Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kartografická díla pro děti a mládež: současný stav a možnosti uplatnění GIS
Škardová, Marta ; Hudeček, Tomáš (oponent) ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce)
Abstrakt:: Cílem práce je představení kartografických děl pro děti a mládež. Hlavním úkolem je seznámení s problematikou kartografické tvorby pro děti a mládež a provedení hodnotové analýzy z hlediska kartografie. Analýza se zaměřuje především na využívání mapového jazyka - znakového klíče a vyjadřovacích prostředků, její součástí je i snaha odpovědět na otázku, zda jsou kartografická díla pro děti a mládež skutečnými mapami či se jedná spíše o ilustraci. Na analýzu navazuje hodnocení vybraných produktů jejich uživateli - dětmi. Dalším cílem je srovnání tradičních postupů tvorby uvedených děl s možnostmi moderní počítačové kartografie, jsou demonstrovány tři možnosti tvorby - ručně, s použitím grafického programu a s použitím kartografického programu. Práce snaží posoudit využívání odborných geografických a kartografických znalostí v produktech pro děti a mládež a využívá při tom i poznatků získaných na základě konzultací s autorkou těchto děl.
Kartografické znázornění vývoje představ žáků o prostorovém uspořádání a geografii Česka
Pastuchová, Tereza ; Hudeček, Tomáš (oponent) ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést analýzu představ žáků různého věku a bydliště o prostorovém uspořádání a geografii Česka. Výstupem jsou především mapy, které poskytnou názorné srovnání těchto představ. Zvolenou metodou výzkumu je dotazníkové šetření, které proběhlo na čtyřech českých školách. Začátek práce je věnován teorii mentálních map, stanovení hypotéz a průběhu dotazníkového šetření. Vlastní analýza je pak rozdělena na tři části. Hlavní úkol první části spočívá ve vytvoření tzv. agregované mapy mentálních map Česka (pro každou školu zvlášť). Druhá část zkoumá přesnost lokalizace Prahy na těchto mapách. Poslední částí výzkumu je analýza preferencí žáků pro jejich trvalé bydlení. Závěr práce patří souhrnnému zhodnocení výsledků a přináší podněty pro další možné podobné výzkumy a využití práce.
Analýza náplně a obsahu učivových map českých učebnic zeměpisu ve vztahu ke školním atlasům
Šákrová, Michaela ; Bláha, Jan Daniel (oponent) ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce)
Analýza náplně a obsahu učivových map českých učebnic zeměpisu ve vztahu ke školním atlasům. Abstrakt Cílem této bakalářské práce je stanovit metodiku výpočtu obsahu a náplně map a aplikovat ji na vybrané učivové a atlasové mapy. První část je věnována současnému stavu dané problematiky. Následuje metodika, ve které jsou představeny použité mapy a následně samotný výpočet obsahu a náplně map. V kapitole výsledky jsou okomentovány obsahy a náplně jednotlivých map a provedeno jejich srovnání a vyhodnocení. Výsledná metodika může sloužit pro další analýzu map. Klíčová slova: učivová mapa, školní atlas, obsah, náplň

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 BLÁHA, Jakub
51 BLÁHA, Jan
9 BLÁHA, Josef
9 Blaha, Jakub
51 Blaha, Jan
5 Blaha, Jaroslav
1 Blaha, Jindřich
1 Blaha, Jindřich BBA.
28 Blaha, Jiří
9 Blaha, Josef
9 Bláha, Jakub
51 Bláha, Jan
1 Bláha, Jaromír
5 Bláha, Jaroslav
28 Bláha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.