Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilitní pohled na dosavadní vývoj vzdělanostních nerovností v ČR - stagnace či dynamika?
Simonová, Natalie
Příspěvek pomocí mobilitní analýzy ukazuje vývoj vzdělanostní reprodukce v českých zemích od před-socialistického období (r. 1916) až po konec socialismu. Analýza umožňuje detailnější pohled na procesy, které se před r. 1948 a mezi lety 1948 až 1989 skrývaly za stabilními relativními šancemi. Stať tak odpovídá na otázku, kdy, zda vůbec a do jaké míry během těchto dvou etap došlo ke zdynamizování a otevírání českého vzdělávacího systému, a kdy tento systém stagnoval či se uzavíral.
Statistická významnost-špatná nebo zneužívaná koncepce?
Soukup, Petr
Cílem textu je poukázat na problémy používání statistické významnosti. Někteří autoři na základě těchto problémů navrhují přestat statistickou významnost ve vědě vůbec používat. Text se snaží nabídnout některá řešení nejběžnějších problémů, které s sebou nese statistická významnost.
Vzdělanostní aspirace patnáctiletých žáků a nezamýšlené důsledky testování
Basl, Josef
Příspěvek je zaměřen na problematiku vzdělanostních aspirací a vzdělávacích nerovností. Je zpracován s ohledem na východisko, že vzdělávací systém v České republice je v mezinárodním srovnání nadprůměrně stratifikovaný a selektivní a to podporuje vytváření nerovností již při formování vzdělanostních aspirací u žáků základních a středních škol.
Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma vzdělanostních nerovností
Basl, Josef
V tomto příspěvku je analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků v České republice, Německu a Polsku s využitím datového souboru PISA 2003. Řešena byla otázka, jaké socioekonomické faktory ovlivňují počítačovou gramotnost. Vedle významných rozdílů mezi dívkami a chlapci, vlastnictví počítače a přístupu k internetu byly identifikovány jako faktory s největším podílem vysvětlujícím rozdíly v dosažené úrovni počítačové gramotnosti.
Vzdělanostní mobilita v období socialismu
Simonová, Natalie
Ve svém příspěvku jsem shrnula dosavadní zjištění o charakteru a rozsahu vzdělanostních nerovností v socialistické České republice a ukázala jsem, k jakým výsledkům jsem došla prostřednictvím nové mobilitní analýzy, tj. co ukázal proces ověřování dosavadních zjištění. Mobilitní úhel pohledu a log-lineární modelování umožnily identifikovat specifický lokální strukturální kontext, tj. jakým způsobem se vyvíjel mobilitní režim českého vzdělanostního systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.