Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh přeplňování pro zážehový motor o objemu 1.6 l
Švábíková, Anna ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou přeplňování zážehových spalovacích motorů za účelem zvyšování jejich výkonnostních parametrů. Cílem práce je navrhnout vhodné turbodmychadlo tak, aby bylo dosaženo stanovených parametrů. V práci je navržena metodika postupu tvorby zážehového spalovacího motoru v prostředí GT-Power. Volba vhodného turbodmychadla vychází z návrhového výpočtu, spolupráce motoru s turbodmychadlem je poté ověřena simulacemi. Důležitou součástí práce je také citlivostní analýza, jejímž cílem je vyšetření vlivu vybraných parametrů na maximální tlak ve spalovacím prostoru a na teplotu výfukových plynů.
Decreasing of generation of emissions of already produced passenger cars with spark ignition engines in EU
Hálek, Dominik ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor thesis is dealing with reduction of unwanted emissions of passenger cars given by EU standards. The thesis is focused particularly on idea of fitting of already produced passenger cars with spark ignition engines, that meet older emission standards, with a system, that can reduce this unwanted emissions coming from the exhaust pipe. Outcome of this work is summary of basic retrofits, theoretical calculation of reduction of emissions for cars equipped with selected retrofit and decision about using retrofits as an appropriate component for decreasing of emissions, especially CO2 emissions.
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.
Problematika hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech osobních vozidel
Jančář, Radek ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Práce rozebírá hodnocení homologačního měření produkce škodlivin osobních automobilů v Evropské unii. Chronologicky jsou popsány používané metodiky měření, včetně norem, které je popisují. Spolu s vylepšeními a nedostatky, které s sebou nové požadavky přinesly, je zmíněn i dopad na nové automobily a trendy, které emisní požadavky ovlivnily v oblasti vývoje automobilu. Hlavní část práce se zabývá měřením emisí ve skutečném provozu RDE a popisuje problematiku této přelomové metodiky.
Design of the condensation separator unit for water injection system for spark ignition engine
Burjeta, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This work is focused on water injection system and different ways how to ensure sufficient amount of liquid for correct system operation. One of interesting and independent solutions is usage of engine waste products, to be specifically water vapour produced from fuel combustion. To guarantee water vapour condensation, it is necessary to cool down exhaust gas below water vapour dew point, which can be fulfilled by adding heat exchangers to exhaust piping. Formed condensate must be effectively separated from the flow and captured. Proposed recuperation system comes out from real measured data and its following optimization with CFD analysis.
Optimization of EGR system and water injection for gasoline engine
Kertész, Tibor ; Svída, David (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
The focus in this master’s thesis is on proving effects of exhaust gas recirculation and water injection. Thermodynamic simulations were made in software GT-Power. There were tried different settings of systems and were observed impacts on a naturally aspirated engine. Results were compared with the engine without these systems.
Potenciál biopaliv pro moderní spalovací motory
Matyáš, Milan ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zmapování potenciálu využití biopaliv pro moderní pístové spalovací motory. Práce se zabývá jednak snižováním ekologické zátěže, tak i možného zvyšování výkonových parametrů a účinnosti motoru, jako je použití paliva se zvýšenou antidetonační odolností u zážehových motorů.
Vehicle thermal battery heat recovery system architecture loop
Stanko, Michal ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This thesis deals with the importance and possibilities of exhaust heat recovery, which helps to accelerate engine warm up at start and thereby reduce emissions. The theoretical part deals with emissions and the effort to reduce them by previous design solutions over the years. The practical part is devoted to creating the models with implemented systems of heat recovery and their impact on the temperature of the coolant and oil as well as the total vehicle consumption.
Cooled EGR system loop architecture for gasoline engines
Pospíšil, Juraj ; Svída, David (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This master s thesis is focused on proving the effects of different exhaust gas recirculation architectures on turbocharged gasoline engines. Simulations were made in thermodynamic simulation software GT-Power. It starts with comparing the effects of different exhaust gas recirculation architectures on the steady-state simulations, mainly from the fuel consumption aspect, which are later implemented into the transient models running emission test cycles. At the end of the thesis are described impacts of exhaust gas recirculation on the function of three-way catalyst and function of the turbocharger.
Přeplňovaný zážehový motor mechanickým dmychadlem
Janíček, Michal ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výběrem vhodného mechanického dmychadla pro spolupráci se zážehovým spalovacím motorem Honda K20A2. První část je věnována rešerši, týkající se problematiky přeplňování a stručného popisu jednotlivých typů mechanických dmychadel. Těžiskem práce je sestavení návrhového výpočtu a předběžný výběr vhodného typu mechanického dmychadla. Součástí práce je i popis zadaného motoru a měření jeho parametrů. Nejrozsáhlejší část pojednává o tvorbě výpočtového modelu atmosférické i přeplňované verze motoru a následných simulacích v programu GT-Power. Závěrem jsou vyhodnoceny získané výsledky a provedena výpočtová studie spolupráce vybraného mechanického dmychadla se zadaným spalovacím motorem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Bazala, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.