Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychosociální centrum ACORUS. Zhodnocení poskytovaných služeb
Bláhová, Kateřina ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Havránková, Olga (oponent)
Domácí násilí je aktuální téma a také stále více diskutovanou oblastí. V soudobé společnosti se tomuto tématu věnuje stále více odborníků a i laická veřejnost dostává více informací o tomto problému. Cílem této práce není přinést nové poznatky o pojmu domácí násilí. Zájem o situaci, kdy násilím trpí ženy, muži i děti je úctyhodný, ale dle mého názoru je stále málo zájmu věnováno potřebám obětí domácího násilí. Co vlastně potřebují a očekávají oběti domácího násilí. Co očekávají od odborníků? Cílem této práce je tedy zhodnocení služeb, které nabízí Psychosociální centrum Acorus pro oběti domácího násilí. V teoretické části této bakalářské práce jsou vymezeny některé pojmy související s domácím násilím. Jelikož je cílem analýza stávajících služeb nabízených Psychosociálním centrem Acorus, tak je zde dopodrobna vypsán systém služeb. Empirická část je zaměřena na hodnocení služeb, jak bývalé a současné pobytové uživatelky služeb hodnotí programy, které jsou pro ně přínosné nebo naopak co jim spíše vadí a co jim pomáhá najít v sobě sílu ke změně. Jelikož se věnuji práci s oběťmi domácího násilí v Psychosociálním centru Acorus jako sociální pracovnice, věřím, že poznatky z empirického výzkumu využiji já i kolegyně a kolegové. Závěry z této bakalářské práce by mohly být využity při další práci s oběťmi domácího...
Česká historiografie přelomu století v dialogu s Evropou (1890-1914)
Bláhová, Kateřina ; Čornej, Petr (vedoucí práce) ; Pešat, Zdeněk (oponent) ; Beneš, Pavel (oponent)
Dlouhé 19. století (1780-1914) je stoletím zrodu mnoha fenoménů, mimo jiné také moderní vědy. Přineslo obrat v hierarchii hodnot i v sociální stratifikaci. V jeho průběhu došlo k demokratizaci přístupu ke vzdělání i díky školským a vzdělávacím reformám, jejichž počátek tkví v tereziánském a josefínském zákonodárství. Když se na sklonku 18. století postupně z barokního polyhistorismu začínají vydělovat jednotlivé vědní disciplíny, věda a vzdělání se stávají vstupenkou mezi "novou nobilitu". Zvláště v českém prostředí, jež zoufale postrádalo - až na výjimky - českou šlechtickou reprezentaci a disponovalo jen velmi úzkou reprezentací ekonomickou, se vzdělání a vzdělávání stalo cestou k vytvoření národní elity. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Připravenost vybraných škol města České Budějovice na vznik mimořádné události
BLÁHOVÁ, Kateřina
Připravenost škol na mimořádné události, by mělo být pro všechny zaměstnavatele a zaměstnance těchto zařízení jednou ze základních priorit. Za účelem posouzení připravenosti škol bylo realizováno dotazníkové šetření, kdy byly vytvořeny tři typy dotazníků, a to dotazník pro ředitele škol, pedagogy, žáky a studenty. Teoretická část práce se zabývá legislativním vymezením problematiky mimořádných událostí a terminologiích pojmů jako jsou bezpečnost, mimořádná událost, mimořádná situace, hrozba, záchranné a likvidační práce, krizová situace, integrovaný záchranný systém, ochrana obyvatelstva nebo evakuace. Další kapitolou práce je pojetí výuky problematiky ochrany obyvatelstva, která je rozdělena na období před rokem 1989 a po roce 1989. Do výuky problematiky ochrany obyvatelstva před rokem 1989 můžeme zařadit termíny jako civilní protiletecká ochrana, civilní obrana a branná výchova. Výuka v oblasti přípravy obyvatelstva na mimořádné události v České republice po roce 1989 je rozdělena na předškolní výchovu, základní vzdělání, střední vzdělání a vysokoškolské vzdělání. Dále byla do této kapitoly zahrnuta preventivně výchovná činnost směřující k zadané cílové skupině. Dalšími kapitolami v teoretické části diplomové práce jsou kapitoly Ochrana obyvatelstva a Koncepce