Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelování a HIL simulace ovládání pátých dveří osobního automobilu
Musil, Filip ; Matějásko, Michal (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, tvorbou modelů a simulacemi mechanismů pátých dveří osobního automobilu. Problém byl analyzován na základě reálného měření, provedeného na třech různých vozidlech. Na základě měření byly vytvořeny výpočetní modely popisující reálnou soustavu na různých úrovních složitosti. Pro tvorbu a výpočet modelů byl využit Matlab/Simulink. Výstupem práce je simulátor pátých dveří osobního automobilu, který obsahuje i zjednodušený model řídicí jednotky. Simulátor by měl poskytovat aproximaci průběhu proudu a kinematických veličin těchto mechanismů. Model je implementován na výpočetní platformě dSPACE, která umožňuje běh simulace v reálném čase. Simulátor lze modifikovat ve smyslu změny parametrů mechanismu a modifikace některých jeho funkcionalit.
Realizace řízení laboratorního modelu rotačního inverzního kyvadla
Šnajder, Jan ; Bastl, Michal (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je modelování, identifikace a řízení rotačního inverzního kyvadla. Práce popisuje jednotlivé prvky reálného systému a jeho řízení. Součástí práce je také vytvoření simulačního modelu v prostředí Matlab/Simulink za pomoci matematických rovnic odvozených pomoci Lagrangeových rovnic druhého druhu. Parametry reálného systému jsou odhadnuty na základě redukovaných soustav a následně validovány. Řízení je založeno na stavovém popisu. V práci je popsána linearizace, návrh stavových regulátoru pomoci LQR metody a tvorba stavového pozorovatele. Poslední část práce se věnuje testování stavového pozorovatele a kompenzaci tření pomocí několika statických modelů tření a přidáním šumu do kompenzace.
Knihovna pro ovládání kolaborativního robota UR5e z prostředí Matlab/Simulink
Sladký, Adam ; Adámek, Roman (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá postupem vytvoření knihovny funkcí, která umožní snadné ovládání robota UR5e a jeho interaktivního modelu z prostředí Matlab. Na její tvorbu byla použita metoda objektového programování. Funkce knihovny byly navrženy odděleně pro módy ovládání robota a modelu. Součástí jsou i funkce pro ovládání gripperu RG2 a detekci kolize zabraňující srážce robota se sebou samým. Výsledkem je knihovna navržená tak, že je možné robota snadno využít při měřeních, práci na projektech i jako pomůcku ve výuce pouhým zařazením jeho funkcí do existujícího skriptu zpracovávajícího data nebo provádějícího jiné výpočty. Na závěr jsou uvedeny tři výukové úlohy představující studentská zadání, na kterých je ukázáno použití knihovny.
Aplikace algoritmů prediktivní údržby na monitorování stavu experimentálního pneumatického zařízení
Štastný, Petr ; Brablc, Martin (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá hledáním indikátorů stavu pneumatického zařízení za použití algoritmů strojového učení a vytěžování dat. Cílem bylo určit měřitelnou veličinu a algoritmus jejího vyhodnocování, pomocí kterého bude možné identifikovat stav a zdroje poruch. Data o chování pneumatického válce byla získávána na testovacím zařízení, které bylo osazeno senzory 16 různých veličin. Zpracování a vyhodnocování dat proběhlo v nástrojích Matlabu, konkrétně Diagnostic Feature Designer a Classification Learner.
Plánování trajektorie vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly
Śniežek, Roman ; Dobossy, Barnabás (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá kinematickým modelem vozidla se čtyřmi nezávisle řízenými koly a jeho simulací. Dále se zabývá algoritmy pro plánování cesty. Cílem práce je využití kinematického modelu a algoritmu pro sledování cesty k vytvoření trajektorie jako vektoru natočení kol v závislosti na čase a ujeté vzdálenosti. Tato trajektorie umožní vozidlu přesun ze startovní pozice k cíli na mapě se statickými překážkami, aniž by došlo ke kolizi. To pak může být využito při jízdě autonomního vozidla ve známém prostředí
Realizace 3D skeneru na bázi strukturovaného světla
Přikryl, Matouš ; Brablc, Martin (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
V úvodu se práce zabývá různými druhy 3D skenerů. Následně se zaměřuje na funkci 3D skeneru využívajícího ke své funkci strukturované světlo. Zabývá se celým procesem skenování od kalibrace, přes optickou triangulaci, až po generování struktury skenovaného objektu. V druhé části práce popisuje realizaci jednoduchého 3D skeneru s využitím vybavení Mechatronické laboratoře a jeho schopnosti v různých okolních podmínkách.
Funkční HIL testy univerzální elektronické řídicí jednotky
Štramberský, Jan ; Appel, Martin (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá funkčním HIL testováním univerzální elektronické řídicí jednotky. Řídicí jednotka je graficky programována v aplikaci, v níž je možné vytvářet stavové automaty s předprogramovanými funkcemi. V rámci práce byl vytvořen HIL test jednotky. Signály jsou vyměňovány mezi jednotkou a PC za pomocí vstupně/výstupní karty. Na PC běží skript HIL testu v programu Matlab. Tento test ověřuje firmware jednotky za pomocí kontroly očekávaného chování jednotlivých funkcí a podmínek přechodů.
Návrh a realizace demonstračního modelu dvojítého kyvadla
Slabý, Vít ; Brablc, Martin (oponent) ; Bastl, Michal (vedoucí práce)
Práce popisuje proces přestavby experimentálního modelu jednoduchého kyvadla na vozíku na kyvadlo dvojité. Je navržen řídicí algoritmus v prostředí MATLAB/Simulink pro stabilizaci kyvadla v inverzní poloze. Pro tento účel bylo implementováno LQR stavové zpětnovazební řízení. Dále byla navržena metoda pro vyšvihnutí kyvadla do inverzní polohy z klidu (swing-up). Pro řízení swing-upu byla použita metoda feedforward. V práci je ukázána funkčnost těchto algoritmů.
Design of Electromagnetic Positioning Platform for Testing of Nonlinear Control and Identification Algorithms
Rajchl, Matej ; Takács, Gergely (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
This thesis deals with design and construction of electromagnetic positioning platform for testing of nonlinear control and identification algorithms. The plaform is based on shaping of the magnetic field using three electromagnets and positioning of a steel ball using this magnetic field on a resistive touch panel which measures the ball position at each point. The platform is meant mainly for demonstration of different nonlinear control algorithms. Three of which are shown and tested in this thesis.
Stabilization of macroscopic particle in optical trap
Mlynář, Vojtěch ; Matěj, Zdeněk (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
This thesis deals with the implementation and evaluation of the feedback stabilization algorithms for a particle in an optical trap. The algorithms are implemented in a field-programmable gate array Red Pitaya STEMlab 125-14 leveraging HDL code autogeneration from Simulink models. Theoretical background is laid out to highlight the connection of underlying physics to the Kalman filter theory, together with the details of FPGA implementation and parameter estimation. The implemented algorithms were successfully tested in a real experimental setup, and the results are presented in the last chapter.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.