Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umění jako prostor pro hru (výtvarně dramatický přístup ke zprostředkování umění)
Klementová, Eva ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
KLEMENTOVÁ, Eva. Umění jako prostor pro hru (výtvarně dramatický přístup ke zprostředkování umění). Praha, 2013. 129 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta. Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce Kateřina ŠPIČKOVÁ. Abstrakt Tato práce se zabývá výtvarně dramatickým pojetím výtvarné výchovy a možností jeho využití při zprostředkování umění. V teoretické části popisuji např. metody zprostředkování umění či publikace domácích autorů, které obsahují konkrétní aktivity na zprostředkování umění. Prostor je věnován také pěti významným pražským galeriím (Národní galerie, Galerie hlavního města Prahy, Rudolfinum, Centrum současného umění DOX, Museum Kampa), zvláště jejich edukační činnosti v oblasti zprostředkování umění. Součástí teoretické části práce je rovněž představení výtvarně dramatického přístupu - jak vznikl, čím je charakteristický, proč je významný pro rozvoj osobnosti žáka (člověka). Praktická část nabízí výtvarně dramatický projekt na téma Emoce, který by se dal využít při zprostředkování umění. Projekt byl částečně realizován ve 2. třídě, reflexe a fotografie z odučených lekcí jsou přiloženy. Klíčová slova: dramatická hra, dramatická výchova, tělo, akce, obraz, zprostředkování umění 4
Šperk a ozdoba ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ
Dvořáková, Iva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma šperku a jeho pozice ve výtvarné výchově na 1.stupni ZŠ. Teoretická část se soustředí na klasifikaci a funkci šperku. Popisuje jeho vývoj, především zachycuje změny ve šperkařské tvorbě od počátku 20.století po současnost, a to jak v českém, tak zahraničním prostředí. V neposlední řade se věnuje netradičním materiálům, které se pro výrobu šperku používají. Detailněji se soustředí na textilní šperk, jež se objevuje v praktické části. Praktická část představuje dvě metodicky zpracované výtvarné řady, skrze které je šperk realizován v prostředí prvního stupně základní školy. Součástí diplomové práce jsou také přílohy a rozsáhlá fotodokumentace realizovaných výtvarných námětů.
Město nemusí být bludiště. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ
Smetanová, Martina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Martina Smetanová Učitelství pro 1. Stupeň ZŠ Diplomová práce Abstrakt Diplomová práce se zabývá využitím výtvarné výchovy ve vzdělávání dětí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou popsány různé psychologické aspekty, které mají vliv na rozvoj dětské osobnosti, např: tvořivost, inteligence, spolupráce, vzorová schémata, mentální mapování, pozornost, artefiletika … Praktická část obsahuje deset výtvarných témat v rámci jednoho společného projektu "Město nemusí být bludiště". (Město z ptačí perspektivy, Plastické město, Městská dlažba, Moderní stavba, Dopravní křižovatky, Plán města, Stavíme město, Cesta tramvají nebo autobusem, Domovní znamení, Tajemné město). Tento projekt jsem realizovala na ZŠ Fryčovická v Praze 9, Letňanech ve třetí, čtvrté a páté třídě. Při práci s dětmi jsem se snažila využít poznatků z teoretické části. Cílem bylo přiblížit dětem město, ve kterém žijí a zároveň se zaměřit na prožitek, spolupráci s ostatními žáky, zkušenosti s novými výtvarnými technikami, propojení s jinými předměty, hodnocení, na rozvoj fantazie atd. Diplomová práce ukazuje, jak můžeme v rámci výtvarné výchovy rozvíjet dovednosti i schopnosti , které použijí v ostatních předmětech nebo v běžném životě.
Výtvarná výchova a aplikace fotografie do výuky v mateřské škole
Outratová, Běla ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Přinést sondu do možnosti setkávání se dětí s výtvarným jazykem od útlého předškolního věku a smysluplná aplikace nových výchovně-vzdělávacích metod také prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. Pojednat o možnostech výtvarných činností v MŠ prostřednictvím různých výtvarných médií, především digitální fotografie a zejména představit škálu těch dostupných prostředků, které mohou být dosažitelné v rámci přirozeného života běhu dětí v předškolním kolektivu, včetně elektronických médií. Navrhnout a zrealizovat nový výtvarný projekt sestavený z jednotlivých výtvarných činností zaměřených na práci s využitím digitální fotografie. V rámci jednotlivých programů nabídnout vlastní vklady a nápady do problematiky. Porovnat výstupy zadání výtvarných činností pedagogů a dětí. Zhodnotit zjištěné poznatky a zkušenosti z realizace výtvarných aktivit.
Obraz pohybu- pohyb obrazu
Havlová Rovenská, Dana ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
HAVLOVÁ ROVENSKÁ, D.; Image of move - move of image/ Prague 2012, Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art, 122 page (75 norm p.). This final diploma thesis Image of move - move of image is uncovering unusual forms using body, movement and gesture in art education. It is searching straight way in expresive activities and reflextions. It brings and connect the author with sensory art creation as a distinct form of expression of visually figurative expression. Key words: body, physicality, emotion, expression, move, gesture, shape, image, expression, meaning, action, art of action, spontaneus creation, interpretation, reflection.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.