| |
| |
| |
|
Termodynamický model Wankelova motoru o výkonu 11 kW
Drbal, Milan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky rotačních motorů typu Wankel a jejich modelování v 1D simulačních programech určených pro termodynamické simulace pístových motorů. Jsou popsány nutné kroky k vytvoření ekvivalentního modelu čtyřdobého tříválcového pístového motoru, pomocí kterého jsou poté získávány výsledky výpočtů. Jako validační motor je použit Aixro XR 50. Data naměřená na tomto motoru jsou poté použita k validaci vytvořeného termodynamického modelu. Dále je uvedeno určování průtokových koeficientů jednotlivých částí sání a výfuku motoru. Na základě vytvořeného termodynamického modelu je proveden návrh motoru s výkonem 11kW.
|
|
Plnění emisních norem Stage IV u traktorových motorů
Vít, Jakub ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem mé bakalářské práce je objasnění principu funkce systému vstřikování močoviny a jeho instalace na vozidlo. V první části své práce se zabývám problematikou snižování škodlivin ve výfukových plynech a emisními normami, které limitují škodliviny ve výfukových plynech. Ve druhé části je vytvořen přehled značek traktorů na našem trhu a jejich rozdělení podle použitých systémů ke snižování škodlivin ve výfukových plynech u jejich modelových řad.
|
|
Jednoválcové motory kategorie enduro
Svoboda, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konstrukce, která je typická pro motor enduro motocyklu a popi-suje jeho hlavní části. Další náplní práce je shrnutí informací o vybraných typech enduro motocyklů a jejich pohonných jednotkách. Výkon každého motocyklu je zobrazen výstupním grafem z dynamometru. Dále jsou popsány servisní intervaly vybraných motocyklů, které odpovídají dosahovaným výkonům. Motory enduro motocyklů byly porovnány s motory motokrosových motocyklů
|
|
Optimalizace výfukového potrubí zážehového motoru
Prášek, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci stávajícího, popř. návrh nového výfukového traktu u vozu Volkswagen Polo pohybující se v seriálu rally-crossové divize A1. Vůz je poháněn koncernovým, vodou chlazeným, atmosférickým motorem o objem 1 599 ccm. Pro dosažení cílů jsou zde aplikovány poznatky jak teoretického charakteru (analytické výpočty), tak zejména moderní přístupy pomocí softwarového prostředí od fy Lotus. Úpravy výfukového systému jsou koncipovány tak, aby vyhovovaly všem regulím sportovního sdružení FIA.
|
| |
|
Experimentální vozidlo pro testování pohonných jednotek
Dubský, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout konstrukci vozidlového rámu experimentálního vozidla. Prvotně pak navrhnout samotnou koncepci a uspořádání pohonné jednotky. Po návrhu konstrukce rámu následuje vytvoření výpočtového modelu. Ten bude sloužit pro výpočet torzní tuhosti s využitím softwaru umožňující analýzu MKP. Po zhodnocení výsledků budou přijaty případné změny v konstrukci. Vozidlo bude sloužit pro testování pohonných jednotek stejné koncepce a není určeno pro provoz na veřejných komunikacích.
|
|
Zástavba motoru AR64304
Kubiš, Vojtěch ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zástavbou motoru AR64304 do vozidla Alfa Romeo 75. Hlavním cílem této práce je návrh výfukového systému pro zmiňovaný motor usazený v motorovém prostoru. Při návrhu výfukového systému je dbáno na snížení hluku a emisí na přípustné hodnoty, stejně tak je cílem navrhnout výfukový systém s udržením nebo zvýšením výkonových parametrů původního motoru. Pro simulaci motoru používám program Lotus Engine Simulation s využitím dat získaných z měření hlavy motoru na profukovačce a dat získaných při sejmutí profilu vačkového hřídele. Výstupem práce jsou především konstrukční parametry výfukového systému. V práci uvádím také technické specifikace a řešení použité na motoru AR64304 a také kroky nutné k provedení zástavby motoru.
|