| |
| |
| |
| |
|
Vzdělávací projekt pro popularizaci chemie
Šedivá, Renata ; Zákostelná, Barbora (oponent) ; Šulcová, Renata (vedoucí práce)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Praha 2010 Bakalářská práce Vzdělávací projekt na popularizaci chemie Renata Šedivá Předkládaná práce je návrhem Vzdělávacího projektu na popularizaci chemie, měla by inspirovat a motivovat učitele chemie k zařazení takového projektu do výuky a pomoci jim při jeho přípravě a realizaci. Návrh sestává z časového a obsahového harmonogramu projektu a deseti vybraných experimentů, k nimž byly vytvořeny protokoly obsahující seznam pomůcek a chemikálií, postup při provádění experimentu, princip experimentu, poznámky a doporučení. Práce je doplněna dokumentací z realizace projektu ve formě fotografií a videa umístěné na DVD v přílohách. Projekt je určen pro žáky výběrového semináře nebo chemického kroužku na střední škole. Výsledkem projektu je prezentace experimentů řešiteli žákům nižších ročníků, která by je měla motivovat ke studiu chemie.
|
|
Srovnávací průzkum dovedností žáků v chemii na ZŠ (nižším gymnáziu)
Pražienka, Miroslav ; Kloučková, Jitka (oponent) ; Šulcová, Renata (vedoucí práce)
SHRNUTÍ Miroslav Pražienka, bakalářská práce: Srovnávací průzkum dovedností žáků na ZŠ (nižším gymnáziu) Universita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra učitelství a didaktiky chemie Moderní pedagogické vědy a didaktika apelují na nový přístup k výuce, jednak po technické stránce, jednak v oblasti metod. V přípravě budoucích učitelů, ale též v celoživotním dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, jsou preferovány počítače (a vše co je s nimi spojeno) a takové metody, kde se žák aktivně účastní výuky a není jen pasivním "přijímačem". Ve svém průzkumu jsem vyslyšel tyto požadavky a postavil jsem je do kontrastu s "klasickou" metodou výuky. Byly připraveny didaktické pomůcky (PowerPointové prezentace, pracovní listy, výukové didaktické hry, demonstrační pokusy, testy, včetně metodik a manuálů), pomocí kterých byli žáci vyučováni. Nakonec jim byl zadán test znalostí, který byl vyhodnocen. Třebaže výsledky tohoto jednoduchého průzkumu z různých důvodů jednoznačně nepotvrzují výraznou převahu jedné či druhé metody v oblasti efektivity výuky, ani nemohou mít statisticky vypovídající hodnotu pro velmi malý zkoumaný vzorek a též jiná další zkreslení mnoha dalšími faktory, průzkum jasně ukazuje, že výuka pomocí moderní techniky a aktivizačních metod je mnohem atraktivnější jak pro žáky, tak pro...
|
| |
| |
| |
|
Aktivizační formy a metody práce v chemickém vzdělávání v kontextu RVP - zaměřeno na přípravu učitelů chemie
Šulcová, Renata ; Solárová, Marie (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Klečková, Marta (oponent)
í.Úvod Za ci| své oráce jsem, :i Yťl v}tvoření .uceleného přehledu o sifuact a sta\,uvzdě|ávání v chemil na různýchší<o'nich"*"ňi.r' .u p.ou.ď*i...,'o.řay- já'uptamou."i modemich aktivizačníchmetoá, fo.em p.a.. u ňio'ř.att v-připravě u p.*i ueit.t,i chemie.V souvislosti s tím jsem se uěnouata ze.i;;il; ;á;ť""-ání vlilu, možnostía up|atnění metodprojektového Iizeni na chemické ň!ňti.;;d*ve ueiteiri ctremie l-"u.p.ar.licl"yctraplikacich v podobě nu:1Ť:1 "'auň'"'.t' pffi. oa.i část práce je věnována téŽlaboratorním experimentálním ěiÍrnostem a. oálsň . aktivizačnim stozkrírn chemickéhovzdě|ávtni ve vztahu k uolatnění "tii*"n ůei**ich č'irurostípro celoživoftri vzdělávrírrí.Pro praktické vyuŽití náněÚt.kti""i'";i'ňt.. .fu eŤi chemickém vzdotavrini, niírnětůapodkladů krealizaci .u.!1ú'"h.'"i;kňh ;';;.ká.1 nápadů i návodů na méně tradičníjednoduché experimen$ oro vlastrri I*ó.utoňi'tiňl11ie nráce doplněna volnýmr přítohamiv podobě něko|ika v|ozóných puuritaciz.lňóbz "zibosobsah práce se odvijí.od'ne p.oi.'ioňaňří*o,ti - didaktické a prakticke přípravyučitelůchemie na Univerzitě rarrove.v praze", ňi""á""eo..te f"kdď#ňivJnu1i jiŽ přesl0 |et, ďe také ze zkušenosti' ktere jsem zí,k;".l;;řpfuochrize;ici viastni p.i"g;gi.rc p.u*ina sďedních Školáchiižod'roku is'_ýj.d"*iiů'.r' t.p'ňa-.r'',?j'oi*TŤJj' o"',,,myšlenek a...
|