Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv herních mechanismů na uživatelskou zkušenost
Kracík, Radim ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Šisler, Vít (oponent)
Práce se zabývá vztahem herních mechanismů a uživatelského prožitku. Identifikuje základní herní mechanismy a prvky, které mají nejdůležitější vliv na kvalitu uživatelského prožitku. Výzkum je realizován na příkladu konkrétní hry pomocí konceptu návrhových vzorů. Část práce se zabývá představením tohoto konceptu. Dále se práce zabývá obecnými teoriemi her, modely klasifikace a historií počítačových her. Součástí práce je i popis praktických zkušeností autora s tvorbou hry jako školního projektu.
Vizuální jazyk komiksu a design grafického uživatelského rozhraní
Šlaufová, Kateřina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Práce VIZUÁLNÍ JAZYK KOMIKSU A DESIGN GRAFICKÉHO UŽIVATELSKÉHO ROZHRANÍ vychází z předpokladu, že komiks a GUI využívají pro komunikaci se čtenáři/uživateli obdobné prvky. GUI jako významné kulturní rozhraní ve svém jazyku čerpá z jazyků dalších médií a jak dokazuje tato práce, čerpá také z komiksu. Dále jsou nastíněny společné znaky obou médií na rovině obecné, sémantické i vizuální. V obecné rovině se jedná o konvergenci a hybriditu nebo požadavky kladené na čtenáře/uživatele. Velmi obdobné pro komiks a GUI jsou také limity, které plynou z vlastností média, pro které jsou určeny. Na sémantické rovině lze hledat v obou médiích metaforická a metonymická zobrazení. Stěžejní část práce se věnuje společným vizuálním prvkům a nachází je jak ve formě zjednodušení, sekvenčnosti a víceúrovňovém rámování, tak u prvků, jako jsou ikony či text. Případová studie, která analyzuje GUI softwaru Adobe Photoshop CS5 po vzoru vizuálního jazyka komiksu, dokazuje spojitosti obou médií v praxi a odkrývá nové souvislosti.
Interaktivní narativ jako prostředek analýzy elektronických videoher
Csémy, Miklós ; Říha, Daniel (vedoucí práce) ; Brejcha, Jan (oponent)
1 Abstrakt: Práce se zabývá možností analýzy elektronických videoher, přičemž popisuje koncept interaktivního narativu. V rámci analýzy se s elektronickou videohrou setkáváme vždy na úrovni konkrétního díla. Práce se věnuje popisu modelu interaktivního vztahu mezi hráčem a elektronickou videohrou na základě poznatků z psychologie a používá koncept interaktivního narativu v popisu struktury elektronické videohry vnímané jako dílo. K analýze je přistupováno na dvou úrovních. První je úroveň herního kódu, která je nehotovým souhrnem možností, které mohou být aktualizovány v rámci interakce. Na této úrovni hovoří práce o predisponovaném narativu. Druhá úroveň je momentem vlastní interakce, kdy v důsledku aktivity hráče dochází k reprezentaci některých ze zmíněných možností a k pominutí jiných. Pomocí tohoto konceptu je vyřešena otázka narativity elektronických videoher skrze rozlišeno mezi fabulací, jež je dílem původního autora a interaktivním narativem, který vzniká sloučením zmíněných úrovní.
Natural language in web-based search engines
Poláková, Barbora ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Pilecká, Věra (oponent)
(česky): Diplomová práce je zaměřena na problematiku využití přirozeného jazyka ve webových vyhledávačích, zdůrazňuje multioborový charakter dané problematiky. Propojuje základní přístupy z lingvistiky, psychologie, kognitivní vědy, informační vědy a neuropsychologie, s cílem vytvořit její komplexnější obraz. Bližší pohled je věnován člověku jako hybateli celého vývoje v oblasti vyhledávačů a primárnímu uživateli takových systémů. "Lidský informační system" je prezentován jako vzor lepšího uživatelsky přívětivějšího systému pro zpracování informací. Charakter práce je plně teoretický a měl by sloužit jako základ pro další výzkum. Výsledkem je doporučení věnovat se vývoji plně vizuálních systémů s využitím znalostí lidského informačního system, který se na základě studia dostupných zdrojů jeví jako nejlepší cesta.
Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy
Farkaš, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Ovesleová, Hana (oponent)
Diplomová práce Principy vizualizace informací v informačních systémech hromadné dopravy pojednává o způsobu, jakým informační design prostupuje do jedné z nejobvyklejších činností člověka v urbánním prostředí: cestování hromadnou dopravou. Městský prostor je v práci rámcem, do kterého je usazeno několik souvisejících disciplín zapojených do konceptu wayfindingu. Autor zasazuje problematiku do širokého historického a architektonického kontextu a nastiňuje souvislosti s kognitivní vědou. Případová studie zahrnuje stanovení principů pro informační design na příkladu pražského metra a jejich aplikaci na stanici, v níž byl instalován zkušební informační systém.
