Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace procházení rozsáhlou 3D krajinou
Panáček, Petr ; Mikolov, Tomáš (oponent) ; Bartoň, Radek (vedoucí práce)
V oblasti počítačové grafiky se často setkáváme s vykreslováním velmi rozsáhlé krajiny. I přes výkony dnešních počítačů se jedná o velmi náročné výpočty. Jsou proto vyvíjeny algoritmy, které snižují úroveň detailu a vykreslují jen tu část krajiny, jenž je pro pozorovatele viditelná. Tato práce se zabývá popisem jednoho z těchto algoritmů a jeho různými modifikacemi. Součástí problému je také samotné vytváření hierarchie dlaždic krajiny, se kterou by mohl daný algoritmus pracovat. Výsledkem práce je potom implementace daného problému v knihovně OpenSceneGraph.
Rozpoznávání textu v obraze
Juřica, Dalibor ; Bartoň, Radek (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tento dokument projednává oblast počítačového vidění s tématikou schopnosti vidění textu v obraze. Pro vyhledání textových oblastí je za pomocí předzpracování waveletovou transformací vypočtena energie jednotlivých pixelů, ve kterých se poté vyhledávají regiony s vyšší hustotou kandidátních textových pixelů. Z vyhledaných regionů je poté vypočtena množina hodnot, reprezentující vlastnosti daného bloku. Pro skutečné odhalení textových oblastí je pak nakonec využito SVM klasifikátoru.
Renderování rozsáhlého terénu
Marušič, Martin ; Bartoň, Radek (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o renderování rozsáhlého terénu. V první části je popsána teorie renderování terénu a konkrétních LOD technik. Dále jsou v této části stručně popsány tři zajímavé moderní algoritmy. Hlavní důraz je kladen na popis algoritmu Geometry Clipmaps i s jeho optimalizací GPU-Based Geometry Clipmaps. Implementace tohoto optimalizovaného algoritmu je podrobně popsána v následujících kapitolách. Hlavní výhodou tohoto algoritmu je inkrementální aktualizace vertex textur a přesun zátěže z CPU na GPU. Poslední část je zaměřena na testování výkonu implementovaného algoritmu a porovnává výsledky s různým nastavením kvality výsledného terénu.
Aerospace - Futuristický kokpit moderního letounu
Bílek, Jan ; Bartoň, Radek (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou návrhu vizualizace dat v kokpitu moderního sportovního letadla. Zaměřuje se na využití současných trendů ve vizualizaci letových dat a pojednává o vhodném způsobu zobrazení energetických stavů pro snížení zátěže pilota. Úvodní část práce popisuje letové a motorové veličiny a způsob jejich zobrazení pomocí analogových přístrojů a ve skleněném kokpitu. V práci je také popsáno využití Microsoft Flight Simulatoru jako zdroje letových dat, návrh systému syntetického vidění a zobrazení virtuálního tunelu v obloze.
Optimalizace renderování rozsáhlého terénu
Luner, Radek ; Bartoň, Radek (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabýva optimalizací renderování rozsáhlých terénů. Vysvětluje základní metody a datové struktury určené pro optimalizace. Popisuje principy metod ROAM, Geometrical clipmaps, GPU Based Geometrical Clipmaps, GeoMipMapping a Chunked LOD. Jsou zde popsány implementační detaily systému pro optimalizaci scény založeném na metodě GeoMipMapping.
Vizualizace programového toku spustitelných souborů
Rusnák, Jakub ; Bartoň, Radek (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací vizualizace programového toku spustitelných souborů na platformě Windows. Na začátku se zabývá strukturou formátu PE EXE a způsobem uložení instrukcí v něm. Následně se práce věnuje současným metodám analýzy a detekce malware, speciálně analýze programového toku. Popisují se též existující metody vizualizace malware a nástroje na implementaci 3D vizualizace dat. Práce se zaměřuje na návrh a implementaci 3D vizualizace programového toku pomocí zobrazení skoků v programu. Výsledkem je nástroj, pomocí kterého je možné na základě vizualizace identifikovat různé druhy malware.
Generování komplexních procedurálních terénů na GPU
Ryba, Jan ; Bartoň, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Generování komplexních plně prostorových terénů je velmi náročnou činností, buďto datově nebo výpočetní, případně obojí. Datovou náročnost můžeme značně omezit, nebo plně eliminovat použitím procedurálního přístupu, kdy však vyvstává problém výpočetní náročnosti. Zde vstupuje platforma CUDA. Výpočty prováděné paralelně na grafických akcelerátorech mohou výrazně snížit čas nutný pro výpočet. Takto můžeme dosáhnout generování velmi komplexních terénů v reálném čase. Jelikož je metoda plně prostorová, dává nám to možnost navázat generování na jakákoliv volumetrická data. Pro využití v herním, či filmovém průmyslu.
Vizualizace georeferencovaných informací na webovém mapovém rozhraní
Růžička, Štěpán ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bartoň, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a implementací knihovny, jako rozšíření pro OpenLayers. Řešení tohoto projektu bylo napsáno v programovacím jazyce JavaScript. Součástí práce je seznámení se standardy pro ukládání a přenos geografické informace, s JavaScriptovými knihovnami pro zobrazování mapových podkladů a službami REST.
Ovládání počítače pomocí gest
Charvát, Jaroslav ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Bartoň, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce "Ovládání počítače pomocí gest" zpracovává teoretické poznatky z oblasti problematiky počítačového vidění, rozpoznávání gest a podrobněji popisuje jednotlivé metody, použité k vývoji programu. Praktickou část této práce tvoří popis funkčnosti vyvinuté aplikace, pomocí které je možné ovládat počítač gesty pravé i levé ruky a hlavy. Program funguje na základě prvotní detekce kůže, následně pracuje na vyhledávání gest dlaní a hlavy. Pro tyto činnosti byly mimo jiné využity metody AdaBoost a PCA.
Implementace algoritmu pro zobrazování terénu s pomocí WebGL
Kaláb, Jan ; Pečiva, Jan (oponent) ; Bartoň, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním rozsáhlých terénu v reálném čase pomocí WebGL. Práce se také zabývá způsoby měření a reprezentace výškových dat. V práci je také srovnáno několik frameworků pro WebGL a také popisuje praktické využití HTML5 technologií jako například WebWorkers. Kromě toho také srovnává výkon a kompatibilitu současných webových prohlížečů s technogiemi HTML5.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Bartoň, Roman
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.