ochrany obyvatelstva. Poslední kapitola byla zaměřena na současný stav počtu škol na území České republiky, Jihočeského kraje a města České Budějovice. Ve výzkumné části bylo cílem zhodnotit připravenost vybraných škol na mimořádnou událost. Jak již bylo zmíněno, byly vytvořeny tři typy dotazníků. První dotazník byl určen pro ředitele škol a obsahoval 26 otázek. Otázky měly uzavřené odpovědi. Začátek dotazníku charakterizuje zkoumaný vzorek. Následuje tematický blok, který pojednává o evakuačním plánu a následné evakuaci. Další otázky jsou zaměřené na posouzení připravenosti škol, pedagogů, žáků a studentů na mimořádnou událost. Poslední otázky zjišťují, zda by ředitelé uvítali možnost, proškolení pedagogů v oblasti Ochrana člověka za mimořádné události. Druhý dotazník byl určen pedagogickému personálu. Dotazník pro pedagogy obsahoval 34 otázek, které měly uzavřené odpovědi. Byl rozdělen do 2 tematických bloků. První čtyři otázky sloužily k charakterizování pedagogického personálu. I. BLOK zjišťoval, zda má škola zpracovaný evakuační plán, jak často je prováděn nácvik evakuace, zda škola spolupracuje se složkami Integrovaného záchranného systému, zda jsou žáci seznamováni s doporučenými způsoby chování při vzniku mimořádné události a jakým způsobem, zda se pedagogové účastní školení na úseku ochrany obyvatelstva, nebo jaká forma školení a tematická oblast by jim nejvíce vyhovovala. II. BLOK byl zaměřen na informovanost pedagogů. Třetím dotazníkem byl dotazník pro žáky a studeny, ten obsahoval celkem 28 otázek. První 3 otázky sloužily k získání informací o respondentovi. Následně byl dotazník zaměřen na znalosti žáků v oblastech ochrana obyvatelstva, požární ochrana, první pomoc, únik radioaktivních a chemických látek. Každá oblast obsahovala 4 otázky. Další 3 otázky byly zaměřené na znalost telefonních čísel, které by žáci a studenti měli znát v případě vzniku mimořádné události. Poslední otázky zjišťovaly, zda a jak byli žáci a studenti seznámeni s doporučenými způsoby chování při vzniku mimořádné události. V případě ředitelů škol byla použita metoda kvalitativní ve formě metody PAPI. Metoda PAPI-Paper And Pen Interviewing spočívá v osobním dotazování, při kterém se odpovědi respondentů zaznamenávají do vytištěného, standardizovaného dotazníku. U pedagogů, žáků a studentů byla použita metoda kvantitativní, a to formou dotazníkového šetření. Všechny výsledky byly zaneseny do programu Excel a vyhodnoceny formou grafů.Pro dobrou míru připravenosti škol, byla dle Paretovo principu stanovena hranice 80 % správných odpovědí. Dále bylo provedené statistické zpracování výsledků dotazníkového šetření za účelem testování závislosti odpovědí respondentů na druhu školy.
Ontogenetické změny štítné žlázy králíka
BLÁHOVÁ, Kateřina
V literárním přehledu bakalářské práce je popsána štítná žláza z hlediska morfologie, fyziologie, mikroskopické stavby, prenatálního a postnatálního vývoje. Praktická část byla věnována morfometrickým změnám štítné žlázy v průběhu 39 dní postnatálního vývoje. K experimentu bylo využito 24 králíků plemene novozélandský bílý. Mikroskopicky byly stanoveny parametry: obvod, délka a šířka folikulů a výška thyreocytů. Při narození byl průměrný obvod folikulů 134,54 ? 7,81?m, délka 41,85 ? 0,93 ?m, šířka 39,45?4,05 ?m a výška thyreocytů 5,12?0,06 ?m. V 39. dnech (na konci experimentu) byl průměrný obvod folikulů 231,53 ? 37,95 ?m, délka 71,09 ? 12,19 ?m, šířka 68,97 ? 10,02 ?m a výška thyreocytů 5,69 ? 0,42 ?m. U všech parametrů je zřetelný nárůst kromě thyreocytů, u nich nárůst není tak patrný. Velikost obvodu se od narození do 39 dne věku zvětšila o 72,1 %, výška folikulů o 69,9 %, nejvíce šířka folikulů, a to o 77,4 %. Ve věku 5 dnů došlo ke snížení velikosti všech 3 sledovaných rozměrů, tedy ke zmenšení folikulů, to lze přisuzovat adaptaci štítné žlázy na postnatální období.