Možnosti analýzy online sociálních sítí na příkladu výzkumu chování uživatelů Facebooku v závislosti na jejich temperamentu
Šemberová, Kristina ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Temperament je určující složkou chování lidí v každodenních situacích. Projevuje se i v online prostředí? Odlišuje se chování introvertů a extrovertů v online sítích? Někteří autoři ve svých studiích potvrdili, že v online sítích se introverti cítí bezpečněji a chovají se tudíž extrovertněji, podobný vliv mají sítě i na chování extrovertů, jiní autoři empiricky dokázali, že používáním virtuálního prostředí a online sítí se introverti stávají více společensky izolovaní a osamělí. Tyto studie byly zpravidla provedeny na některé americké či britské vysoké škole, v českém prostředí tento výzkum chyběl. Dotazník na výzkum chování a zjištění temperamentu pro tuto diplomovou práci zodpovědělo 310 lidí průměrného věku 29 let, ze 2/3 žen, většina žije a pracuje v Praze v oblasti médií, marketingu a public relations. Výsledky výzkumu ukázaly, že 46 % uživatelů jsou členy Facebooku déle než dva roky, extroverti aktivně participují ve více sítích, chování introvertů a extrovertů na Facebooku a způsob užívání se skutečně liší, v dílčích aspektech někdy překvapivým způsobem. Před prezentací výsledků výzkumu je věnovaná pozornost teoretickému pozadí - sítím, sociálním sítím, online sítím a způsobům jejich analýzy a nechybí ani psychologický výklad temperamentu. Virtuální prostředí se stále více prolíná s naším...
Sémiotické inženýrství a pravidla pro interakční design
Prokop, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Sémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.
Kniha v elektronickém věku
Beranová, Petra ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Diplomová práce Kniha v elektronickém v ku pojednává o ti t né a elektronické knize. V první teoretické ásti je popsána teorie konvergence, která podle historického vývinu médií p edpokládá, e se média vzájemn nevytla ují, jen se m ní jejich obsah. Dal í zmi ovaná teorie je remediace, která spo ívá ve zp sobu nastoupení nového média, které se vymezuje tím, e si prop j uje charakter starého média a p etvá í ho k obrazu svému, zárove je v ak na p vodním médiu svým zp sobem závislé. Kapitola poukazující na silnou tradici a vliv knihy se zabývá knihtiskem jako mocenským nástrojem. V dal í ásti práce je popisováno ti t né a elektronické prost edí a jejich vzájemné rozdíly nejen z pohledu u ivatel . Je nastín na historie a princip hypertextu a mo nosti jeho vyu ití p i etb elektronických knih. Zmín ny jsou také nejnov j í technologie pro tení elektronického textu a prostor je v nován i otázce jejich po áte ního neúsp chu u tená . Téma budoucího vývoje ti t né knihy vzhledem ke knize elektronické je pak protkáno celou prací.
Sémiotické inženýrství a pravidla pro interakční design
Prokop, Pavel ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Slavíček, Daniel (oponent)
Sémiotické inženýrství je jedním ze sémiotických přístupů k problematice interakce mezi člověkem a počítačem. Jeho teorie je postavena na jednoduché myšlence rozhraní jako zástupce designera, skrze kterého designer promlouvá k uživateli o tom, jak by měl zacházet s programem, který pro něj připravil. Kromě teoretického základu disponuje také metodami pro zhodnocení způsobu komunikace testovaného rozhraní s uživatelem. Je tak schopno se vyrovnat ostatním teoriím v oblasti a díky svému zaměření na komunikaci poskytuje navíc nový podstatný úhel pohledu. Jeho teorie a metody jsou zde použity jako základ pro vytvoření sady pravidel pro designery, která by jim měla sloužit jako vodítka k zamyšlení. Ukazuje se tak, že sémiotická teorie je schopna v oblasti inteakčního designu přinášet konkrétní výsledky pro běžnou praxi a není vázána pouze na akademické prostředí.
Internetový prostor: přirozené prostředí
Ježek, Martin ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Práce tematizuje internet jako přirozený prostor naší existence. Výběrem širokého spektra literatury se snaží o neortodoxní pohled na tematiku digitálního prostoru a společenského vývoje posledních let, který je s internetem úzce provázaný. Práce ukazuje příklady z praxe, které ilustrují proměnu vnímání internetu a jeho role ve společnosti, zabývá se polaritou virtuálního a reálného a důležitou proměnou pasivního diváka na aktivního uživatele. V souvislosti chápání internetu jako přirozeného prostoru člověka - uživatele, se práce obrací jak na lingvistické struktury metaforického systému, tak na závěry fenomenologických zkoumání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Brejcha, Jindřich
4 Brejcha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.