Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychodiagnostika v personální psychologii: kompetenční přístup při výběru zaměstnanců v hotelovém průmyslu
Šafr, Martin ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá jedním z nejdiskutovanějších témat personální psychologie - výběrem zaměstnanců. Cílem práce je představit podrobný přehled vytváření výběrového postupu se zvláštním důrazem na různé metody výběru zaměstnanců. Pozornost je především věnována snaze zasadit tyto jinak běžné metody výběru zaměstnanců do nového rámce a nejnovějších způsobů jejich aplikace. Zvláštní důraz byl kladen na nové přístupy k metodě rozhovoru, testování kognitivních schopností, měření osobnostní rysů v práci a nové metody při vytváření assessment center. Zajímavou kapitolou je využití emočních faktorů jako kritérií pro výběr zaměstnanců a aplikace teorie attachmentu v pracovním prostředí. Značná část práce je také věnována metodám analýzy práce a vytváření kompetenčních modelů, jejich kritickému srovnání a aplikaci. Na základě předchozích teoretických pojednání je v empirické části proveden pokus o vytvoření konkrétního kompetenčního modelu určeného pro vedoucí pracovníky v hotelovém průmyslu a návrhy jeho praktického uplatnění.
Fluktuace zaměstnanců call centra
Smolová, Iva ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje fluktuaci zaměstnanců call centra pojišťovny. Po zmínce o psychologii práce a organizace se teoretická část zabývá zejména charakteristikou tohoto jevu. Snaží se zachytit nejdůležitější faktory, poukazuje na možné kroky vedoucí ke stabilizaci. Druhým tématem je call centrum a práce operátorů. Jsou zde popsána možná úskalí a rizika této profese, byl vypracován profesiogram zaměstnance konkrétního prodejního call centra. Poslední kapitola je věnována procesu náboru. Konkretizuje jednotlivé fáze přijímacího řízení, počínaje jeho přípravou a sestavením nezbytných dokumentů, konče adaptační fází nového zaměstnance v závěru celého procesu. Empirická část je zaměřena na fluktuaci v call centru pojišťovny (zde společnost "A"). Prvním krokem byla analýza personálních dat z období leden 2009 až říjen 2010. Následně jsme se snažili zodpovědět otázku, zda je možné použít Test rozhodování v časovém stresu, používaný při současném přijímacím řízení, sociabilitu, schopnost prosadit se a schopnost kontaktů coby prediktory setrvání ve společnosti. Z diagnostických metod jsme k tomuto účelu použili Bochumský osobnostní dotazník.
Efektivní kompetenční model
Hoffmannová, Anna ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Metodologie kompetencí se vyvinula z výzkumů zaměřených na určení vlastností a charakteristik, které se podílejí na rozlišení mezi průměrnou a nadprůměrnou výkonností. Přínosem kompetenčního modelu je to, že poskytuje zaměstnancům informaci o tom, co potřebují, aby byli úspěšní na svém současném, případně budoucím pracovním místě. Stanovením požadavků pro dané pozice následně umožňuje porovnávat aktuální úroveň kompetencí zaměstnanců s požadovanou úrovní. Efektivní kompetenční model podporuje a přispívá k naplňování cílů organizace a strategie. Teoretická část práce shrnuje dosavadní přístupy a poznatky k této problematice. V praktické části testujeme a ověřujeme kompetenční model. Pomocí konkrétního příkladu revize stávajícího modelu, resp. tvorby nového kompetenčního modelu, zjišťujeme, zda je model ve společnosti využíván, reflektuje její strategické potřeby a je propojen s ostatními procesy lidských zdrojů. Za tímto účelem je model podroben důkladné analýze s identifikováním nedostatků a příležitostí ke zlepšení a vyúsťuje v realizaci řešení situace. V práci je zdůrazněna myšlenka, že kompetenční modely nejsou univerzální a efektivita jejich používání spočívá v identifikovatelnosti, definovatelnosti, srozumitelnosti a komunikovatelnost kompetencí.
Nezaměstnanost
Růžková, Jitka Eva ; Štikar, Jiří (oponent) ; Slaměník, Ivan (oponent)
Rigorózní práce se zabývá problematikou nezaměstnanosti a možnostmi její prevence rozvojem klíčových kompetencí, které vymezuje jako soubor vědomostí, dovedností, postojů a vlastností, které jsou univerzálně přenositelné a použitelné nejenom pro hledání zaměstnání, ale celkově pro úspěšné uplatnění se v podmínkách dnešní doby. V obecné části jsou čtenáři přiblížena historická a teoretická východiska vysvětlující vztah člověka k práci a zaměstnání, je osvětleno současné chápání nezaměstnanosti jako sociálního problému s největšími dopady na určité rizikové skupiny lidí. Jsou tu předložena fakta o dopadech nezaměstnanosti na člověka a jejich interakci s demografickými i osobnostními charakteristikami jedince. Dále je čtenář seznámen s doposud používanými přístupy k pojímání kompetencí, s jejich vlivem na úspěšné začlenění se do pracovního života a s možnostmi jejich měření. Závěr této části je věnován otázkám prevence nezaměstnanosti z hlediska zaměření, forem i metod. Větší prostor je věnován poradenství jako nejúčinnější metodě a současnému interdisciplinárnímu řešení otázek nezaměstnanosti v rámci politiky zaměstnanosti. Praktická část stručně představuje tvorbu jednoho z preventivních programů nezaměstnanosti - programu rozvoje klíčových kompetencí, zobrazuje průběh programu a vysvětluje volbu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠTIKAR, Jan
2 Štikar, Jiří,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.