Manipulace s pacientem jako ošetřovatelský problém
BLÁHOVÁ, Kateřina
Současný stav Manipulace s pacientem je komplexní proces. Sestra s pacientem manipuluje po celou dobu jeho hospitalizace mnohokrát denně. Škála procesů, při nichž sestra s pacientem musí manipulovat, je rozsáhlá. Poměrně velký časový prostor i úsilí zabere sestře manipulace při polohování. Při manipulaci s pacientem je zatěžován pohybový aparát sestry, která je tímto ohrožena vznikem muskuloskeletárních poruch s možným následkem pracovní neschopnosti. Při nesprávné manipulaci je zvyšováno i riziko poškození pacienta. Tato rizika lze do jisté míry eliminovat použitím manipulačních pomůcek, dodržováním bariérové péče a pravidel bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Významnou roli hraje i vzdělávání sester a zdravotnických pracovníků v oblasti pohybově komunikačních konceptů. Cíle práce a výzkumné otázky Pro výzkumné šetření byly stanoveny tři cíle. Prvním cílem bylo zjistit, s jakou problematikou se sestry při manipulaci s pacienty setkávají. Druhý cíl měl za úkol zmapovat pomůcky, které sestry při manipulaci nejčastěji využívají. Třetí cíl byl zaměřen na zkoumání vzdělání sester v oblasti manipulace s pacientem. K vytyčeným cílům bylo stanoveno šest výzkumných otázek. 1. Jaké nežádoucí události mohou vzniknout při manipulaci s pacienty? 2. V čem vidí sestry problém při manipulaci s pacienty? 3. Mají sestry k dispozici pomůcky pro zajištění bezpečné manipulace s pacienty? 4. Dokážou sestry správně používat pomůcky pro manipulaci s pacienty? 5. Jaké způsoby usnadnění manipulace s pacienty sestry používají? 6. Mají sestry možnost/zájem vzdělávat se v oblasti manipulace s pacienty? Metodika Pro vypracování empirické části bakalářské práce byla použita metoda kvalitativního výzkumného šetření. Sběr dat byl proveden dvěma technikami, technikou polostrukturovaného rozhovoru a zúčastněného, skrytého pozorování. Rozhovory probíhaly na podkladě předem připravených otázek s devíti sestrami pracujícími na třech lůžkových odděleních v nemocničním zařízení Jihočeského kraje. Pozorování bylo provedeno na totožných odděleních, kde proběhlo výzkumné šetření pomocí rozhovorů. Výsledná data byla kategorizována a vyhodnocena. Podmínkou provedení výzkumného šetření bylo dodržení anonymity všech respondentů a zdravotnického zařízení. Výsledky Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že nežádoucí události, které mohou při manipulaci vzniknout, jsou nejčastěji poškození zdraví pacienta nebo personálu. Sestry považují za zásadní problémy hmotnost pacienta a limitující podmínky prostředí. Přestože sestry udávají dostatek pomůcek k zajištění bezpečné manipulace s pacientem, ocenily by jejich jinou skladbu. Pozorování navíc prokazuje, že pomůcky nedokážou vždy používat zcela správným způsobem. K usnadnění manipulace sestrám slouží jednoduché netechnické manipulační pomůcky a manipulace ve více osobách. Závěr Z empirického šetření vyplývá, že manipulace s pacientem je činností, se kterou přijde sestra během výkonu své profese a poskytování ošetřovatelské péče denně do styku. Sestry jsou v souvislosti s tím vystaveny fyzické zátěži a musí řešit řadu problémů. K manipulaci přistupují značně konzervativním způsobem, k ulehčení mají k dispozici pouze několik základních manipulačních pomůcek. Složitější technické manipulační pomůcky na svých pracovištích nemají k dispozici a ani o ně prozatím nejeví zájem. Sestry při manipulaci nevyužívají žádný pohybově komunikační koncept, jakým je kinestetika. Drtivá většina sester o kinestetice dosud neslyšela nebo o ní má zcela mylné představy. Ze získaných výsledků můžeme usuzovat, že většina sester má zájem o vzdělání týkající se technik správné manipulace s pacientem. Nutností pro budoucnost vykonávání sesterské profese je tedy rozšíření vzdělávání sester v problematice manipulace s pacientem.
