu.
Možnosti analýz progresivního porušování kompozitních materiálů metodou konečných prvků
Častulík, Lubomír ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi analýzy progresivního porušování vrstvených kompozitních stěn a desek. Nejprve je uveden teoretický úvod do mechaniky kompozitních materiálů. Následně se práce zabývá popisem druhů mechanismů porušování, včetně kritérií porušení, které je při výpočtu možné použít k jejich matematickému popisu. Poté je uvedena nezbytná teorie k pochopení iteračního výpočtu při progresivním porušování laminátů. Na závěr pak aplikace získaných poznatků k analýze modelu vzorku pro tahovou zkoušku. Tato analýza byla provedena s využitím programů MSC Patran/Nastran.
Vývoj raketových motorů
Marcinko, Peter ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Táto práca popisuje vývoj raketových motorov od prvých rakiet až po súčasnosť. Práca je rozdelená do na tri základné časti. Prvá časť popisuje základné fyzikálne princípy, ktorými sa musí raketa počas letu riadiť. Druhá časť popisuje základné rozdelenie raketových motorov a typy používaných pohonných látok. V poslednej časti sa práca zameriava na ruský, americký a európsky raketový program. Popisuje základné typy kozmických rakiet s uvedením používaných motorov.
Vývoj raketových motorů
Marcinko, Peter ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Táto práca popisuje vývoj raketových motorov od prvých rakiet až po súčasnosť. Práca je rozdelená do na tri základné časti. Prvá časť popisuje základné fyzikálne princípy, ktorými sa musí raketa počas letu riadiť. Druhá časť popisuje základné rozdelenie raketových motorov a typy používaných pohonných látok. V poslednej časti sa práca zameriava na ruský, americký a európsky raketový program. Popisuje základné typy kozmických rakiet s uvedením používaných motorov.
Přehled vývoje kosmických raketoplánů
Kapoun, Tomáš ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce formou studie mapuje historicko-technický vývoj raketoplánů od jejich počátku až po současnost. V úvodu jsou raketoplány rozděleny do kategorií a následně jsou přiblíženy důvody vzniku těchto strojů. Druhá část se věnuje již samotnému vývoji a jednotlivým konstrukcím nejen USA a SSSR, ale přibližuje vývoj raketoplánu i v Evropě a Japonsku. Předposlední kapitola popisuje dvě tragické havárie raketoplánů USA a jejich příčiny. Poslední částí práce je závěr spolu s předpokládaným vývojem kosmonautiky v blízké budoucnosti.
Aerodynamické vlastnosti leteckých profilů
Foltýn, Pavel ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vliv geometrických charakteristik leteckého profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. V první části práce je definován letecký profil, jsou zde popsány jeho geometrické charakteristiky, vznik aerodynamických sil a také je popsáno proudění okolo profilu. Druhá část práce se zabývá vlivem geometrie profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. To je ukázáno na profilech NACA čtyřmístné a šestimístné série, na jejich vztlakových a momentových čárách a polárách. Poslední část práce popisuje aerodynamické tunely a měření v nich. Práce se zaměřuje na měření sil a momentů pomocí aerodynamických vah a na měření statického a celkového tlaku. Měření rychlosti je zaměřeno na laserovou dopplerovskou anemometrii, žárovou anemometrii a PIV metodu. Velmi stručně jsou ukázány vybrané metody vizualizace proudění. Je zde také ukázáno porovnání charakteristik profilů získaných měřením v aerodynamickém tunelu a numerickou simulací v programu Xfoil.
Návrh raketového motoru
Cejpek, Jakub ; Konečný,, Pavel (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout raketový motor na tuhou pohonnou hmotu s dostatečným výkonem pro vynesení zátěže o hmotnosti 500 gramů do výšky 1500 metrů. A dále navrhnout základní uspořádání rakety, která by tento motor využila. Návrh motoru se řeší nejprve teoreticky. Tedy bez ohledu na dostupnost konstrukčního materiálu, paliva a výrobních technologií. Po vyřešení této teoretické části je na se v řešení zohlední dostupnost výše zmíněných prostředků. To znamená nejprve určit vhodné a dostupné palivo a podle parametrů tohoto paliva přepracovat konstrukci motoru v závislosti na dostupných konstrukčních materiálech a výrobních prostředcích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 CEJPEK, Jan
7 CEJPEK, Jiří
4 Cejpek, Jan
7 Cejpek, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.