Analýza společnosti Aqua Angels EUROPE s.r.o
Bláhová, Kateřina ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Sankot Kováčová, Ivana (oponent)
Cílem diplomové práce je reálné vyobrazení podnikání firmy Aqua Angels EUROPE s.r.o. -- stručný popis jednotlivých oblastí v rámci firmy, know-how, zhodnocení produktů v rámci sortimentu, cenotvorba a náhled do systému distribuce a významu prodejního personálu ve firmě. Autorka práce se podrobněji zaměřuje na jednotlivé marketingové aktivity této malé firmy a na zhodnocení jejich efektivnosti. Dále si práce klade za cíl konkurenční srovnání v rámci českého trhu s balenými vodami a vyhodnocení povědomí o značce a její positioning mezi spotřebiteli. Základní hypotézou je nízké povědomí o značce Aqua Angels mezi spotřebiteli kvůli nemasovosti marketingových aktivit značky a úzké cílové skupině a pesimistický pohled na dodržování pitného režimu české populace. Součástí této diplomové práce je také celkové zhodnocení současné situace firmy Aqua Angels EUROPE s.r.o. a návrh vhodných realizovatelných řešení v oblastech, kde jsou determinovány nedostatky.
Komparace nových televizních stanic na českém mediálním trhu
Bláhová, Kateřina ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Bečvářová, Lenka (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat tři vybrané televizní stanice -- TV Barrandov, Metropol TV a Prima COOL -- z hlediska jejich marketingové komunikace, upozornit na shodné prvky a odlišnosti. Dále pak zhodnotit tyto TV stanice prostřednictvím faktorů sledovanosti a obecného povědomí, vnímání a působení na diváky. Autorka se také zaměřuje na srovnání cílových skupin a na zaměření výše jmenovaných TV stanic. Díky těmto hlediskům bude možné zhodnotit efektivitu působení vybraných TV stanic na českém mediálním trhu. Počátečním předpokladem je vyšší sledovanost a povědomí o stanici Prima COOL díky příbuznosti s větší a tradiční součástí českého televizního trhu -- stanicí TV Prima a minoritní postavení stanice Metropol TV díky krátkému působení na české mediální scéně.
Zhodnocení stavu orální hygieny u vybraných skupin obyvatel města Českých Budějovic a okolí s dopadem do jejich sociální úrovně
BLÁHOVÁ, Kateřina
Význam orální hygieny v životě každého člověka je nezastupitelný a správné provádění orální hygieny má svůj význam v socioekonomickém postavení každého člověka. Ve své práci jsem si stanovila cíl zhodnotit úroveň orální hygieny u souboru pacientů z města Českých Budějovic a okolí. Jako pracovní metodu své výzkumné práce jsem zvolila kvantitativní metodu výzkumu pomocí dotazníků. Cílem mé diplomové práce bylo vyhodnocení úrovně orální hygieny a vyhodnocení také přístupů pacientů k této problematice ve vztahu k jejich dosaženého vzdělání. Svým šetřením jsem potvrdila, že výše vzdělání má vliv na provádění orální hygieny, dále má vliv na povědomí občanů na přístup ke svému orálnímu zdraví a na hodnocení svého orálního zdraví ve vztahu k svému současnému zaměstnání a dále ve vztahu orální hygieny a úrovně životního stylu a postavení ve společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 BLÁHOVÁ, Karolína
34 BLÁHOVÁ, Kateřina
3 BLÁHOVÁ, Klára
5 BLÁHOVÁ, Kristýna
3 Blahová, Kamila
8 Blahová, Karolína
5 Blahová, Kristýna
3 Bláhová, Kamila
8 Bláhová, Karolína
34 Bláhová, Kateřina
3 Bláhová, Klára
5 Bláhová, Kristýna
3 Bláhová, Květa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.